48 van de 76
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - spuiten
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 oktober 2019 10:03 AM
  [ # 706 ]

IMG_20191012_153814[removed][removed]

IMG_20191012_153840[removed][removed]

Heel erg opschieten doe ik niet met mijn assen.

Wel deze hydraulique delen opgeknapt, voorzien van nieuwe bollen en teruggeplaatst.

Volgende week eens verder met mijn assen….

 

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2019 12:20 PM
  [ # 707 ]

Pssst!

Het montageplaatje van de remaccu is origineel subframe-bruin. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 oktober 2019 01:28 PM
  [ # 708 ]

...... grappig, de mijne was orgineel groen….. weliswaar iets donkerder groen

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 oktober 2019 06:20 PM
  [ # 709 ]
René Jongejan schreef:

Pssst!

Het montageplaatje van de remaccu is origineel subframe-bruin. Wink

Pssst….
Donkergroen inderdaad.
Latere bouwjaren kan hij bruin of zwart zijn.
Pssst modus uit tongue rolleye

Maar zijn wel leuke di gen om te doen.
Frist alles lekker van op.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 oktober 2019 06:24 PM
  [ # 710 ]

Heb eigenlijk bij een serie 1 nog nooit losse montage delen gezien wie bruin waren.
Wel donkergroen en zwart.
Denk aan kapjes v snaren.
Steun reservewiel
Baksteun enz

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2019 07:23 PM
  [ # 711 ]

Bij mij is alles zwart, laatste modeljaar berline 89.
Soms valt er geen pijl op te trekken wanneer iets elke kleur had…

Bij mijn DS is alles bruin, maar ook daar is zwarte toegepast.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 21 oktober 2019 10:10 AM
  [ # 712 ]

Gisteren eer even bezig geweest om de aandrijfassen te plaatsen. Dat ging in eerste instantie best goed. De linkeras kreeg ik zowaar vrij snel in het differentieel geklikt. Wel moest ik daarvoor even de wielophanginging even helemaal naar boven ‘krikken’ zodat de as er recht in kon. Dat gaf de burger moed….

Omdat ik toch lekker bezig was dacht ik ook even de linker lekzak te vervangen. Ik had vanuit CX Basis nieuwe gekocht en die zou ik wel even vervangen (hoewel ik geen scheurtje of iets kan vinden was de zak wel een nat)..... Niet dus. very angry.

(NB: ‘de zak was wat nat’ klinkt wat vreemd…. maar ik bedoel er niets schunnigs mee)

Allereerst bleek dat de klemband waarmee de lekzak vast zit andersom erop te zitten. M.a.w. de kant waar de bout zit waarmee je de klemband aanspant zat onbereikbaar aan de achterkant van de veerpoot. Uiteindelijk heb ik de oude lekzak kapot moeten snijden om zo de klemband te kunnen draaien. Daarvoor moest wel eerst de remleiding en remslang los. Enfin dat lukte. Wat niet lukte was de splitpen te verwijderen. Die brak af. Vervolgens kreeg ik de bouten van de bovenste fusee wel los maar die begon vervolgens mee te draaien. Je kunt er ook er lastig bij.

Toen de stuurkogel maar geprobeerd los te krijgen. Zelfde verhaal. Los krijgen is geen probleem en ook hier klemde de as niet zodat ook deze begon mee te draaien. Een tijdje kun je dat voorkomen door de bout aan de onderzijde vast te houden, maar het laatste eindje kreeg ik niet los. Een ‘stemvork’ er tussen zetten hielp niet. Een luchtsleutel ook niet. Uiteindelijk kan ik de bout er wel af krijgen. Omdat de bovenste fusee mee bleef draaien en ik er niet goed bij kon heb ik maar de bovenste draagarm uitgebouwd. Zodat op mijn werkbank de pen eruit kon boren.
Op de werkbank kreeg ik ook de bovenste fusee los. Nu kan alles weer opgebouwd worden.

Ik heb nog wel een paar vragen.
- wat kun je het beste doen tegen meedraaiende fusees?
- de ‘luchtscheppers’ die koellucht naar de remmen voeren zijn roestig. Zijn deze nog ergens te krijgen?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10303
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 oktober 2019 10:15 AM
  [ # 713 ]

Volgens mij zit er aan het eind van het staartstuk van de fuseekogel een vierkant waar een steeksleutel 6 of 7 op past.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2019 10:28 AM
  [ # 714 ]

De staart van de bovenste fuseekogel en de spoorstangkogel is recht en heeft een borst.
Beide zijn tegen te houden met een steeksleuteltje of kleine Bahco.
Zorgen dat de draad echt goed schoon.
Voor de bovenste fuseekogel heb je een platte ringsleutel 24 nodig.

De onderste fuseekogel is wel conisch.

De luchthappers zijn zeer waarschijnlijk nog wel bij het clubmagazijn te begaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 oktober 2019 11:12 AM
  [ # 715 ]

Let er wel op dat je de nieuwe lekzak en de klemband/slang klem
Precies het zelfde monteert.
En dus weer met de “bout” naar achteren anders klem je de retour dicht.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2019 11:14 AM
  [ # 716 ]

Ligt dat niet ergens in een Vraagbaak vast?

In welke stand de lekzak en klem moeten staan t.o.v. elkaar?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 21 oktober 2019 11:29 AM
  [ # 717 ]

Beide zijn tegen te houden met een steeksleuteltje of kleine Bahco.

Dat lukt een heel eind maar de paar laatste windingen niet meer omdat de bout dan al over deze uitsteeksel valt. Je kunt dan het uitsteeksel niet meer ‘vastpakken’.

Voor wat betreft de klemband heb ik het stuk uit https://www.citroen-cxclub.nl/techniek/rubrique-technique/ erbij gepakt.
De klemband kan er op dezelfde wijze op maar wel zo met de schroefkop bereikbaar aan de voorzijde. De schroefkop aan de achterzijde is onmogelijk. Daar kom je met een ingebouwde veerpoot niet bij.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2019 11:39 AM
  [ # 718 ]
maartens schreef:

Dat lukt een heel eind maar de paar laatste windingen niet meer omdat de bout dan al over deze uitsteeksel valt. Je kunt dan het uitsteeksel niet meer ‘vastpakken’.

Je kan dan met enig beleid net boven de moer de staart pakken met een tang.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 oktober 2019 11:44 AM
  [ # 719 ]

Het meedraaien van de kogels is een bekend probleem waar we vroeger in de garage best wel van baalden. De truc:

maak de kogel en de moer zo goed mogelijk schoon met een staalborstel. Spuit de boel in met échte kruipolie (geen wd40 dus oid). Laat het even goed inwerken. Pak nu een flinke pijp ijzer en zet daar mee de boel zo onder spanning dat de kogel GOED in/tegen de draagarm gedrukt wordt.

Pak de (lucht)slagmoersleutel en laat de compressor draaien. Op het moment dat de compressor af slaat ram je met de luchtslagmoersleutel de moer los. Bij ons werkte dat in 99 van de 100 gevallen en nog steeds doe ik het zo, alleen nu in de hobbysfeer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 21 oktober 2019 12:05 PM
  [ # 720 ]

Je kan dan met enig beleid net boven de moer de staart pakken met een tang.

Zo heb ik het ook opgelost

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
48 van de 76
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook