Morgen gaan we de rest achterna naar Parijs voor het bezoek aan het Conservatoire op maandag ochtend. We gaan met de type 2 TRS van mijn vader; vandaag heb ik haar aan de praat gekregen na 6 maanden stilstand (alleen accu was leeg). Een goede testrit gedaan en wat blijkt, alles doet het wonderwel prima alleen de verwarming staat altijd een beetje aan.
De regeling werkt wel, warmer is ook echt warmer, maar koud (15 graden) is niet de lucht van buiten, maar nog altijd warm. Dat is niet fijn met 25 graden buiten morgen 500km rijden zonder koele lucht in de auto.
Heeft iemand wat spoed tips waar ik kan kijken? Ik ben niet goed bekend met de CX en kon niet eens de betreffende lucht inlaat vinden. Misschien dat die verstopt is? De auto heeft lang onder bomen gestaan. Of andere suggesties wat het zou kunnen zijn?
We vertrekken morgen om 10uur, hopelijk is er nog een CX liefhebber online.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Volgens mij zijn ze altijd wel warm van binnen, maar zover ik weet zit er een klep die de buitenlucht toevoer afsluit, althans bij mijn serie 1.
maar een serie 2 heeft dat ding ook en de tandheugel hiervan wil wel eens kapot zijn waardoor die klep open of dicht blijft staan waardoor het systeem maar half werkt. Bij mijn serie 1 zit ie aan het kachelhuis onder de motorkap maar bij een serie 2 zit ie dacht ik binnen ergens rechts van de middenconsole.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Ah ik heb nu ook gevonden waar de lucht binnen komt, schaam….
ik dacht dat dat indrukwekkende ding voor de lucht van de motor was, maar dat is dus gewoon de inlaat van de cabine lucht. Ik heb de hevel ook gevonden en dat zou het best kunnen zijn, dat of die 2 handjes vol to humus geworden bladeren. ik sleutel verder,
hopelijk blijft het nog even droog, klinkt als onweer

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik lees je stukje nu pas, je hebt het in Parijs niet meer over een te warme auto gehad, verwacht dat het probleem dan wel is opgelost. Leuk dat je met je vader een kwaliteit weekend hebt gehad en dat hij vandaag ook nog de puf had om de stad in te gaan, geweldig!
Hopelijk laat je de CX de komende tijd niet zo verwaarlozen blijkt gewoon een zeer betrouwbare wagen te zijn die na 6 maanden zo naar Parijs kan!
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973