44 van de 76
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - spuiten
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 juli 2019 01:20 PM
  [ # 646 ]

Gisteren mijn airco laten vullen.
IMG_20190703_192050 by Maarten, on Flickr

Alles wel goed gemonteerd en geen lekkages. Capaciteit van de pomp schijnt alleen niet 100% te zijn maar voor het gevoel koelt de zaak goed.

OP we naar huis getankt. En ja hoor….. startmotor gaf weer geen krimp. Na wat gemorrel aan de de draad die van het contact naar de startmotor sloeg ie weer aan. Verdenking zit m dus nu in deze draad.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 juli 2019 02:33 PM
  [ # 647 ]

Sinds mijn ashoezen voor zijn vervangen trilt mijn auto bij het gasgeven. Constante snelheden is trillingsvrij maar zodra de auto moe ‘trekken’ voel je een trilling.
Kan het zijn dat er iets beschadigd is bij het vervangen van de hoezen?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 juli 2019 03:32 PM
  [ # 648 ]

Dat is ongetwijfeld je tripoïde. De kogels slijten in op het huis, bij het uit elkaar nemen van de as moet je eigenlijk de kogels bij de juiste poot houden en bij de juiste plek in het huis. Ook kan het zijn dat er onvoldoende vet in zit. Of, een kogel zweeft gewoon los in het huis.
Maar, dit is een typische cx kwaal, er zijn veel auto’s die het hebben.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 juli 2019 03:56 PM
  [ # 649 ]

Dat heeft mijn garage dus niet goed gedaan….
Wat nu? gereviseerde assen kopen en erin zetten?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 04 juli 2019 04:13 PM
  [ # 650 ]

aandrijfas!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 juli 2019 07:26 PM
  [ # 651 ]
Nielsje schreef:

Dat is ongetwijfeld je tripoïde. De kogels slijten in op het huis, bij het uit elkaar nemen van de as moet je eigenlijk de kogels bij de juiste poot houden en bij de juiste plek in het huis. Ook kan het zijn dat er onvoldoende vet in zit. Of, een kogel zweeft gewoon los in het huis.
Maar, dit is een typische cx kwaal, er zijn veel auto’s die het hebben.

Eens, dat is een goed punt.

Het kan echter geen kwaad de motorsteunen ook te controleren, die kunnen ook dergelijke trillingen veroorzaken.

 

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 04 juli 2019 11:01 PM
  [ # 652 ]

of het tussen lager van de rechteraandrijfas gaar gebeurt ook wel eens

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 05 juli 2019 10:02 AM
  [ # 653 ]

Nu het trillen begon na het vervangen van de hoezen ga ik er maar van uit dat ik het beste de aandrijfassen in haar geheel kan vervangen.
Ik zie dat deze bij Hydraulique op voorraad liggen. Heb ik dan echter wel de zekerheid dat die niet trillen. CX Basis heeft ze ook maar dan moet ik een pand betalen.
Weet nog niet of ik ze zelf ga vervangen. Ik lees nogal horrorverhalen .....

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 juli 2019 10:08 AM
  [ # 654 ]

Kom kom, niet meteen in blinde paniek raken. Trilt rechts of links? En je kan de as gewoon loshalen en weer anders vastzetten om te kijken of dat helpt. Of helemaal schoonmaken en de slijtage sporen bij elkaar zoeken.

Of je gaat terug naar je garage en laat hen het probleem wat ze veroorzaakt hebben oplossen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2019 10:12 AM
  [ # 655 ]

hebben ze binnenste of buitenste hoezen vervangen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 05 juli 2019 10:31 AM
  [ # 656 ]

beide

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 juli 2019 12:18 PM
  [ # 657 ]

Dan is de kans reëel dat de tripoides anders in elkaar zijn gezet dan ze vòòr demontage zaten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 05 juli 2019 12:40 PM
  [ # 658 ]

Ik ga donderdag naar de garage. Ik ga altijd naar Wil Wijnhoven. Een echte specialist. Helaas heeft hij vorig jaar de werkplaats overgedragen.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 juli 2019 05:13 PM
  [ # 659 ]

Overgedragen aan de monteur: nog steeds een goed adres hoor.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 17 juli 2019 10:15 AM
  [ # 660 ]

Gisteren even bezig geweest om de draad die van het contactslot naar de startmotor loopt te vervangen. Dit omdat ik laatst een weigerachtige startmotor had en waarschijnlijk het probleem zit in de verbinding tussen het contactslot en de startmotor.
Bij de accu zit een stekkerverbinding in deze draad. Ik heb het stuk tussen de stekkerverbinding en de startmotor vervangen. Deze draad loopt samen met de ‘hoogspanningskabel’ in een hoes van de accu naar de startmotor. Uiteraard start de motor gewoon. Maar dat is het probleem bij dit soort verschijnselen: soms werkt het en soms niet. Of deze vervanging van de draad en de stekkers geholpen heeft weet je nooit zeker.
Sowieso is de hele ‘dradensla’ bij de accu een doorn in mijn oog. Op die plaats komen verschillende delen van de draadbomen bij elkaar, zitten talloze relais (+ 2 omdat ik de lampen ook via een relais laat lopen), zit een massapunt, en zit de accu met al haar aansluitingen. Als ik in die hoek moet ‘werken’ (zoals nu met de vervanging van de aircodroger ) dan is het daarna altijd de vraag of nog alles werkt. Uiteraard heb ik alle relais al vervangen, heb ik alle contacten losgehad en ingesmeerd en heb de draden zo zuiver mogelijk geredigeerd. Maar toch….
Ik heb wel eens begrepen dat de dradenbomen van auto’s uit die tijd teveel ijzer en te weinig koper bevatten zodat de draden (vaak bij de aansluitingen) inwendig kunnen breken met alle gevolgen van dien. Mijn aanpak bij het vervangen van de stekkers is dus altijd een stukje extra afknippen om dan met een ongecorrodeerde draad te kunnen aansluiten.
een tweede probleem vind ik de codering van de draden. In het werkplaatsboek (het electrische schema ligt bij mij standaard in de kofferbak voor als de wegenwacht ene electrische storing moet zoeken Wink). De codering bestaat uit kleine kleurmanchetten icm gekleurde draad. Die manchetten vervagen en de kleur van de draad is willekeurig en niet consequent.
Zo zei de aircomeneer dat de electrische aansluitingen van de airco altijd geel zijn. Dus gele draden moet je in verband brengen met de airco. Niet bij mijn CX….. de luchthoorn kent ook gele aansluitdraden….

Enfin, mijn frustratie is weer gezakt. Concrete vraag:
zou het zin hebben om een apart startrelais te monteren. Een CX heeft die niet. Maar een CX heeft wel meer relais niet (o.a. voor de verlichting). Uiteraard zit er een relais in de startmotor, maar is het zinnig een extra relais te plaatsen om het contactslot te ontzien? Hoeveel stroom gaat er door het contactslot bij het starten?

PS> mijn CX is allesbehalve onbetrouwbaar. Mijn weigerachtige startmotor is de eerste storing in lange tijd. De meeste storing die ik heb gehad komen door muizen (zie mijn eerdere ervaringen met deze beesten https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213124/P345/#1898983)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
44 van de 76
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook