Hallo forum,
Ik heb de volgende problemen.
1. sinds een tijdje knippert mijn oliepeillampje op mijn dashboard. Na het starten gaat deze keurig uit.
Het oliepeil op de peilstok is goed. Deze staat halverwege.
2. Sinds vanmiddag gaat mijn motormanagementlamp branden.
De auto wil dan ook niet direkt starten. Alleen de accuspanningslamp gaat uit. Na direkt een tweede keer starten slaat de motor gewoon aan. Het lampje dooft dan ook en de auto rijd normaal, geen inhouden of iets dergelijks.
Ik heb de accukabel al een half uur er afgehad, om de boel te resetten, helaas geen resultaat.
Iemand enig idee.
Bvd.
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 28-05-2011
- Xsara Picasso 1.6i
- BX SPORT
- Evasion 1.9td sx
Over welk type gaat het?
motor, cilinderinhoud, brandstof, bouwjaar?
sm ie 1973, ds23 H pallas 1974, 2cv6 club 1985, 2cv6 special 1986, bx sport 1986, evasion 1.9td 1997, xsara picasso 1.6i 2004, ex xantia 1.9td break hydractive, ex ax sport, ex ax 1.1 image, ex zx 1.9d
Hallo,
Het betreft een 1.6I, bouwjaar 1998 Benzine. 126000km op de teller.
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 28-05-2011
- Xsara Picasso 1.6i
- BX SPORT
- Evasion 1.9td sx
Oliepeillamje kan een luchtbel zijn in de peilsensor, deze kan ook defect zijn. gewoon oliepeil bijvullen tot max. Geen zorgen om maken.
Motormanagmentlampje kan van alles zijn, om zeker te zijn even aan het diagnosetoestel hangen.
sm ie 1973, ds23 H pallas 1974, 2cv6 club 1985, 2cv6 special 1986, bx sport 1986, evasion 1.9td 1997, xsara picasso 1.6i 2004, ex xantia 1.9td break hydractive, ex ax sport, ex ax 1.1 image, ex zx 1.9d
Vandaag concact gehad met mijn monteur.
Deze dacht aan de volgende zaken.
1. een langzaam defekt rakende startmotor.
2. een defect aan het contactslot.
Dit omdat het lampje, na het wel starten van de auto, direkt uitgaat.
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 28-05-2011
- Xsara Picasso 1.6i
- BX SPORT
- Evasion 1.9td sx
Als je wilt starten gebeurt er eerst eventjes niet?
Dan had ik het verkeerd begrepen. ik dacht dat het lamje bleef branden.
sm ie 1973, ds23 H pallas 1974, 2cv6 club 1985, 2cv6 special 1986, bx sport 1986, evasion 1.9td 1997, xsara picasso 1.6i 2004, ex xantia 1.9td break hydractive, ex ax sport, ex ax 1.1 image, ex zx 1.9d
Als ik wil starten, dan gaat de eerste keer alleen het laadstroom lampje uit.
Ik hoor niks en er gebeurt verder ook niks.
Draai ik de sleutel terug, dan start de auto, daarna de tweede of derde keer.
Als ik ermee gereden heb, start de auto direkt in één keer.
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 28-05-2011
- Xsara Picasso 1.6i
- BX SPORT
- Evasion 1.9td sx
ik denk ook het contactslot
is je sleutelbos niet te zwaar?
sm ie 1973, ds23 H pallas 1974, 2cv6 club 1985, 2cv6 special 1986, bx sport 1986, evasion 1.9td 1997, xsara picasso 1.6i 2004, ex xantia 1.9td break hydractive, ex ax sport, ex ax 1.1 image, ex zx 1.9d
Er hangt wel veel aan. Maar is volgens mij niet echt zwaar. Autosleutel, twee huissleutels en een lederen sleutelhoesje.
Oliepeil lamp is opgelost. Even bijgevuld en weg was hij.
Totaal aantal Berichten: 6132
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik verdenk ook als eerste het contactslot, en het startrelais als goede tweede.
Waarom blijt mijn motormanagement lampje dan branden?
Als ik mij goed herinder, ging die altijd na een tijdje uit, als de auto op contact stond. Zoals gezegd als de motor draait gaat hij gelijk uit.
Mocht het contactslot defect zijn, is deze dan te repareren?
Als ik aan een nieuwe zit, wat zijn dan ongeveer de kosten.
Ik kan natuurlijk ook gewoon door blijven rijden. Ik weet nu dat hij het na twee doet.
Totaal aantal Berichten: 6132
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Slotje op de sloop, kost misschien eens 2 tientjes. Nog mooier is een compleet setje.
Als je nu het originele slot nog hebt kun je via Citroën ook een nieuwe bestellen, maar dat loopt wel in de papieren.
In ieder geval zou ik eerst eens gaan meten. vervangen heeft pas zin als je weet wat er stuk is, niet?
Oude slot even demonteren, aansluiten en dan meten wat er gebeurt als je de auto op contact zet etc.
Auto gaat vandaag naar de monteur voor APK. Hij zou dit probleem ook even meenemen.
Vandaag auto terug van APK. We kunnen weer een jaar sturen.
Alleen één handremkabel vervangen.
Monteur heeft mbt het starten en de motormangement niks bijzondrs gevonden.
Ook ik had vandaag geen last.
Blijkbaar een zwevende storing.
en welke storingscode zat er dan in de stuurdoos toen hij die heeft uitgelezen? Wat ook belangrijk is, dat motorstoringslampje, brande dit of pinkte dit aan en uit? Het is wel vrij logisch dat je motormannagement lamp brand wanneer je het contact opzet, dit is ter controle als er communicatie is met de stuurdoos (moest dit niet branden zal de auto ook hoogstwaarschijnlijk NIET starten) Maar als het ook meteen uitgaat wanneer de auto start, dan is er volgens mij ook geen enkel probleem…
Er zat geen storingscode in de computer.
Lampje gaat direkt uit na starten.