Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hallo mensen, ik ben bezig met het gangbaar maken van een Weber carburateur (de ex van Brekkie). Deze zat vol met kalk-achtige troep. Onder de prut bleek een nog erg nette carb. schuil te gaan; een onversleten en bruikbaar ding.
Er is echter één probleem: de aanzuiging voor de acceleratiepomp zit nog verstopt en die krijg ik met geen mogelijkheid open.
Volgens mij hoort de benzine aangezogen te worden door het linker gaatje in de vlotterkamer (afbeelding) en komt deze rechts boven uit in de vacuumpot (afbeelding). Dit kanaal zit dicht en blijft dicht. Zelfs de contactspray en wc-ontkalker werken deze keer niet.
Links zit ook nog een gaatje in de vacuumpot, dat is het kanaal naar de sproeier en die is mooi vrij.
Mijn vragen:
- Heb ik het bij het rechte eind wat betreft de lokatie het aanzuigkanaal?
- Heeft iemand nog een geniale tip om dit kanaal open te krijgen?
- Kan ik evt. ongestraft een gaatje boren van de vacuumpot naar de vlotterkamer?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ultrasoon-reiniger gebruiken?
Citroen!
Misschien is jouw probleem inmiddels opgelost maar ik weet dat er in het accelaratiekanaal van een Weber DMTR carburateur een kogeltje zit dat als terugslagklep dient. Er zit een tweede kogeltje in de acceleratiesproeier. De mogelijkheid bestaat dat er in jouw carburateur ook zo’n kogeltje zit en dat deze vastzit. Dit kogeltje is te horen als je de carburateur heen en weer schudt. Ik heb mijn carburateur schoongemaakt met PM (petromark) Total Engine Treatment (kleppenreiniger). Dit werkt zeer goed maar laat wel een ‘vettig’ laagje na. Dit is weer te verwijderen met remreiniger of degreaser.
Het gebruik van perslucht is aanbevolen bij het doorblazen van de kanalen.