Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Plaatjes er tussen doen zoals ze eruit kwamen.
Dus bv drie links
En twee rechts.
Ook zo terug stoppen.
Ook kant bij kant laten.
Bij mijn prestige ben ik een avond bezig geweest om 1 kant goed te krijgen.
Met “nieuwe” draagarmen ten opzichte van het “nieuwe"subframe
Zijn nog wel foto’s van in mijn topic
VgF VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Er zat maar een plaatje van 0,5 mm links. Verder geen plaatjes gevonden.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Bij het plaatsen van mijn rechter aandrijfas ontkom ik er niet aan de link met de stabilisatorstang los te halen.
De moer krijg ik wel los maar ik krijg de stang niet eruit
Met een stang duwen helpt niet
Iemand nog ideeen? Je hebt simpelweg geen ruimte of een flinke klap uit te delen. Een ‘stemvork’ ertussen zetten is ook lastig bovendien ben ik er dan bang voor dat het rubber kapot gaat. Heet stoken durf ik om die reden ook niet.
Ik zit er aan te denken om twee moeren te monteren (zodat deze vast op de as komen te zitten) en dan kijken of ik de as kan laten draaien. Misschien komt ie dan los.
Ondertussen maar het fuseehuis uit elkaar gehaald en het lager schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou het toch proberen door met een stuk staal de boel onder spanning te zetten en het geheel te laten schrikken door een flinke mep op de draagarm.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb er een gereedschapje voor gemaakt. Zie: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232036/P45
Bericht 57.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
maartens schreef:Bij het plaatsen van mijn rechter aandrijfas ontkom ik er niet aan de link met de stabilisatorstang los te halen.
Wat ik mij nu afvraag, hoe heb je dan de as kunnen demonteren?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Eventueel aan de andere kant je wiel omhoog krikken, dan trekt ’ ie wegens de stabilisator stang alles omhoog en krijg je het er wellicht wel net langs. Maar het liefst wip je hem alsnog los. Dan is het ook handig om hem even te ontlasten, dus wiel andere kant omhoog tot er niets aan hangt of trekt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Wat ik mij nu afvraag, hoe heb je dan de as kunnen demonteren?
Ja, dat vraag ik me ook af. Waar het verschil het ‘m in zit is dat de as in twee delen uit de auto is gekomen. Zoals ik al scheef was de homokineethoes met en tie rap bevestigd en die was los.
De homokineet met hoes erom heen komt net niet door de opening. Scheelt echt maar 2 mm.
Ik heb er een gereedschapje voor gemaakt.
Dat lijkt me een goede oplossing. Ik echter niet goed zien hoe je dit tooltje gebruikt. Ik ga dit even bestuderen.
(kan ik misschien je tooltje even lenen?)
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou de hoes er af schuiven, dan langs die stabistang en daarna er weer op.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het probleem is niet de hoes, het is de diameter van het tripoïde huis die het lastig maakt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Quote: “Waar het verschil het ‘m in zit is dat de as in twee delen uit de auto is gekomen. Zoals ik al scheef was de homokineethoes met en tie rap bevestigd en die was los.
De homokineet met hoes erom heen komt net niet door de opening. Scheelt echt maar 2 mm.”
Met de hoes er af heeft hij hem dus net kunnen verwijderen.
Ik neem aan dat hij de tripoide hoes bedoelt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat lijkt me een goede oplossing. Ik echter niet goed zien hoe je dit tooltje gebruikt. Ik ga dit even bestuderen.
(kan ik misschien je tooltje even lenen?)
Je hebt een pb!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Toen ik het lager weer in het fuseehuis monteerde en de remschijf erop zette merkte ik dat het lager niet geluidloos draait. Ik heb daarom het lager daarom maar eens van de as gehaald. Op de lagerschaal zie je kleine ‘streepjes’ die je ook voelt als je met je nagel erover gaat. De kogels ‘stoten’ hierop.
Op de foto zie je deze ‘streepjes’. Deze zitten op regelmatige afstand precies rond de schaal. Wat nu? Nieuw lager? Schuren?
(De rat weet ook geen oplossing )
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Nieuw lager.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, nieuw lager.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste