49 van de 76
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - spuiten
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 oktober 2019 12:41 PM
  [ # 721 ]

Dus retour van de lekzak ook aan dezelfde kant houden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 22 oktober 2019 01:50 PM
  [ # 722 ]

Inmiddels heb ik het fuseeblok links op de werkbank ontmanteld, schoongemaakt en ik kan het weer in elkaar bouwen.
Ik wil nog wel zien of ik het verroeste luchtschepper kan repareren of vervangen. De bouten waarmee deze luchtschepper vast zit heb ik overigens moeten uitboren.
Ik heb ook even het wiellager bekeken nu ik die toch in mijn handen had. Ik twijfel of ik deze preventief zal vervangen. Dan moet ik wel het lager eruit persen.
Het lager loopt prima zonder geluid en de kogels zien er goed uit maar ik vind het lager wel wat ‘droog’. Kan ik nu (nog) volstaan met het extra invetten van het lager met lagervet?
Is overigens de ‘stofring’ die het lager beschermt makkelijk te verwijderen. Ik ben bang dat ik deze ring beschadig als ik ‘er aan ga trekken’.

De lagers zie ik in allerlei prijsklassen…. wat is nu ene goed lager?
https://www.onderdelenshop24.com/citroen-onderdelen/cx-ii/2217/10678/wielnaaf

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2019 02:16 PM
  [ # 723 ]
maartens schreef:

Kan ik nu (nog) volstaan met het extra invetten van het lager met lagervet?

Heb ik destijds ook gewoon gedaan, alles helemaal schoongemaakt, loopringen en kogels vertoonden toen geen slijtsporen en/of verkleuring.
Met een verse lading lagervet van goede kwaliteit gewoon weer in elkaar gezet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 oktober 2019 02:47 PM
  [ # 724 ]

Wat Rene zegt. Nog nooit een CX voorwiellager voor nieuw vervangen. Meestal werkt opnieuw invetten prima. Mocht dat niet het gewenste resultaat hebben kun je altijd nog (veel) geld uitgeven Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2019 02:50 PM
  [ # 725 ]

En voldoende voorspanning op het lager zetten, dat doe je met de moer van de aandrijfas.
Aanhaalmoment 350 - 400 Nm.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 22 oktober 2019 02:56 PM
  [ # 726 ]

Ok, prima, gaa ik dat doen. Thx!

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 oktober 2019 04:48 PM
  [ # 727 ]

Voorwiellager er uit persen? Hij zit met wat boutjes in een uitsparing vast en moet er volgens mij zo uitkomen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 oktober 2019 05:47 PM
  [ # 728 ]

Correct Jan
Zit met 5 boutjes vast aan de binnenzijde
Aandraaien op het juiste moment is wel belangrijk
Aders loopt het lager kapot.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 oktober 2019 06:15 PM
  [ # 729 ]
jantje1948 schreef:

Voorwiellager er uit persen? Hij zit met wat boutjes in een uitsparing vast en moet er volgens mij zo uitkomen.

Ja en nee. Het wiellager zit op een asstap geperst. Deze zit met 6 boutjes vanaf de binnenzijde van het fuseehuis gemonteerd. Door het losnemen van de 6 boutjes heb je dus lager en astap los. Als je het lager wil vervangen, moet je alsnog het oude lager eraf trekken en een nieuw erop persen. Niet moeilijk overigens.

Als je een lager zoekt, ga gewoon naar de club. Die hebben nog zat originele smal- en breedspoor SKF lagers liggen. En dat wil je.

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 22 oktober 2019 10:35 PM
  [ # 730 ]

IMG_20191022_211131[removed]

Hier een foto van het lager. Schoongemaakt. Hoe krijg ik hier nu weer vet in?


IMG_20191022_223405[removed]

IMG_20191022_223414[removed]

Ik heb al geprobeerd het lager van de as af te persen maar ik denk dat ik niet het goede deel eruit wilde persen. Wat moet er van wat af?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 oktober 2019 11:08 PM
  [ # 731 ]

Die lagers gaan eigenlijk nooit kapot!
Alleen bij het NIET goed aandraaien van de moer wie je op de as draaid (Wat Rene al schreef)
Dan wil het lager “los” lopen.
Dik vet erin en gaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 23 oktober 2019 12:26 PM
  [ # 732 ]

Ok, ik ga het vet in het lager stoppen en dan de zaak maar weer monteren.

Gisteren bezig geweest de bovenste draagarm terug te plaatsen. Enorm liggen kloten met een opvulplaatje:

bovenste draagarm[removed][removed]

Het uitlijnen zodat de bout erdoor kan lukt simpelweg niet. Uiteindelijk brak ook het ‘oortje’ af. Toen maar gemonteerd zonder. De draagarm is spelingsvrij maar ik vraag me af wat verder het nut is van dat opvulplaatje.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 oktober 2019 12:37 PM
  [ # 733 ]

Monteren zoals het zat.
Anders is je caster niet goed.
Dit is zeer belangrijk voor de spooring.
Dus echt weer monteren zoals het zat.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 oktober 2019 12:42 PM
  [ # 734 ]

Deze plaatjes bepalen de hoek ten opzichte van de onderste draagarm
Er is hier speciaal gereedschap voor.
Als je er bv een nieuwe draagarm inzet

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 23 oktober 2019 01:03 PM
  [ # 735 ]

Dat klinkt serieus… Het opvulplaatje is hooguit 0,5 mm dik… Eens bedenken hoe ik dat plaatje ertussen geprutst krijg.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
49 van de 76
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook