2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Startprobleem: opgelost
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 275

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 21 september 2011 12:42 AM
  [ # 16 ]

Vandaag de auto weer op kunnen halen en ze start weer!! Jeee, blij!

Waar het nou in zat, blijft onduidelijk. Bobine, bougiekabel, startrelais of de bdp sensor… ze hebben alles een keer getest met varianten van een werkend model. Ik zie alleen de link niet met de schakelstang die ik wilde vervangen waarna het startprobleem optrad. Ook blijft er een vermoeden op een draadbreuk, maar dat zal ik in de winter maar eens moeten aanpakken. Iedergeval de leuke rekening heb ik voorlopig in mijn dashboardkastje weggestopt haha!

Op de radio klinkt: On the road again…!

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10403

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 september 2011 12:58 AM
  [ # 17 ]

Mooi!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 september 2011 04:44 PM
  [ # 18 ]

Vandaag dus maar weer even het klusje opgepakt, waar al het startgedoe mee begon: de schakelstang.

Met wat tips van Yke en Leontien heb ik mezelf open geschaafd om het kogeltje via de onderkant los te krijgen. Netjes met een bankschroef in het busje gedouwd en terug geplaatst. Ik was er wel eventjes zoet mee, maar het resultaat mag er wezen. Ze schakelt weer heerlijk! Tevens, als je toch bezig bent: de motorsteun vervangen, die was behoorlijk gaar.

Heerlijk voldaan gevoel om lekker te sleutel aan de auto, en nog resultaat boeken ook!

Voor morgen staat de waterpomp op het programma. Deze is gaan lekken, nadat ik een maand geleden het hele koelsysteem heb doorgespoeld. Heb de nieuwe al in huis, en zit nu met mijn neus in de Haynes om me voor te bereiden. Eigenlijk zou ik ook nieuwe slangen willen monteren (vooral die van het expansievaatje naar de waterpomp word poreus. Heb alleen wat moeite om die te lokaliseren.

Heeft er iemand nog preventieve tips waar ik aan moet denken bij de waterpomp?

Groet Pieter

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 22 september 2011 05:54 PM
  [ # 19 ]

Jij gaat maar voortvarend van start Pieter! Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 september 2011 09:46 PM
  [ # 20 ]

Klinkt toch als een niet zo ingewikkelde klus, dat beter schakelen. Zou die van mij ook van opknappen - weer iets op mijn to do lijstje. Mooi dat ‘t gelukt is. Enne - nee, ik heb geen tips over waterslangen of -pompen. Nog niet bij de hand gehad.

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 september 2011 11:34 PM
  [ # 21 ]

Klinkt toch als een niet zo ingewikkelde klus, dat beter schakelen. Zou die van mij ook van opknappen - weer iets op mijn to do lijstje. Mooi dat ‘t gelukt is. Enne - nee, ik heb geen tips over waterslangen of -pompen. Nog niet bij de hand gehad.

Achteraf is het inderdaad goed te doen. Nadat ik de stang al 2 keer gedemonteerd en weer gemonteerd
had, kon ik het al weer veel sneller. Het verwijderen van de kogel, en de hele stang inclus kogel weer terug plaatsen was aanzienlijk uitdagender. Derhalve een voldoenend klusje met een prachtig resultaat. Kost inderdaad een uur of anderhalf a 2. Zeker op je to do lijstje zetten dus als je’t mij vraagt!

En voortvarend, haha, ja, dat is een goede omschrijving! Gelukkig heb ik een roestvrij exemplaar dus alles wat ik inmiddels gedaan heb is vooral motortechnisch:

Nieuwe bougies en kabels
Nieuwe bobines
nieuwe dynamo geplaatst
de schakelstang vervangen (!)
de motorsteun
nieuwe olie en filter, en luchtfilter
nieuw startrelais en nieuwe koudstart relais
voortse bollen bijgevuld (niet door mijzelf!)
kleppen gesteld (zoals leontien altijd aanbeveelt!)
koelsysteem doorgespoeld en kwaliteit kvs terug (met dank aan leontien’s manual!)
handremlichtje “uit” gezet, zodat hij alleen brand als het moet
mijn strips weer mooi gemaakt (met dank aan arjen’s manual!)
en de auto is nog uitgelijnd

en als alles goed gaat morgen ook nog toe te voegen: de waterpomp
ook staat nog op de lijst het lhm systeem door te spoelen, plus filter. En in de winter de distributieketting preventief vervangen. Daarna ga ik eens kijken naar leidingen en wat optische zaken.

op de radio: Fix you van Coldplay!

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 september 2011 11:36 PM
  [ # 22 ]

Goed bezig,

maar waarom preventief de distributieketting vv ?  Volgens mij slijten die dingen niet echt hoogtens dat de spanners wat ingelopen zijn.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 september 2011 11:41 PM
  [ # 23 ]

tja, dacht gewoon dat het goed was. En zo ben ik bovendien opgevoed!

Mijn pa zijn cx (ergens terug in de nineties) had een keer de ketting gebroken met dien ten gevolge van alles en nog wat. Dus hij zei tegen mij gister dat ik dit zeker niet mocht nalaten. Ja vader!

Maar laten we anders bij de spanners beginnen, hoewel: voorlopig laat ik het nog even met rust hoor!

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 23 september 2011 07:07 PM
  [ # 24 ]

Dames en heren,

ik ben nu 50% met de missie waterpomp. Dat wil zeggen hij is eraf en klaar om een niuewe pakking te leggen. Maar ik hoorde tegenstrijdige berichten:

1) vloeibare pakking ertussen en de papieren pakking achterwege laten
2) zowel vloeibare als de papieren pakking gebruiken.

Ik heb de oppervlaktes redelijk schoon gekregen, maar er blijven wat bruine streepjes zitten. Een vloeibare pakking lijkt me dus zoweizo handig. Wie helpt me met de keuze tussen deurtje 1 of deurtje 2?!

Daarnaast nog een vraag: zie op de eerste foto in het huis van de pomp een butsje. Ik vermoed dat dit de reden was voor de lekkage. Zou dit verholpen kunnen worden met een mooie nieuwe pakking, of is dit iets waarvoor het hele ‘waterhuis’(hoe noem je dat) vervangen moet worden?

daarnaast nog wat fotootjes van mijn ‘werkplaats’. Voor de liefhebbers van busjes zien jullie het project dat mijn pa en ik voor nog ooit op de planning hebben staan!

Afbeelding Bijlagen
foto(3).jpgfoto.jpgfoto(2)2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 23 september 2011 08:37 PM
  [ # 25 ]

Ga je op zeker dan vervang je het hele waterpomphuis, maar gezien de schade denk ik dat het met een nieuwe pakking die je netjes met vloeibaar pakkingmiddel insmeert (dit bestaat ook speciaal om pakkingen mee in te smeren) de lekkage ongetwijfeld verholpen zal zijn.

Het zit er mijns inziens niet uit als een bijzonder grote deuk.

Controleer wel goed of er geen scheurtje in het aluminium zit!!

Suc6!!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

Gepost: 24 september 2011 11:13 AM
  [ # 26 ]

Mijn advies: Deurtje 2, maar smeer de vloeibare pakking er zeer dun op (op het metalen deel) en waak voor klodders die er tussenuit persen aan de binnenzijde Het is slechts bedoeld ter opvulling van oneffenheden en om de pakking wat te laten plakken zodat deze niet tijdens het monteren verschuift.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 24 september 2011 09:52 PM
  [ # 27 ]

Ok! En met logisch redeneren was ik ook tot deurtje 2 gekomen!

Heb het netjes dun opgesmeerd, laat het nu even een nachtje drogen. Morgen kvs bijvullen en karren maar weer!

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 03 oktober 2011 01:52 PM
  [ # 28 ]

Beste Mensen,

gister heerlijke najaarsrit gehad, heb er van genoten. ‘s avond laat nog een mooie tippel voor de boeg van Willemstad naar Groningen! Met zo’n 140-150 rijd ze nu wel errug lekker, joehoe!

Maar ben wel gewezen op het volgende:

mijn knipperlicht rechtsachter vertoont een soort Amerikaans knipperlichtje: als ik het knipperlicht ra aanzet, dan gaat mijn gewone achterlicht ra meeknipperen. Als ik dan rem, dan licht zelfs mijn achteruitrijlicht ra op. In de auto hoor ik tijdens het remmen (met knipperlicht aan) dat de ‘tik’ er mee ophoud, net als dat er een knipperlicht niet werkt. Hij maakt dus waarschijnlijk sluiting, is mijn constatering. 

Kan iemand mij vertellen waar ik moet beginnen met zoeken? In het achterlicht huis, of is dit iets relais-gerelateerd? In het laatste geval: waar vind ik het relais (op een turbo tussenmodel)

Profiel  

maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 03 oktober 2011 01:58 PM
  [ # 29 ]

Begin eens met de aarde-aansluitingen in je achterlicht te controleren.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 oktober 2011 02:36 PM
  [ # 30 ]

idem (ik weet dat het een typisch bx kwaaltje is, bij de cx had ik het nog niet echt vaak gehoord…)

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook