advies gevraagt betreffende lpg g3
wingman01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 13-06-2011

Gepost: 11 september 2011 11:43 AM

goeiendag.
uiteraaart heb ik de zoekfunctie gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht.
wat ik wil is advies .....
welke is de beste xantiamotor voor lpg g3.
waar moet ik op letten wat betreft de gasinstallatie .
wat zijn aanvaardbare km,standen voor de installatie.
en bij welke km, standen kan ik grote onkosten aan de gasinstallatie verwachten .

alvast dank voor de info.

M.V.G
Louis & Roeleen

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 september 2011 12:07 PM
  [ # 1 ]

De beste motoren zijn de 1.8 16v en 2.0 16v. Werkelijk waar onverwoestbaar op gas. De V6 loopt ook prima op gas, maar die zal je niet tegen komen met LPG installatie. Er zijn nogal wat types gasinstallatie in de omloop. De installaties die je beter vermijd zijn de AG DGC en DGI. Hoewel ik zelf prima ervaring heb met de DGI installaties kunnen deze storings gevoelig. De LPG injectoren van de DGI installaties zijn notoir. Inmiddels zijn er revisiesetjes voor op de makrt, maar als je afhankelijk bent van de LPG specialist/garage zou ik een Xantia zoeken met Vialle, Prins, Landi installatie die volledig elektronisch geregeld is en 4 gasinjectoren heeft. Hoewel de Vialle ook een zwaktepunt heeft en dat is de pomp in de tank. Als deze droogloopt gaat hij stuk.
Qua kilometerstand zou ik niet te snel schrikken. Voor de installatie is het niet echt van belang. De 16 kleps motoren kunnen astronomische kilometerstanden halen met normaal periodiek onderhoud. Hou wel rekening met de vaste slijtage delen. Een koppeling heeft met 2.5 - 3 ton zijn beste leven echt achter de rug en zal over het algemeen tussen die kmstanden een keer vervangen moeten worden.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
wingman01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 13-06-2011

Gepost: 11 september 2011 12:46 PM
  [ # 2 ]

dank voor de reactie.
ik heb nu mijn 3e xantia, en tot nu toe heb ik alleen benzine xantiA,s gereden .
de auto,s zelf zijn zeker niet bang van km,standen ver boven de 2 ton.
ik vroeg me alleen af hoe het slijtageproces van de gasinstallatie was.
maar ook welke motor het meest geschikt was.
de 3 liter v6 valt voor mij meteen af vanwege zijn complexiteit.
ik wil gewoon een betrouwbare auto met een betrouwbare gasinstallatie.
maar beslist wel een xantia omdat het een heerlijke auto is .

M.V.G
Louis & Roeleen

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 11 september 2011 02:19 PM
  [ # 3 ]

Ik rij zelf een break 1.8i 16v. heeft meer dan 300.000 op de teller en een vialle lpi installatie. Geen problemen.

Groetjes Harry

Profiel  
 
wingman01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 13-06-2011

Gepost: 11 september 2011 06:07 PM
  [ # 4 ]

dan maar eens rondkijken voor een 1.8 of 2.0 met Vialle.
op MP stond een mooie activa, maar lijkt wel of de motor met goud en diamanten bekleed is .

M.V.G
Louis & Roeleen

Profiel  
 
wingman01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 13-06-2011

Gepost: 15 november 2011 12:01 AM
  [ # 5 ]

inmiddels een break van 2000 gescoort met 288.000 km en hagelschade .
heb er 500 eorootjes voor betaald .
loopt als een tierelier en helemaal mooi in zijn lichtblauwe jasje.
een andere motorkap is vanwege de hagelschade wel wenselijk , maar geen noodzaak.
dus als iemand zo,n kap heeft liggen ! laat maar weten .

M.V.G
Louis & Roeleen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook