Nieuwe koppeling + versnellingsbak: vreemd kloppend geluid
...Daan...
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 28 augustus 2011 08:11 PM

Hoi,

Van de week heb ik mijn auto (2005 VTS) opgehaald bij de garage, waar hij een nieuwe (gereviseerde) versnellingsbak, koppeling en drukgroep heeft gekregen. Gisteren heb ik er voor het eerst een wat langer stuk mee gereden (ca. 100 km) en merkte nadat ik van de snelweg afkwam een vreemd ‘kloppend’ geluid bij het accelereren vanuit stilstand, zo rond de 2000 toeren. Het klinkt als een mechanisch geluid, alsof er iets aanloopt. Bij kortere stukjes (koude versnellingsbakolie) is dit geluid minder goed hoorbaar. In z’n vrij loopt de auto gewoon normaal, dus het is zeker iets met de transmissie. Ook klinkt de auto ineens erg zwaar, alsof er een grote sportuitlaat onder zit.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem zou kunnen liggen? Zit het probleem ‘m in de koppeling of in de bak? Ik dacht zelf dat ze misschien de nieuwe koppelplaat er achterstevoren op hebben gezet.

groeten
Daan

Profiel  

Wegenwachter
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 september 2011 01:43 PM
  [ # 1 ]

als de koppelingsplaat er verkeert om in zit, pas de drukgroep er niet op, ik denk er eerder dat er een schakelkabel niet goed zit

ANWB wegenwacht

Profiel  

...Daan...
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 september 2011 12:29 AM
  [ # 2 ]

Enig idee waarom dit probleem zich alleen voordoet bij warme versnellingsbakolie?

Ik heb overigens nu twee weken met de auto gereden en het geluid lijkt al flink minder te worden. Kan het zijn dat m’n nieuwe koppelingsplaten gewoon even ‘in moeten lopen’ ?

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 03 januari 2012 09:51 PM
  [ # 3 ]

Een nieuwe plaat moet inderdaad een poosje inlopen, ja.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook