ik heb een citroen xsara break 1.9d uit 2001.
een half jaar geleden begon de auto een raar geluid te maken rechts achter.
het is een soort van bonk - kloenk in elk geval een dof geluid.
nu een maand geleden was er in zeer korte tijd een metaal klapperend geluid.
de auto laten keuren daarna naar 2 citroen dealers geweest maar niemand kon niets vinden.
nu hebben we de schokdempers achter vervangen en op advies van mijn monteur de stoot rubbers achter vervangen want de rechtse was kapot.
dat leek te helpen maar na een uurtje rijden kwam de doffe bonk - kloenk - weer terug.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn
Heb je je reserve wiel er kort geleden onderweg gehad ? dat heb ik gehad en wiel met box niet juist terug geplaatst toen ook gebonk af en toe van achter..wie weet ??
Vert Xsara schreef:Heb je je reserve wiel er kort geleden onderweg gehad ? dat heb ik gehad en wiel met box niet juist terug geplaatst toen ook gebonk af en toe van achter..wie weet ??
Dat had ik ook al eens geprobeerd en ook al eens zonder reserveren gereden.
Maar helaas zonder effect .
Toch bedankt voor je reactie
cashje schreef:Vert Xsara schreef:Heb je je reserve wiel er kort geleden onderweg gehad ? dat heb ik gehad en wiel met box niet juist terug geplaatst toen ook gebonk af en toe van achter..wie weet ??
Dat had ik ook al eens geprobeerd en ook al eens zonder reserve wiel gereden.
Maar helaas zonder effect .
Toch bedankt voor je reactie
het probleem is opgelost.
de auto toch maar naar de citroen dealer gebracht en de achteras was helemaal naar de klote.
de lagers binnen in waren een soort metaal pulp geworden en daardoor is de as helemaal ingevreten waardoor er een behoorlijke speling op is gekomen.
ze hebben er nu een andere onder gezet en het geluid is weg.
nu kan ik weer rustig de weg op VOILA.
hahah, ik ging net zeggen laat je achteras maar eens goed controleren Heb ik ook gehad, maar ik had 1 op overschot van een vorige wagen, en die heb ik dan tijdig binnen gedaan bij iemand in eindhoven om volledig te laten reviseren, en die heeft er ook meteen 2 vetnippels opgezet dat ik bij ieder groot onderhoud er eens de pomp kan aanhangen, en er wat nieuw vet kan in pompen!!!