Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
komt hier nog iets anders bij kijken dan bij een ‘standaard’ CX? Ik weet ansich wel ongeveer hoe het riedeltje werkt, ik heb me goed ingelezen en heb al wel eens bij ‘slopers’ gepoogd de boel op deze wijze te demonteren.
Is het bij een série 2 ook wenselijk het dashboardkastje te demonteren voor ik de bekleding van de middenconsole los kan halen?
Mijn break heeft airco, vandaar Is de kachelradiator anders? Ik dacht het niet, anyone?
Als ik de slangen vanuit de motorruimte afklem, dan kan er toch nooit veel vloeistof meer uitkomen? Is het aan te raden nog e.e.a. te ontluchten als ik achteraf iets bijvul?
Hoop vragen Alvast bedankt voor het meedenken!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb mijne laten doen (heb ook airco), maar deze is ook via de zijkant benaderd - luikje zagen.
ik zou denken dat het dash kastje alleen maar in de weg zit bij deze klus. en deze is er zo uit toch ?!
de airco verdamper zit voor de kachel radiator, dus daar heb je geen last van dacht ik .
luikje zagen aan de zijkant en oude er uit toch ?
mbt ontluchten, de kachel radiator zit op het laagste punt. daar blijft geen lucht hangen.
is het een idee om de de aanvoer slang te vullen tot er aan de andere klant de KVS weer uit komt, en dan monteren ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Vandaag eindelijk eens de tijd genomen om de kachelradiator te vervangen… Het begint weer wat frisser te worden en dan is een werkende kachel wel lekker
De oude zag er nog best wel fris uit, dus of deze nou daadwerkelijk lek is…....? Ik heb de boel weer aangekoppeld en ga het van de week maar even testen en eens zien of er nog koelvloeistof verdwijnt. De oude bewaar ik nog even als potentiëel reserve!
Heb de kachel overigens in Duitsland (niet bij CX basis) gekocht voor een leuk prijsje (nieuw).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa