Hoi hoi,
Ik heb zojuist geconstateerd dat een van de lhm leidingen - een van de twee ‘zachte’ rubberen die met een bochtje achter het voorwiel lopen (sorry heb foto maar die kan ik zo snel niet plaatsen van de mobiele telefoon) - gaar is. Heb iig gezien dat die slang behoorlijk poreus is. Allemaal piepkleine breukjes.
Bixie lekt dus
Ik wil morgen graag naar Groesbeek voor het campeerweekend en vroeg mij af of dat vertrouwd is. Iemand enig idee? Het is niet dat het er met stralen uitspuit, maar gerust ben ik er niet op.
Misschien dat iemand mjj gerust kan stellen of een tip heeft?
Oh ja, just in case ... het betreft een type 1 bixnix.
Bedankt alvast.
Grt. Ari
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Probeer ‘m in te korten.
Met z’n vieren in je Eendje.
Hmm das lastig zo op een parkeerplaatsje langs de drukke doirgaande weg
En dan nog. Hele leiding is poreus. Zou me niets verbazen als het de originele is (hoewel ... gaan die dingen 25 jaar mee?).
Als het geen hd leiding is, kan er dan mee worden gereden? Volgende week mag ie wel naar de garage maar liever niet dit weekend
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Die dingen gaan geen 25 jaar mee.
Het is waarschijnlijk de retourleiding van de veerpoot,je kan ermee doorrijden,het is niet zo dat de LHM eruit spuit,gaat wel een vette boel worden!
Met z’n vieren in je Eendje.
Vette boel vind ik niet erg. Als ik maar redelijk normaal kan rijden. Straks maar voor de zekerheid een fles lhm ophalen bij een kameraad.
Kan ik iig bijvullen als het nodig is ... niveau was nog goed. Een uurtje of wat geleden nog bijna max. volgens dat vlottertje op het vat.
Bedankt voor je reactie Kornstra.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Succes!
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ari74 schreef:Een uurtje of wat geleden nog bijna max. volgens dat vlottertje op het vat.
Ik neem aan wel gepeild met draaiende motor en de auto in de hoogste stand…?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Zolang het er niet met stralen uitspuit lijkt het mij geen groot probleem. Natuurlijk wel een beetje in de gaten houden, samen met het LHM-peil.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Haal dan wel even 2 slangetjes bij de dealer, dan zetten we die er op de camping wel op.
Minuut of 7 werk.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Jongens bedankt hoor. Peil idd gecontroleerd in hoogste stand en draaiende motor. Zat mooi aan bovenste kant van de streepjes.
Was daarna dat ik plasje ontdekte. Misschien iets teveel gymnastiek vor bixie
Leidingen kopen heb ik vandaag geen tijd meer voor. Wil op tijd zijn voor de chinees en moet nog op m’n dooie akkertje door twente achterhoek en regio arnhem-nijmegen tuffen.
Heb extra lhm geregeld dus moet goed komen.
Grt’n