60 van de 76
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - spuiten
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 november 2020 09:18 AM
  [ # 886 ]
maartens schreef:

Of is dat simpelweg te meten? (aantal windingen per cm tellen)

Zo kan het inderdaad, helemaal nauwkeurig doe je het met een schroefdraadmeetsetje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 november 2020 01:30 PM
  [ # 887 ]

Het blijkt 1,25mm te zijn.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 november 2020 01:40 PM
  [ # 888 ]

Normaal heeft M10 een spoed van 1,5 mm.

M10 fijn is er in meerdere varianten, namelijk 0,75 mm, 1,0 mm en 1,25 mm.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2020 03:18 PM
  [ # 889 ]

Waarom wel de lagers vervangen….
En niet de lager schalen.
En de rubber delen zou ik sowieso vervangen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 november 2020 04:08 PM
  [ # 890 ]

En niet de lager schalen.
En de rubber delen zou ik sowieso vervangen.

Waar ik bang voor ben is dat als ik de lagerschalen vervang ik het lager moet afstellen conform het werkplaatsboek en dat kan ik niet. Ik mis de tools.

In het werkplaatsboek staat dat de draagarmlagers met een voorspanning van 50kg dienen te worden gemonteerd. Daarvoor bestaat een speciaal tooltje (om precies te zijn tool 6311-T of 6322-T) Die voorspanning bereik je door ectra ringen te plaatsen. Heeft ooit iemand dit gedaan bij het vervangen van de lagers? Ik was het niet van plan en ik ga de zaak weer hermonteren zoals het zat.

Bovendien zijn de schalen lastig te verwijderen en te plaatsen. M.a.w. ik durf het niet aan Wink

De rubbers zijn niet te krijgen….

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 november 2020 04:14 PM
  [ # 891 ]

6311 en 6322 heb ik liggen, nog niet mee gewerkt.
Staat wel in het handboek dacht ik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 november 2020 04:10 PM
  [ # 892 ]

Maar weer eens begonnen met alles terug in te bouwen.

IMG_20201124_160040[removed][removed]

De linkerkant zit weer in elkaar. Nieuwe leidingen, nieuwe schijf en nieuwe bol.
De remklauw heb ik ‘gerefurbished’ met nieuwe afdichtingen.

Nu de andere kant.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 november 2020 04:10 PM
  [ # 893 ]

(dubbel)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2020 04:40 PM
  [ # 894 ]

Wow - dat lijkt allemaal wel fabrieksnieuw. Niet meer mee rijden hoor.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2020 08:28 PM
  [ # 895 ]

Die remklauw met afgebroken wartel nog niet weggooien. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 november 2020 10:11 AM
  [ # 896 ]

Gisteren bezig geweest aan de rechterachterzijde en de draagarm teruggeplaatst.
Ik had een remklaauw nieuw besteld. En wat blijkt? Die past dus niet. Op de doos staat dat deze geschikt is voor de CX en BX.

IMG_20201129_125203[removed][removed]
rechts oud en links nieuw


IMG_20201129_131449[removed][removed]
de nieuwe klauw is per helft 1 cm kleiner…. Dat past dus niet. Die kan dus teruggestuurd worden.

De oude klauw maar weer uit de prullenbak gehaald….

Die remklauw met afgebroken wartel nog niet weggooien. Wink

Schoongemaakt en de afgebroken wartel uitgeboord.
IMG_20201129_153540[removed][removed]

De zitting van het uitgeboorde gat is wat beschadigd maar ik neem aan dat de aansluiting van de hydraulische leiding daar geen llast van heeft. En anders heb ik een lekkage….

 

 

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 november 2020 10:14 AM
  [ # 897 ]

Links de beschermplaat gemonteerd

IMG_20201129_162113[removed][removed]

Grappig detail is dat het achterste bevestigingspunt van de plaat in rubbers zit.

IMG_20201129_162128[removed][removed]

Twee plaatjes en twee rubbers waar de plaat tussen zit. Waarom is dit zo gedaan?
IMG_20201129_161630_1[removed][removed]

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 november 2020 11:27 AM
  [ # 898 ]

Ik denk tegen resonantie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 03 december 2020 12:18 PM
  [ # 899 ]

Nu mijn achterwielophanging klaar is en weer gemonteerd ben ik eens verder naar voren aan het werken. De auto staat nu toch op de brug. De uitlaat er helemaal er onderuit. Ben nu bij hjet uitlaatspruitstuk en de flexibele ophanging aangekomen.

IMG_20201203_122521[removed][removed]

IMG_20201203_122531[removed][removed]

Die haal ik nog los om te zien wat de conditie is van dit ophangpunt. Ik ben immers nog steeds op zoek naar wat het ‘gerommel’ veroorzaakt.
Het oliefilter kan ik nu makkelijk bereiken dus die kan meteen vervangen worden.

Ik zou graag de kap van de hoogteregelaar eraf willen hebben maar ik weet niet hoed die vast zit. Kan iemand me daarbij helpen voordat ik het plastic ding kapot maak….
IMG_20201203_121204[removed][removed]

Het is een vieze troep hieronder de auto. Olie, vet, zand en bitac aan elkaar geklonterd… gelukkig geen roest en de HD leidingen liggen er goed bij. Wel zijn een paar leiding ‘ontsnapt’ aan hun bevestigingsclipjes en een paar clipjes zitten niet meer aan het frame bevestigd. Maar dat lossen we wel weer op.

Ik ontdekte wel iets ergers. De verbinding tussen de pook van de automaat richting automatische versnellingsbak ligt los. Er ontbreekt een kunststof ‘knopje’. Bij handgeschakelde auto’s is dit onderdeel wel vaker versleten of weg. Maar blijkbaar ook bij een automaat.
Ik heb er een foto van gemaakt:
IMG_20201203_121225[removed][removed]
De foto is van onder de auto naar boven gemaakt. Je kunt de bovenliggende stang die naar de pook gaat gewoon omhoog tillen. Er zit dus ook veel speling op de handel van de automaat. Ik heb blijkbaar nooit anders geweten en de speling blijkbaar voor lief genomen.
Vraag is nu wat ik kan doen? Bij CX Basis zie ik de onderdelen voor de handgeschakelde versie
http://www.cx-basis.de/shop/motor-kupplung-getriebe/gangschaltung.html
Is dit voor de automaat hetzelfde?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 december 2020 01:41 PM
  [ # 900 ]

Ziet er in elk geval verdacht het zelfde uit. Met wat geluk is de kogel nog netjes, hoef je alleen de kunststof ring te vervangen.

Profiel  
 
 
60 van de 76
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook