Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Volgende keer pers lucht of een vet pomp gebruiken.
Vet pomp doormiddel van de ontluchtings nippel te demonteren en er een vet nippel in te draaien .
En de normale toevoer van de lhm af te dichten .
Vet pomp erop en de zuigers komen eruit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Er komt geen volgende keer ik hou het bij en voorkom dat ze vast gaan zitten.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik heb last van het zelfde probleem:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/195543/#837214
De handremkabel zit aan een kant muurvast aan het handremmechaniek. Nu hoeft het niet per se los maar ik wil het mechaniek schoonmaken, stralen en in de zinkspray zetten.
Ik kan de kabel natuurlijk doorknippen en dan zal ik uiteindelijk de zaak wel loskrijgen.
Vraag is:
- ik kan via allerlei sites kabels kopen. Maar zijn die inderdaad zo te gebruiken? Zijn er nog verschillen in de kabels (behalve linke en rechts)
- is er ergens een handleiding te vinden hoe de kabel bevestigd is bij de hevel?
Edit… ik heb al iets gevonden: http://tedperkins.com/handbrake_cables.htm
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
maartens schreef:Er komt geen volgende keer ik hou het bij en voorkom dat ze vast gaan zitten.
Info ook voor anderen
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
indd lekker in de copaslib zetten . Heb over de kabels zelf zwarte pneumatiek buisje geschoven zodat de kabels niet meer slijten door de ogen. werkt top! die buisjes slijten niet dus nooit meer vervangen die kabels. is apk afkeur slijtage van de buiten mantel van de kabel.
gr, joost
de foto;s zijn voor de windvanger van je portier om het knik geluid op te vangen het is het zelfde materiaal voor de handrem kabels alleen de diameter is groter
gr, joost
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
IMG_20190615_115655 by Maarten, on Flickr
Alle onderdelen voor de remmen zijn binnen. De zuigers zijn nog NOS.
IMG_20190615_125554 by Maarten, on Flickr
Van de klauw linksvoor zaten de binnenste zuigers vast. De buitenste waren nog goed.
Het zijn twee soorten ringen. De buitenste zijn het lastigst te vervangen. Vreemd genoeg kreeg ik de ringen in het andere deel van de remklauw (buitenste deel) er zo in. Het revisiesetje voor de remzuigers past maar matig. Deze buitenste kreeg ik met geen mogelijkheid passend. Kreeg ook het idee dat het rubber steeds groter werd, duidelijk groter dan het origineel.
Nu was het wel zo dat de oude ring die eruit kwam helemaal vergaan was en dus de ‘zitting’ van de klauw waar het rubber in moest op dat punt wat was aangekoekt. Ik heb deze goed schoongemaakt, maar nog kreeg ik deze ring er niet in. Na een paar keer proberen zat er ook een duidelijke ‘knik’ in het rubber.Uiteindelijk heb ik voor deze laatste maar de oude goede ring van gebruikt.
Deze ringen zijn van Autofren (https://www.autodoc.nl/autofren-seinsa/8155199). Kan geen ander merk vinden voor de voorste remmen. Vind het maar een matige kwaliteit. De originelen waren duidelijk ‘stugger’ en passen beter.
Als de ringen erin zitten dan moet je ook nog eens best hard duwen om de zuigers erin te krijgen (ondanks dat alles goed voorzien was van LHM). Ineens schieten de zuigers er dan helemaal in.
Hoop dus dan maar dat de ringen dan nog op hun plaats zitten en afdichten.
Nu nog een nieuwe handremkabel. De hevels heb ik schoongemaakt en ingevet.
IMG_20190616_124647 by Maarten, on Flickr
Ik bestel alles online. Jammer genoeg gebruiken alle bedrijven andere verzendbedrijven. Je kunt dan de hele stad door rijden om de pakjes op te halen. Autodoc maakt het helemaal bont. Twee aparte dozen: Een voor wat ringetjes en een doos voor de ‘fitting kit’. Kan dat nu niet efficiënter?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
indd lekker in de copaslib zetten . Heb over de kabels zelf zwarte pneumatiek buisje geschoven zodat de kabels niet meer slijten door de ogen. werkt top! die buisjes slijten niet dus nooit meer vervangen die kabels. is apk afkeur slijtage van de buiten mantel van de kabel.
Schuif je deze buisjes vanaf de remklauw over de handremkabel of vanaf de andere kant? Aan de kan van de remklauw zit een behoorlijke verdikking aan het uiteinde.
Waar bestel je deze buisjes?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
netjes,, ik ben toevallig bezig met de remschijven voor te vervangen heb je ook deze ?
heb ze net gekocht bij de citroen garage om de hoek gewoon nog leverbaar.
ook ff de remblokjes achter nagezien en was wel nodig zie foto.
http://www.cx-basis.de/bremssatteldichtring-cx-vorne-hinten-77-oe-bt-12788.html
mvg, joost
maartens schreef:indd lekker in de copaslib zetten . Heb over de kabels zelf zwarte pneumatiek buisje geschoven zodat de kabels niet meer slijten door de ogen. werkt top! die buisjes slijten niet dus nooit meer vervangen die kabels. is apk afkeur slijtage van de buiten mantel van de kabel.
Schuif je deze buisjes vanaf de remklauw over de handremkabel of vanaf de andere kant? Aan de kan van de remklauw zit een behoorlijke verdikking aan het uiteinde.
Waar bestel je deze buisjes?
bij van der peil in Middelburg . maak de kabel van de klauw los en schuif ze dan er over.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
@Joost: Ik heb de schijven niet vervangen. Die hebben nog voldoende dikte.
de rubbers waar jij naar verwijst zijn de afdichtingsrubbers die de afdichting tussen de twee delen van de remklauw regelt. Zijn niet de afdichtingen van de zuigers.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
weet dat maar vroeg me af of dat je die ook had besteld thats all
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Die ringen zitten bij het revisiesetje maar ik heb ze niet gebruikt. Ik het de oude rubbers laten zitten.
Gisterenavond de boel grotendeel weer in elkaar gezet. Is wel een gepruts om de handrem goed af te stellen….
Linksvoor is klaar. Nu rechtsvoor nog en dan ben ik er wel klaar mee.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Die ringen zitten bij het revisiesetje maar ik heb ze niet gebruikt. Ik het de oude rubbers laten zitten.
Gisterenavond de boel grotendeel weer in elkaar gezet. Is wel een gepruts om de handrem goed af te stellen….
Linksvoor is klaar. Nu rechtsvoor nog en dan ben ik er wel klaar mee.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
maartens schreef:Dank voor je reactie.
Het was niet de bedoeling dat ik ga retrofitten. De pomp is nog bedoeld voor R12 (Het is een Sanden SD508, gelijk aan de pomp die er origineel al inzat).
Ik vervang de droger en de pomp. Verder blijft het systeem zoals het is. Via AircoBolt wil ik dan een vervangend gas gaan gebruiken.Ik heb geen idee wat voor olie er in de pomp zit en ook niet hoeveel er nu nog inzit. Ik zou ook niet weten hoe ik de pomp kan laten ‘uitlekken’.
Kortom ik heb nog wel een hoop vraagtekens
bij mij zit er 100ml pag olie in bij 900 gram R134a