14 van de 75
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - deurpanelen
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 mei 2012 03:59 PM
  [ # 196 ]

Heeft iemand van jullie ervaring met een ‘bandenbrug’?
Zoiets als dit?

http://auto_diversen.marktplaza.nl/garage_uitrusting/OreikO-poetsbrug-schaarhefbrug-bandenbrug-3000kg-CE-22706593.htm

Ik merk dat ik het een behoorlijk gedoe vind om onder de auto te werken. Eer het ding op bokken staat ben ik een behoorlijke tijd bezig. Bovendien merk ik ook dat ‘ik me er niet lekker bij voel’. Noem het claustrofobisch of over-voorzichtig maar ik durf nooit echt onder een auto te kruipen.
Mijn werkwijze is meestal: auto opkrikken, bokken eronder, in de auto klimmen en wiebelen, een nachtje wachten .... en als dan alles nog steeds ‘staat’ durf ik eronder. Maar dan nog durf ik niet flink te trekken of te rukken. Bang dat de hele auto bovenop me valt.
Ik werk al 30 jaar zo onder mijn auto’s. Nooit iets gebeurd, maar nog steeds die angst….. Gevolg is dat ik mijn nieuwe beenzinepomp maar door de garage laat monteren, teerwijl het natuurlijk een eenvoudig klusje is.

Vandaar een brugje. Een ‘echte brug’ gaat niet (ik mis de hoogte door de dakspanten, maar een meter hoogte is op zich voldoende om er onder te werken. Het is ook makkelijk: auto erop en binnen 1 minuut staat ie op hoogte.

Moet natuurlijk wel solide zijn. Aan het gewicht van die dingen zal het niet liggen. Ik kies er daarom maar voor om er een te nemen met platte platen die op de grond rusten. Er zijn er ook met wieltjes, maar ik vind 1500 kg CX en 400 kg van de brug zelf op die paar drukpunten niet ideaal. Bang dat mijn betonvloer dat niet houdt.

Enfin als iemand ervaring heeft, hoor ik het graag.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2012 04:39 PM
  [ # 197 ]

Ik heb afgelopen december een dergelijke brug 2e hands gescoord, zie http://www.zia.ms.it/imprese/grazia/solsam18.html
In de E-uitvoering, in knappe staat voor € 325,-!

Staan er nu 3 op MP, kijk even in de rubriek “Auto diversen” en zoek op Grazia.

Prima ding voor het werken aan wielophanging, onderkant motor/bak enz.
Alleen uitlaat lukt niet vanwege de constructie van de brug.

Plat op de vloer ca. 10 tot 12 cm hoog, kan je dus gewoon een auto overheen zetten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 mei 2012 08:17 PM
  [ # 198 ]

Het nadeel van zo’n brug is dat je niet bij je dorpels kan en ook erg lastig bij alles wat daar vlak in de buurt loopt.
Verder de auto zo ver mogelijk aan de achterkant zetten omdat er bij een CX zoveel gewicht aan de voorkant zit.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2012 10:27 PM
  [ # 199 ]

Dit nadeel heeft mijn brug niet, de auto rust namelijk met behulp van rubber blokken op de 4 kriksteunen.
Dus de dorpels zijn vrij.
Het enige waar ik niet bij kan is het deel van de uitlaat zeg maar tussen de kriksteunen.
Ook de langsliggers en de leidingen die naar achter lopen zijn bereikbaar.
Mijn Berline staat op dit moment op mijn brug, als er belangstelling voor foto’s is, lees ik ‘t wel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 mei 2012 11:08 PM
  [ # 200 ]

ik dacht dat zo’n poetsbrug niet gebruikt mocht worden voor werkzaamheden ONDER de wagen? maar volgens hen mag het toch?

ik ben ook al een tijdje op zoek, maar die poetsbrug, sorry maar daar ga ik niet onder, dan liever onder mijn cx op bokken (lees= massieve houten blokken) dat veroert geen vin, maarja, echt veel plaats heb je nog steeds niet hé... maar ik ben wel benieuwd naar een fotootje ofzo van René zijn brug…

een ouderwetse smeerput kan ook ene oplossing zijn, maarja, heeft dan weer andere nadelen Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2012 11:16 PM
  [ # 201 ]

De blokkade tegen zakken is mechanisch, niet hydraulisch.
En hoger de auto, hoe stijver de constructie, de driehoeken in de constructie worden dan steeds gelijkzijdiger.
Ik heb ook al meer dan 30 jaar ervaring met het sleutelen aan en onder Citroëns op pootjes of blokken, maar ik ga er zonder wantrouwen onder wanneer mijn CX op mijn brug staat.
Zal kijken of ik morgen wat plaatjes kan schieten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 31 mei 2012 11:22 AM
  [ # 202 ]

Ik zit te denken aan deze brug. Wel wat duurder, maar maakt wel een goede indruk.

http://oreiko.com/product/NL/210/OreikO-mobiele-schaarhefbrug—-poetsbrug-3000kg—-100cm.html

Het probleem van niet bij de dorpels kunnen komen vind ik niet zo erg. De dorpens kan ik zo ook wel bereiken.
Deze brug heeft als voordeel dat ik wel bij de uitlaat kan, bij het oliefilter etc.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 mei 2012 11:52 AM
  [ # 203 ]
maartens schreef:

Heeft iemand van jullie ervaring met een ‘bandenbrug’?
Zoiets als dit?

http://auto_diversen.marktplaza.nl/garage_uitrusting/OreikO-poetsbrug-schaarhefbrug-bandenbrug-3000kg-CE-22706593.htm

Enfin als iemand ervaring heeft, hoor ik het graag.

Ik heb in het verleden veel gewerkt met zo’n soort brug en kan zeggen dat zoiets prima werkt. Het enige nadeel is dat een uitlaat vervangen niet gaat en dat je bij een auto met achterwiel aandrijving de bak er niet onder vandaan kan halen met z’n brug. Daarom heb ik een tweekolommer in m’n garage staan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 31 mei 2012 01:23 PM
  [ # 204 ]

tweekolommer in m’n garage staan

Er bestaan ook één kolommers. Nadeel van deze dingen is dat die kolommen me in de weg staan.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 mei 2012 01:43 PM
  [ # 205 ]

Dat hangt van de breedte van je garage af. Ik wil nooit meer iets anders dan een 2 kolommer. Ideaal: wielen altijd vrij, geen dwarsbalken enz enz.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2012 01:54 PM
  [ # 206 ]

Moet je wel de hoogte voor hebben.
En die heeft Maarten niet, begrijp ik uit zijn verhaal.

Is ook mijn probleem.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 mei 2012 04:50 PM
  [ # 207 ]

Volgens mij heb je die in verschillende hoogtes, het dak van de auto kan makkelijk boven de kolom uit komen.

Uiteindelijk moet je zelf goed onder de auto kunnen staan en werken, die hoogte heb je nodig lijkt me.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2012 04:59 PM
  [ # 208 ]

Dus heb je minimaal 3,25 m vrije hoogte nodig, d.w.z. stahoogte en wagenhoogte, en dat heb je niet in een huis-tuin&keuken;-garage.
Daarmee vervalt dus de optie 2-kolommer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 mei 2012 05:03 PM
  [ # 209 ]

Bij elke andere brug wil je de auto toch net zo hoog kunnen zetten om te kunnen werken?
Anders kan je alleen onder de auto zitten…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 31 mei 2012 06:25 PM
  [ # 210 ]

zitten is al beter dan liggen hé Wink

Profiel  
 
 
14 van de 75
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook