Ik heb een paar kleine probleempjes en krijg graag tips om deze te kunnen oplossen. XM 16v 2.0 bj 1999
1: centrale deur vergrendeling blijft af en toe hangen bestuurders kant maar met sleutel geen probleem .
vraag: wat kan ik hier aan doen?
2: KM teller valt vaak weg en dit wordt veroorzaakt door kabelboom/stekker aansluiting op teller kleur van stekker is bruin
vraag: wie weet welke draden van km teller zijn of moet de stekker vervangen/gerepareerd worden?
3: Ik heb mijn display geprobeerd te repareren maar heb helaas het LCD schermpje te ver afgeschuurd.
vraag: is hier nog iets aan te doen of heeft iemand nog een LCD ter overname
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
1. Motor van CV in desbetreffende deur vervangen
3. Vraag Matthijs309 even, die heeft vast nog wel wat liggen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Weet je zeker dat je teller wegvalt door die stekker ?
Voor de teller, ik vermoed dat je de snelheidswijzer bedoeld, moet je de blauwe draad hebben. Daar komt de pulse doorheen. Althans, volgens mijn gegevens en die draad heb ik ook afgetapt voor een signaal naar mijn tripmaster.
Ik weet zeker dat of de draad zelf of de aansluiting in de stekker het probleem geeft, heb dashboard er een tijd uitgehad en zodra signaal wegvalt en dus inderdaad de snelheidswijzer terug valt naar 0km dan door de kabelboom maar even aan te raken kreeg ik weer signaal. Ik heb het vermoeden dat de aansluiting in de stekker het probleem veroorzaakt maar kan een kabel breuk niet uitsluiten. Zal zeker de blauwe draad eens goed checken