Afgelopen zaterdagnacht om 3.30u ‘s nachts in de stromende regen startte ik mijn Grand C4 picasso in een buitenwijk van Utrecht voor een rit terug naar Best bij Eindhoven.
Meteen daarna doemde het woordje ‘service’ op in mijn display met de korte aanduiding ‘Veersysteem storing’. Helaas, de luchtvering van mijn Citroen gaf er de brui aan. De achterkant van de auto bleef op zijn laagste stand staan en kwam geen milimeter omhoog. Wat nu gedaan? Een Citroen dealer zoeken op dat uur van de nacht midden in het weekend of toch maar naar Best rijden? Het werd het laatste. Met een vaartje van maximaal 80 km/u ben ik via de snelweg teruggereden waarbij het leek of elke oneffenheid 1000-voudig vergroot werd doorgegeven aan het interieur. Balen! Morgenochtend naar de garage. Het zal wel een dure reparatie worden, vrees ik. De C4P is 4 1/2 jaar oud, heeft 70 000km gelopen en de verlengde garantietermijn van 4 jaren is net voorbij
Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Da’s minder. Goede kans dat het een, of beide luchtbalgen zijn.
Zie ook onderstaand topic;
En inderdaad. Ik kreeg net het bericht van de dealer dat beide veerbalgen vervangen moeten worden.
Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007
KAarts schreef:En inderdaad. Ik kreeg net het bericht van de dealer dat beide veerbalgen vervangen moeten worden.
Hmm da’s minder, gaven ze meteen een prijsindicatie ?
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Ik heb beide veerbalgen laten vervangen à raison van een kleine 300 euro. Dit bedrag is inclusief 20% korting uit coulance van de dealer. Deze korting kreeg ik omdat ik aangaf dat ik onder protest betaalde omdat ik van mening ben dat het onbestaanbaar is dat essentiële onderdelen van een auto binnen 5 jaren met 70000 km op te teller ophouden te functioneren wegens slijtage. De dealer heeft zelf toegegeven dat sprake was van slijtage; de veerbalgen zouden poreus zijn en daardoor niet goed meer functioneren. Fijntjes werd bij mijn vertrek nog toegevoegd dat het geen zin heeft in dit geval om bij de importeur (citroën NL) financiële genoegdoening te vragen. Over klantgerichtheid gesproken.
Ik ben zeker van plan om een klacht in te dienen bij Citroën NL over het bovenstaande.