Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik loop met het idee een 85er gti turbo (zogenaamd “tussentype”) met voorschade te kopen, deze staat in nederland, maar nog op duits kenteken.
Welke weg moet ik bewandelen om deze auto op nederlands kenteken te zetten nadat deze gerepareerd is ?
De duitse kenteken papieren zijn er allemaal bij.
Ik neem aan dat omdat het bouwjaar van de auto 1985 is deze gewoon belastingvrij is, toch ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
gewoon langs de RDW met dat ding als ie klaar is en je krijgt een kenteken
en die delen die je zoekt misschien heeft de club ze en anders zijn er wel wat mensen die nog een sloper hebben waar je het vanaf kunt halen of de CX specialisten iig alles is qua blikwerk nog wel te krijgen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
naar de RDW als je rijdt, 1 dags kenteken + platen, en voor die dag verzekeren.
of op een trailer.
ik heb garage platen gebruikt.
als je de papieren hebt, en ze is presentabel zo gepiept !
dan wel snel APK klaar hebben als je die elders laat uitvoeren, of ter plekke APK als je haar van te voren in orde hebt gemaakt. net zo makkelijk. wel je emissies laag hebben dan !
kenteken sturen ze een paar dagen later op. platen laten maken + verzekeren en je bent klaar.
je hebt nu geen NL auto, dus geen vaste kosten, totdat ze officieel NL is.
dan kan je haar rustig opbouwen.
prijs zal wel goed zijn, met die schade. klinkt al een leuk project !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PHoskam schreef:De schade betreft de linkervoorkant, spatbord en waarschijnlijk voorfront e.d. zijn die delen nog makkelijk te verkrijgen via de club oid ?
De Club heeft best nog wat spullen liggen.
Maar die spartborden worden zeldzaam, ik denk dat serie 1 er nog ligt…
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Volgens mij ligt er alleen nog smalspoor Een nieuw (new old stock) voorfront hebben we nog, zit daar nog verschil in met verschillende bouwjaren? Geen idee eigenlijk we precies hebben liggen in het clubmagazijn.
Tevens hebben we nog een nieuw middenstuk voor een tussenmodelbumper, maar ik ben wederom niet zeker of dat voor of achter is. UPDATE: net even gecheckt in de lijst, het is idd de voorbumper!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
PHoskam schreef:De schade betreft de linkervoorkant, spatbord en waarschijnlijk voorfront e.d. zijn die delen nog makkelijk te verkrijgen via de club oid ?
Klinkt herkenbaar Ik heb inmiddels een complete sloper gekocht waar alle onderdelen opzitten, maar toen ik die nog niet had was ik al aan het mailen geslagen met een aantal specialisten. Onder andere Hydraulique, Tres Beau en D’oro konden mij allemaal helpen aan de gevraagde onderdelen. De club trouwens ook. Dus dat moet lukken!
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik verwacht de komende dagen de auto een keer beter te kunnen bekijken.
Ik kan dan ook inventariseren wat er kapot is of ontbreekt.
De hemelplaat ontbreekt in ieder geval zag ik.
De cx is volgens mij blue romantique, licht blauw metallic.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Presentabel is trouwens voor de RDW niet interessant, is alleen van belang als je gelijk apk wil laten keuren. De enige eis voor invoer is rollend, en dat ze de identiteit kunnen vaststellen (chassisnr dus). Je kan dat gewoon doen zonder afspraak mits je er voor 12 uur bent, al ben je wel eerder aan de beurt als je een afspraak hebt.
Als je alle problemen wil uitsluiten ga je gewoon met voorschade naar de rdw, en mits het chassisnr. leesbaar is krijg je daar een kenteken op.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ander vraagje: kun je er wel mee rijden? (voor je ‘m aanschaft)
Dit met oog op een goede proefrit zodat de technische staat van e.e.a. is vast te stellen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Rijden kan gewoon hoor
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik ga de auto vanmiddag nader bekijken, ben benieuwd.
Wat ik zover op fotos heb gezezien is dat t front in elkaar zit, motorkap, voorscherm, bumper, grillen en koplampen.
Dus als t iets word ben ik naar deze delen op zoek.
De auto is volgens mij rijdbaar, onderhoudsfakturen e.d en duitse papieren zijn erbij.
Ze is van april 1985.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klinkt al een gezellig maar stevig project. dat gaat wat tijd, moeite en wat geld kosten om haar weer op de weg te krijgen. maar het is een mooie uitvoering CX ! en in een speciale kleur !
we zijn benieuwd !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zoiets dus:
Zoals ik al zei: rondje specialisten / de club bellen, en je bent er. Een breedspoor scherm is zelfs nog wat gemakkelijker. Succes en ik hoop dat je een lotgenoot van me wordt
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nelis Infra schreef:Rijden kan gewoon hoor
Ja, dat die van jou rijdt, weten we!
Maar ik bedoelde die Turbo.
Dit in het kader van: als je straks klaar bent met plaatwerken en lassen en daarna blijkt dat hij niet boven de 3000 toeren trekt, heb je er een lullig probleem bij.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
de voorschermen zijn die helemal gepuntlast ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja.
En meestal ook nog gekit aan het binnenscherm.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D