46 van de 76
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - spuiten
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2019 08:00 AM
  [ # 676 ]

Lees zijn topic maar vanaf hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2065691/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 augustus 2019 11:43 AM
  [ # 677 ]

Ik loop al heel lang te denken aan iets van een bandenbrug om de auto snel van de grond te krijgen (https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213124/P195/#1623379). Uiteindelijk denk ik dat ik ga kiezen voor deze:
https://www.quickjack-nederland.nl/product-categorie/quickjack/
Grote voordeel is dat het twee losse delen zijn, zodat het gewicht per deel ook veel minder is, zodat ik ‘m makkelijk kan verplaatsen.
Ik aarzel nog tussen de 3500 en de 5000. Als ik mijn MGB er ook mee wel liften dan mag ie niet te groot zijn. Maar anderzijds is voor de CX de grote beter. Straks even meten wat de maximale maat voor de MG is.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 augustus 2019 01:37 PM
  [ # 678 ]

Hydraulisch - heb je daar dan ook nog een pomp bij nodig? Dat het twee losse dingen zijn, vind ik dan toch weer een beetje griezelig, is net wat minder nader stabiel, lijkt me

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 augustus 2019 03:59 PM
  [ # 679 ]

Ik heb een schaarbrug gekocht en ben daar heel blij mee. Foto’s wel ergens in mijn topic of het ‘hoe beun jij topic’
Alleen een telefoon hier, anders ging wel effe voor je zoeken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2019 06:01 PM
  [ # 680 ]

Aangezien Nielsje ergens in la douce France aan het kramperen is met een of andere aftandse klapkar, hierbij een linkje naar zijn schaarbrug.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2014649/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2019 06:05 PM
  [ # 681 ]

Ik ben nog steeds blij met mijn Grazia, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1694420/

Op MP iets soortgelijks https://link.marktplaats.nl/m1436564916

Overigens ben ik niet de verkopende René. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 september 2019 10:14 AM
  [ # 682 ]

Omdat mijn CX steeds harder begint te trillen bij een trekkende motor besloten de aandrijfassen er onderuit te halen. Bij het magazijn een rechteras opgehaald en nog ergens een linker as gescoord.
Bedoeling is de assen te renoveren en dan uit te wisselen met de assen die nu in de auto zitten.

Het is nog wel lastig te bepalen of een as geschikt is voor de automaat. Volgens het werkplaatsboek moeten er bij een rechteras voor een automaat 3 gleuven zitten.

werkplaatsboek 1[removed][removed]


Ik ben maar eens begonnen met de meenemeras (tussen bak en steunlager). Schoongemaakt en het tripode huis bekeken. Ziet er goed uit. Toen geprobeerd het steunlager en de opsluiting van de as af te trekken.
Ik heb een 10ton pers dus dat zou moeten lukken. Nee dus. Het grootste probleem is een grip te krijgen omdat het lager dicht tegen het tripodehuis zit.
Uiteindelijk was ik er klaar mee en heb het lager en de opsluiting ingeslepen met de haakse slijper en toe met een beitel kapotgeslagen.

Begint lekker…..

IMG_20190907_163518[removed][removed]

Volgens het werkplaatsboek heeft de meeneem as een lengte van 516 mm en heeft drie groeven (DEF). Dat laatste klopt maar de as is bij mij 530mm….

(normaal is het niet zo’n zooi op mijn werkbank)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 september 2019 11:48 AM
  [ # 683 ]

Je kijkt in het overzicht naar de lange as, voor een automaat, voor een vroeg type. Die hoort 516 mm te zijn. Op de foto staat een as voor een nieuw type, die is 528,5 mm. Te herkennen aan het feit dat je tripoïde huis kleiner is. Die kan in een keer langs de stabilisatorstang zonder dat je die los hoeft te halen.

Hier een foto de lange as van m’n 5-bak. Let op het huis, dat is een slagje groter/dikker:

Waarom moet het tussenlager eraf? Is die gaar?

maartens schreef:

Bij het magazijn een rechteras opgehaald en nog ergens een linker as gescoord.
Bedoeling is de assen te renoveren en dan uit te wisselen met de assen die nu in de auto zitten.

Het is nog wel lastig te bepalen of een as geschikt is voor de automaat. Volgens het werkplaatsboek moeten er bij een rechteras voor een automaat 3 gleuven zitten.

Niet om heel bijdehand te doen, maar wellicht had je beter kunnen bepalen welke assen je nodig hebt, vóór je de assen koopt bij het magazijn. Wat zit er nu in je auto dan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 september 2019 11:56 AM
  [ # 684 ]
maartens schreef:

Ik heb een 10ton pers dus dat zou moeten lukken. Nee dus. Het grootste probleem is een grip te krijgen omdat het lager dicht tegen het tripodehuis zit.

Het lukte mij wel met een passende lagerklem en een 20-tons pers.
Zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1718090/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 september 2019 12:56 PM
  [ # 685 ]

Niet om heel bijdehand te doen, maar wellicht had je beter kunnen bepalen welke assen je nodig hebt, vóór je de assen koopt bij het magazijn. Wat zit er nu in je auto dan?

Ik had het werkplaatsboek meegenomen dus ik wist wel welke assen ik nodig had. Het is meer de vraag hoe ik de goede uit deze stapel kon vinden Wink

IMG_20190907_122648[removed][removed]

Ik heb dus nu een nieuwere as meegenomen. In mijn auto zal nog wel een oud model zitten.

Het lukte mij wel met een passende lagerklem en een 20-tons pers.

Lagerklem ..... ja, die was wel handig geweest .... smirk

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 september 2019 10:50 AM
  [ # 686 ]

Ik ben ondertussen wat onderdelen aan het verzamelen die ik nodig heb om mijn assen compleet te maken.

Borgveren:
er zitten borgveren op de assen om de as op zijn plaats te houden. IK zie hier dat er twee maten zijn.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219809/P15/#1719970

IK stuit op deze website
https://www.indi.nl/nl-nl/p/aandrijftechniek/bevestigingsmaterialen-en-dichtingen/bevestigingsmaterialen/borgringen/borgringen/Borgring-31mm-12143?PageNumber=0&VariationTable=true

Zouden die passen? Welke maten zitten er op de assen?

Een tweede zijn de afdichtingen:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219809/P15/#1722157
(tweede foto)
Een ring, teflon ring en een afdichtrubber. Weet iemand de bestelnummers van deze onderdelen?

@Rene: dank voor je foto’s en tips!

Ik twijfel nog over de ligarextang. Natuurlijkerg mooi, maar zal m niet veel gebruiken. Er zijn ook andere systemen om ashoezen vast te zetten. Wat zal ik doen?

 

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 september 2019 11:04 AM
  [ # 687 ]

Even bij CX basis gesnuffeld.

onderdeel Basis[removed][removed]

Heb ik dan alles? Helaas staat bij de borgringen niet hoeveel er nodig zijn per soort. Ook staan niet de afmetingen erbij.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2019 11:49 AM
  [ # 688 ]

Voor een set aandrijfassen heb je in totaal 5 borgringen nodig in 3 verschillende afmetingen:

2x voor de borging van de homokineet aan wielzijde op de as
2x voor de borging van de tripoide op de as
1x voor de borging van het linker tripoidehuis in het differentieel

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 september 2019 09:35 AM
  [ # 689 ]

Het lijkt wel Sinterklaas….

Mijn bandenbrug is gearriveerd
IMG_20190919_185153[removed][removed]
IMG_20190919_185225[removed][removed]

en ook heb ik nog nieuwe aandrijfassen ergens kunnen kopen

IMG_20190919_185255[removed][removed]

De blokjes waar de auto opstaat zijn overigens verlijmd dus het staat wel stabiel, maar ik zet er nog wel een paar assteunen onder want ik ben zo’n angsthaas die niet onder een auto durft te kruipen voordat ik zeker weet dat ie ook blijft staan.

Voordeel van deze bandenbrug is dat het twee lossen delen zijn die niet aan elkaar zitten en dus ook weer makkelijker zijn op te bergen,

 

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 september 2019 09:40 AM
  [ # 690 ]

Mijn advies, maak die houten klossen breder.

Zo breed dat ze nog net op de brug passen.

Wordt het geheel aanzienlijk stabieler van.

Ik heb een hele stapel klossen van 17x17x7 cm, die gebruik ik zelfs tot 3 hoog, doet helemaal niets.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
46 van de 76
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook