2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Vermond’s CX 2400i prestige
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 september 2011 09:25 PM
  [ # 16 ]
F.SvM schreef:
T(h)ijs schreef:
ronvanzon schreef:

Als je het plaatwerk rond je r-achterlicht op wilt knappen heb ik binnenkort wel wel een donorpaneel voor je wat juist rond het achterlicht in orde is. Zelf heb ik een geheel nieuw achterspatbord bij de club gekocht (NOS).

Ook van een Prestige? Die is anders nl. Wel nog bij CX-basis verkrijgbaar.

Prestige is toch alleen voor de wielkap anders?aan de kant van de deur.
Het stuk waar de pen inzit om de wielkap vast te zetten is breder.
Of heb ik dit mis?

Vriendelijke groet frank

Klopt volgens mij.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 september 2011 10:22 PM
  [ # 17 ]

Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat ik naar plaatwerk op zoek ga. De focus ligt nu op mijn studie en ik heb een BX 19d als vervoersmiddel die het nog uitstekend doet. Neemt niet weg dat tips natuurlijk altijd welkom zijn.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 september 2011 07:32 PM
  [ # 18 ]

Gisteren heb ik geprobeerd de CX te starten, maar het is nog niet gelukt. De benzinepomp heb ik onder de auto uitgehaald en de slangen in een losse aparte tank gelegd om schone en nieuwe benzine aan te zuigen. Ik heb geen sleutel bij de auto en heb het onderste deel van het dashboard los gehaald en zo contactdraden 1 en 2 verbonden om de ECU en ontsteking 12V te geven. 1 relais in het dubbelrelais schakelt, maar de 2e nog niet. De ECU zou stroom moeten krijgen (heb dit nog niet gemeten) en zou het andere relais in moeten schakelen. De draad naar de startmotor ligt los, bij de accu. Op die manier kan ik starten. Die draad moet verbonden zijn met het contactslot en met het dubbelrelais. Heeft iemand toevallig een foto van de bedrading bij de accu? Er hangt aardig wat los bij mij.

Voor de mensen die de schema’s erbij hebben, het 2e relais wordt geschakeld door middel van 86b toch?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 oktober 2011 07:18 PM
  [ # 19 ]

Inmiddels heeft de CX gelopen, en klinkt erg goed. Helaas is het koelsysteem zeer vervuild en hebben we dat helaas niet van te voren gecontroleerd. Dit heeft geresulteerd in een ontploft ontluchtingsvaatje. De thermostaat zit vol met troep evenals de slang die naar de radiateur gaat. Taak is nu om het systeem goed te spoelen. Een nieuw vaatje en thermostaat heb ik vandaag nog bij Hydraulique kunnen halen, dus dat is een meevaller.

Heeft iemand nog tips voor het doorspoelen? Bij de BX doe ik dat altijd met de tuinslang, maar daar heb ik nog niet zoveel troep gehad als bij deze CX.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 oktober 2011 07:42 PM
  [ # 20 ]

wel goed dat ie gelopen heeft.
KVS is minder.

je radiateur en kachel radiateur zullen wel vol zitten…... Sad
de radiateur voor kan je makkelijk los doorspoelen.
je kachel radiateur is een probleem, dat is het laagste punt. ik hoop dat ie nog wat doet. hoe je dat handig kan doorspoelen weet ik niet.

heeft dit blok ook een aparte plug a/d onderkant / voorkant van het blok om er uit te halen zodat je alles maximaal kan draineren en spoelen ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 oktober 2011 08:05 PM
  [ # 21 ]

Goed spoelen en dan een nachtje in de schoonmaakazijn. De radiateur kun je het beste naar een radiateurenfirma brengen. Die hebben middeltjes waar wij niet aan kunnen komen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 oktober 2011 08:06 PM
  [ # 22 ]

De CX kacelradiateur verstop helaas erg snel. Hij is van alu, en valt niet met chemische goedjes te reinigen. Vervangen is in dit geval de enige oplossing.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 03 oktober 2011 03:58 PM
  [ # 23 ]

Bedankt voor de tips. Dit weekend ga ik er naar kijken. Ik zal de auto eerst buiten neerzetten en kijken hoeveel troep eruit komt met de tuinslang.

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2011 11:06 PM
  [ # 24 ]
cx25gtit2 schreef:

heeft dit blok ook een aparte plug a/d onderkant / voorkant van het blok om er uit te halen zodat je alles maximaal kan draineren en spoelen ??

Ja! Die heeft ‘ie en die moet je zeker verwijderen om ook rond de cilinderbussen de boel goed te kunnen doorspoelen.
(dit was ik zaterdag nog vergeten te zeggen tegen je Vermond)

Ik heb daar al eens wat over geschreven in een ander topic, ziehier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209902/P15/#1401076

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 oktober 2011 12:19 AM
  [ # 25 ]

Zaterdag gaan we aan de slag met de tuinslang Smile.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 oktober 2011 11:57 AM
  [ # 26 ]

Het stuk wat van de waterpomp afgaat om de thermostaat te vervangen is compleet verteerd, heeft iemand dat nog liggen? De boutjes zijn ook afgebroken, maar het resterende stuk kon ik er nog uitdraaien.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 20 oktober 2011 06:34 PM
  [ # 27 ]

Ik kan me nog herinneren dat je zei dat je ooit een CX zou willen!

Gefeliciteerd en succes ermee!

Wat ben ik jaloers op jou achtertuin, had ik die ook maar haha.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 21 oktober 2011 12:11 PM
  [ # 28 ]
Vermond schreef:

Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat ik naar plaatwerk op zoek ga. De focus ligt nu op mijn studie en ik heb een BX 19d als vervoersmiddel die het nog uitstekend doet. Neemt niet weg dat tips natuurlijk altijd welkom zijn.

Hoi Vermond, het duurt ook nog wel even voordat ik de rechterbil van mijn cx ga vervangen, tegen die tijd zal ik nog eens vragen of je het wilt gebruiken (je kunt het maar op voorraad hebben).
Ik zie trouwens dat je in eindhoven aan de TUE studeert, ik tank altijd bij jouw klaslokaal om de hoek (woon in Tongelre).

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 oktober 2011 08:32 PM
  [ # 29 ]
Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 24 oktober 2011 12:42 AM
  [ # 30 ]

Dankje! Er is in ieder geval nog genoeg te hobby’en de komende maanden/jaren Smile.

Ron, zo’n onderdeel is natuurlijk altijd welkom, bedankt.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook