Serieus voorzichtig mee zijn ,balans is echt zo ontregeld. Zeker als je aan de voorzijde kracht op onderdelen zet om deze te lossen of vast te zetten. Dus flink gewicht achterin leggen. Je zal de eerste niet zijn waarvan de auto voorover van de brug valt.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Zie ik het goed: Je hebt de lang draagarmen naar de voorkant gebruikt ? Je hebt korte en lange draagarmen. je MOET de korte draagarmen gebruiken aan de ZWARE kant, d.w.z. de voorkant ! Het “middelpunt” in gewicht van een CX zit ongeveer onder de voorstellen !
Volgens Citroen moet je dan de auto vastzetten met een spanband door “gaten” van de voordeuren. Je kunt er ook een stempel bijzetten. je zou de eerste niet zijn die z’n CX van een brug af ziet komen, een gewaarschuwd mens telt voor 2!
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo is er bij een dinitrol bedrijf in Uden een van de brug afgedonderd. Zoals je hem nu hebt vind ik het bloedlink!
Zoals al eerder gezegd: onder het subframe ter hoogte van de onderste draagarmen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Kom je met een tweekolommer met de korte armen onder het subframe?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Moet eerlijk zeggen ,wat een mooie werkplek!
Mooi schoon en lekker helder!!!
Voordeel is dat de prestige langer is dus voorover kantelen gaat minder snel dan bij een gewone cx.
Maar neem de tips ter van hier harte .
Korte bomen onder het subframe tussen de voorwielen.
Want een cx is echt kantelgraag
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je dorpels niet slecht zijn (verrot)
Kun je krik steunen best naar voren zetten..
(Einde van de dorpel)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Overigens wel natuurlijk gefeliciteerd met je mooie werkplek! Helemaal top natuurlijk!
Mijn berline pak ik op de schaarbrug gewoon op de krikpunten op en dat levert bij mijn wagen gelukkig geen instabiel gedoe.
Waterman had toen ik mijn cx daar op de brug had wel een bouwstempel (als ik het goed herinner) onder het subframe voor erbij.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Een Prestige en een break hebben een iets betere gewichtsverdeling dan een berline.
Als je één van de zware berline’s zoals een GTi Turbo of TRD Turbo op een 2palen brug zet op de krikpunten moet je al veel geluk hebben als hij er niet afvalt.
De regel is vooraan altijd de stempel van de hefbrug juist achter het voorwiel onder de dorpel te zetten,als die dorpel gezond is er dat helemaal geen probleem.
Achteraan zet je de stempel gewoon onder het krikpunt.
De CX onder het subframe pakken is veel minder stabiel en niet aan te raden.
Ik doe het al jaren zo en heb het ook altijd zo gezien destijds bij de Citroën garage:
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nadeel van extra stempels is dat je ze een keer vergeet weg te halen als je de brug laat zakken.
Met een gekantelde cx tot gevolg
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
IMG_20200803_191536 by Maarten, on Flickr
Die stempels geven me wel veel vertrouwen. De auto staat zo stevig en ‘wiebelt’ niet meer.
De armen van de brug zijn te kort om de auto goed te ondersteunen.
En ja, Frank, ik zal ze weghalen als ik de auto laat zakken
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Hoe groot is je garage eigenlijk? Er staat verder nog vrij weinig in zo te zien. Wellicht wil je nog wat investeren in een vloeistofdichte, epoxy vloer. Ik ben er zeer gelukkig mee. Makkelijk schoonhouden en aangezien een CX altijd lekt..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ja, ik wil de vloer ook nog coaten. De cementenvloer moet eerst uitgehard zijn.
Welke coating heb jij gebruikt?
De garage voor de auto’s in 9 x 8 meter (voor drie auto’s). Daarnaast nog een deel van 8 x 4 meter voor tuingereedschap fietsen, tractor etc.
Ja, de garage is dus best groot geworden….
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Hier wordt aangegeven dat je inderdaad ook mag opkrikken op andere punten dan de kriksteunen
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor extra gewicht achterin zorg ook voor een volle tank benzine, dat scheelt toch zomaar 60kg vergeleken een nagenoeg lege tank.
Prima tip, behalve als je voor je werkzaamheden je tank moet verwijderen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!