2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Visa Leader (worst nightmare)
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 08 september 2011 11:28 PM
  [ # 16 ]

Het gekke is, alles is redelijk nat, mengsel van allerlei meuk lijkt het wel, benzine, olie, zooi, blijft staan in gaten en sleuven van de kop en onder de carb.

De accel. sproeier doet het iig wel weer (was wat verstopt) maar als je gas geeft komt er nu een straalte benzine het gat in.
Maakt alleen niet uit qua lopen. Ook het toerental regel ding werkt weer. Eerst viel ie terug naar stationair toerental, maar nu blijft ie even iets hoger, en zakt dan zachtjes terug….

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 september 2011 07:47 AM
  [ # 17 ]
paso schreef:

Waarom geen echte kruipolie gebruiken?

Vertel…

Ik vermoed echt dat je ergens een sproeier bent vergeten.
Heb je een compressor gebruikt om ook alle kanaaltjes in de carburateur door te blazen?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 18 september 2011 10:28 PM
  [ # 18 ]

Helemaal fout, maar natuurlijk handsfree met de gsm, lol.

Op top (lees vol gas) loopt de visa nu gewoon goed, stationair ook, maar alles ertussen in is niet lekker rijden.

Wordt aan gewerkt. Nog 1 bougie eruit zien te krijgen, zit muurvast nog, die andere is eruit.
Zodra ik ze allemaal losheb gaan er verse in en gaat de rest schoon.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 18 september 2011 10:52 PM
  [ # 19 ]

Dan kun je dus nu aannemen dat je visa wel aardig in orde is, gezien de topsnelheid van ruim 140…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 september 2011 11:37 PM
  [ # 20 ]

Ik ben van mening dat WD40 geen echte kruipolie is, voor mij kruipt ze niet genoeg, ga je darentegen een GT7 of een kruipolie met Mos2 gebruiken dan zie je wat anders, die wringen zich overal tussen.
Als het echt niet los komt shockspray, dat is kruipolie die de boel ook even bevriest, dus door het krimpen en uitzetten loopt de olie er garantie tussen.
Ik wil WD40 niet afbreken want het is een heel goede reiniger met smerende eigenschappen maar ik gebruik hem niet meer.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 18 september 2011 11:42 PM
  [ # 21 ]

de shock methode ken ik ook wel hoor, warm / cq heet blok en ff een goede spray met brake cleaner erop. (ff in de gaten houden dat er niets in de hens gaat, maar is mij nog niet overkomen) En dan een goede tik op de bougie.

Zover ben ik nog niet gekomen tot nu toe…. Ik kan er wel steeds grotere pijpen op zetten natuurlijk, maar ik heb al 1 kromme bougie pijp nu, geeft wel aan hoe vast die laatste zit…

En, hij loopt nog door ook, naar de 160 op klok, maar volgens mij is dit niet heel reeel, zal er de volgende keer de GPS ff bij houden.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 september 2011 11:46 PM
  [ # 22 ]

bougie pijp is snel krom getrokken, en aigenlijk gelukkig maar, stel dat je elke keer je kop om zeep trekt, dat is duurder.Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 18 september 2011 11:52 PM
  [ # 23 ]

Hoi! Leuke Visa!

Een bougie die vast zit, slecht lopende motor terwijl je alles al gecontroleerd/geprobeerd hebt… dan denk ik aan een lekke koppaking. Ik heb eens gehad (niet met n Visa, andere Citroen) dat de kop krom was getrokken vanwege gebrek aan koeling en er een bougie heel erg vast zat. Dat was te wijten aan oververhitting cq. krom trekken van de kop.

Verbruikt de Visa olie/koelwater, pluimt ie viel uit de uitlaat?

Profiel  
 
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 19 september 2011 08:29 AM
  [ # 24 ]

ben je nou helemaal gek geworden!!!
Ik heb al zo’n moeite met waterkoeling, lol, en dan de kop eraf??

Ik zal het hoekje wel es ff bekijken? Maar volgens mij is het geen KVS in de bougie gaten?

Volgens mij valt het wat de koppakking betreft wel mee. De rook die uit de uitlaat komt is zeer vergelijkbaar als die van de eend vroeger, als die koud ff stond te pruttelen op de choke. Echt zon blauwe benzine walm. Met de bijna 1000 km die ik nu gereden heb, valt me geen olie verbruik op en KVS ook niet eigenlijk. Wel dat ene slangetje gewonden, van mijn eerste visa, als je die loshaalt, dan loopt koud gewoon zonder choke, zet je die vast, loopt ie koud veel minder lekker….. Ow, al die vacuum bende, lol

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 september 2011 06:27 PM
  [ # 25 ]

Als er water in de bougiegaten staat is vaak de rubberrand die onder de voorruit op het schutbord zit lek/rot.
De rand zit dus op je regengoot onder je voorruit/ruitenwisser.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 19 september 2011 09:22 PM
  [ # 26 ]
spookeend schreef:

ben je nou helemaal gek geworden!!!
Ik heb al zo’n moeite met waterkoeling, lol, en dan de kop eraf??

Ik zal het hoekje wel es ff bekijken? Maar volgens mij is het geen KVS in de bougie gaten?

Volgens mij valt het wat de koppakking betreft wel mee. De rook die uit de uitlaat komt is zeer vergelijkbaar als die van de eend vroeger, als die koud ff stond te pruttelen op de choke. Echt zon blauwe benzine walm. Met de bijna 1000 km die ik nu gereden heb, valt me geen olie verbruik op en KVS ook niet eigenlijk. Wel dat ene slangetje gewonden, van mijn eerste visa, als je die loshaalt, dan loopt koud gewoon zonder choke, zet je die vast, loopt ie koud veel minder lekker….. Ow, al die vacuum bende, lol


Er nog geen reden om in paniek te raken hoor. Ik heb auto’s gezien die gewoon niet lekker wilden lopen, werd van alles aan vervangen. Uiteindelijk bleek de koppakking door geslagen te zijn. En een bijna doorgeslagen koppakking: dat hoeft niet eens zo op te vallen. Een flinke lekke koppakking dat merk je wel, dan spuit de KVS alle kanten op, als je te langt wacht.

Dus eerst alles controleren, en dan komt er vanzelf een diagnose. Wat heb je allemaal al gecontroleerd op de juiste werking?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook