Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Plotseling weigert mijn centrale portiervergrendeling,het rode lampje van de achterklep ging brandt ook ineens.
Vervelender nog, ik heb geen sleutel die op het achterslot past Vooralsnog ga ik nog niet proberen de klep open te maken ten koste van de numberplaatverlichting geloof ik, wellicht zit er elders een storing of ligt die niet voor de hand omdat dat lampje brandt?
Weet iemand waar de ‘controlbox’ zit van de centr.vergrendeling? Er staat een schema in de Haynes, maar er staat nergens waar dat ding zit. Ik vermoed onder de middenconsole? Gaan die dingen wel eens stuk?
Ik ben benieuwd of iemand nog een gouden tip heeft.

Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik weet niet of serie 2 veel afwijkt van serie 1. Bij mij(serie 1) zit ie onder de middenconsole.
Ik heb een reparatie kunnen doen door het kastje open te maken en op de printplaat een afgebrande weerstand te vervangen.
Op de printplaat zit ook het relais dat de open en dicht actie stuurt. Door met een schroevendraaiertje de relaiscontacten te activeren kun je misschien alsnog de deurmotoren/klepopener aansturen.
Nogmaals weet ik niet of serie 2 ook Kiekert kastjes heeft.
Succes!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dank voor de tip, ik heb nog zo’n unit liggen, hopelijk past die.
binnenkort dan maar,
groet

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Volgens mij moet je bij een série 2 de asbak verwijderen om erbij te komen (het is al even geleden…).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Serie 2:
De ontvanger zit op het dak, dat zwarte bolletje.
De “kiekert” zit idd ergens in de middenconsole.
Gewoon even het van de fan bediening en de asbak eruit halen. Dan heb je denk ik wel voldoende ruimte om iets te zien met een lampje.

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Thanks.
Het probleem zat toch in het achterslot. (hier hoorde we een zachte klik bij het draaien aan de sleutel in het portier.)
Via de nummerplaatverlichting, de klep met veel gepiel open gekregen.
Gelukkig had ik nog een intacte reserve exemplaar, want dat lampje krijg je er niet heel uit.
Er is vaker door iemand aan de vergrendeling gewerkt, aan de bedrading te zien.
Ben toen begonnen met het slot te vervangen zodat ik met sleutel in elk geval de klep kan openen)
Hier bleek dat een klein schakelaartje was afgebroken (die op het slotunit zit)
Alles weer terug gezet en het werkt gelukkig weer.
Al met al toch nog een tijdrovend klusje geweest.
Als dank voor de moeite brandt nu plotseling het abs lampje weer, zucht. Was toch wel een half jaartje uit geweest…volgende klus..