15 van de 40
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 16 februari 2012 11:09 PM
  [ # 211 ]

Zoals beloofd foto’s bij het verhaal.


de a-stijl nadat alle rottigheid was weggehaald


nieuwe delen maken, passen en lassen.


nieuw stuk binnenwerk gemaakt en afgelast.


eerste begin van buitenkant a-stijl


voortgang herstel a-stijl


groot deel a-stijl hersteld, laatste delen nog af te lassen en afwerken,
dan kan de verstevigingsplaat er weer op.


oude doorgerotte hoek onder de ruit weggeslepen en
achterliggende plaatwerk behandeld.


nieuwe hoek pasgemaakt en geplaatst.


rotte accubak


nogmaals rotte accubak


en nog een.


rotte delen uitgeslepen en nieuwe delen gemaakt en geplaatst.
dit word natuurlijk nog mooi glad geslepen.


nieuw deel accubak/wielkuip vanuit de wielkuip gezien.


De accu zit aan een kant met een klem/beugel vast, de andere kant zat daar een vast profiel aan het scherm waar een accu rand onder valt ?
Ik dacht zelf van wel, maar dit is helemaal weggerrot dus ben niet 100% zeker.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2012 12:06 AM
  [ # 212 ]

Ja dat klopt, een soort rand waar de rand van de accu dan onder schuift.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 februari 2012 12:59 AM
  [ # 213 ]

mooi werk !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 februari 2012 08:00 AM
  [ # 214 ]

Dat ziet er al weer goed uit

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 17 februari 2012 09:39 AM
  [ # 215 ]

Hallo heb jij de onderdelen al?
ik heb anders nog wel heel wat onderdelen en plaatwerk hier.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 februari 2012 10:29 AM
  [ # 216 ]

Nu snap ik het effe niet meer,heb je er een ” nieuw” voorfrond aangezet met een rotte accubak?
Had je toch beter een nieuwe kunnen halen? 200 euro.
huh

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 17 februari 2012 11:38 AM
  [ # 217 ]

dat is de enige roest die aan de nieuwe neus aanzit, kleine moeite om even een paar nieuwe stukken in te lassen. Dan hou ik 200 over voor andere zaken.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 17 februari 2012 12:18 PM
  [ # 218 ]

heeft er wellicht iemand een plaatje van hoe het houdertje voor de accu, wat op het binnenscherm zit, eruit ziet ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 17 februari 2012 10:09 PM
  [ # 219 ]

Ik heb een stukje 10mm as tegen het binnenscherm gelast net zo hoog dat het voetje van de accu eronder valt. De origineele klem zet de accu muurvast. Niet origineel maar heel effectief.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 februari 2012 10:11 PM
  [ # 220 ]
PHoskam schreef:

heeft er wellicht iemand een plaatje van hoe het houdertje voor de accu, wat op het binnenscherm zit, eruit ziet ?

Zal morgen wel ff een foto maken, de dame is nu nog in de winterslaap en de accu is er toch al uit, staat lekker warm binnen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 19 februari 2012 09:58 AM
  [ # 221 ]

Belofte maakt schuld, dus hier 2 foto’s van de accubak zo als die eruit zou moeten zien.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 19 februari 2012 10:25 AM
  [ # 222 ]

Super bedankt mark, het is nog eenvoudiger dan ik dacht.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 maart 2012 01:04 PM
  [ # 223 ]

ik wil bij tools.vocor.nl een motorblokmontagesteun kopen om mb turbo blok aan te hangen om aan te kunnen werken.


wat weegt een turboblok ongeveer en wie heeft er ervaring met zo een montagesteun ?
Zat op de genoemde site naar de 750kg variant te kijken.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 01 maart 2012 01:36 PM
  [ # 224 ]

Nou… 750 kg weegt ‘ie echt niet hoor, dus dat kun je gerust doen. Very Happy
Denk dat zo’n blok maximaal 200 kg weegt (zonder vliegwiel).


De mijne hangt momenteel aan zo eentje: http://www.rodacgereedschap.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=300241_300097_300122&products_id=1770

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 maart 2012 02:21 PM
  [ # 225 ]

450kg variant hebben ze ook, binnenkort eens effe kijken.

Kom je met de standaard steunen goed uit vwb montagegaten op een cx blok ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
15 van de 40
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook