BPD bij 25ie
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 september 2011 03:31 PM

Er is al veel over dit ding geschreven.
Sommige auto’s hebben er twee en sommige één.

Ik heb altijd gedacht dat de mijne er een zou hebben op basis van het bouwjaar 85. Het lijkt alleen dat het er twee zijn. Ik heb wel een volledig electronische ontsteking.
Wie weet bij welk organummer de twee zijn vervangen door een?
En wat zijn afgezien van het aantal sensors nog meer verschillen tussen de versies met een c.q. die met twee sensors?
Ik dacht dat er ook een verschil wasin electronische aansturingseenheid, maar verder?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 september 2011 11:38 PM
  [ # 1 ]

Ik heb geen enkel antwoord, anders dan dat Citroen in het verleden nog al eens ‘oude’ onderdelen inbouwde als de voorraad niet op tijd aangevuld werd. In DSsen vindt je gewikkelde sturen terwijl ‘t allang opgeschuimd had moeten zijn - om eens iets heel zichtbaars te noemen. Geen idee of dat in de jaren 80 nog steeds de gebruikelijke werkwijze was.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 september 2011 11:44 PM
  [ # 2 ]

1985 was zeker nog 2 bdp’s. Bouwjaar 1986 (begin serie 2) had de GTi ook nog 2 bdp’s. Wanneer ze precies zijn overgegaan op 1 bdp weet ik niet.
Als ze van 2 bdp’s naar 1 bdp gaan, zal de aansturingsunit ook wel anders zijn.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 september 2011 11:50 PM
  [ # 3 ]

Volgens de Haynes pagina 239 vanaf modeljaar 1987, en tuurlijk hoort hier een andere regelunit bij omdat ie ipv van signaal van 2 sensoren voor toerental en BDP dit uit een sensor moet halen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 september 2011 11:51 PM
  [ # 4 ]

ik geloof vanaf de gewijzigde injectie LE-jectronic .. dus vanaf de cx gti turbo 2 was dit modeljaar 1987 dus sept 1986?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 september 2011 11:54 PM
  [ # 5 ]

Ja,

modeljaar 1987 begint bij Citroen altijd in september en in dit geval dus September 1986.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 16 september 2011 09:05 PM
  [ # 6 ]

Klopt idd wat Mark zegt en de computer is verder het enige dat eveneens (zichtbaar) verschilt van de versies met 2 sensoren
Ja, en de draadboom natuurlijk.  Wink


O ja en het vliegwiel!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook