De hemel komt naar beneden!
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 september 2011 11:07 PM

De stoffen laag van de hemel laat langzaam maar zeker los, nu al vanaf de zonnekleppen tot aan de C-stijl.
Is dit reparabel of is vervanging het enige wat rest?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 15 september 2011 11:46 PM
  [ # 1 ]

Voor DS- en CX-rijders een bekend verschijnsel, van XM’s heb ik het nog niet eerder gehoord. De oplossing bestaat uit het verwijderen van de oude stof en het opnieuw bekleden…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 september 2011 11:51 PM
  [ # 2 ]

In de XM is de hemel een “kartonnen” schaal waar aan de zichtzijde de stoffen laag zit.
Deze laag laat los van het karton.

De hemel van m’n donor had precies hetzelfde euvel, dus die heb ik al weggegooid.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 16 september 2011 01:42 AM
  [ # 3 ]

Ik heb het wel eens ingespoten met een spuitbus textiellijm , maar dat liet na een tijdje weer los.
Is niet krachtig genoeg en verdroogt ook.
Wellicht kun je je eens verdiepen in de soorten lijm die er bestaan en dan het hele hemeltje behandelen.
Dus alles er af trekken en dan er weer op lijmen.
Wat gebruikt de professional ?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
hanshorters
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-12-2010

Gepost: 16 september 2011 01:35 PM
  [ # 4 ]

Mijn eerste XM had dit ook, net als mijn eerste CX.
De constructie is gelijk aan die van de CX.
Het is niet de lijm die los laat maar de foam laag.
De stof bevat een dun foam laagje. deze foam laag verdroogt. doordoor komt de stof dus los.
Enige permanente oplossing is hemeltje verwijderen (bij CX is dit een soort kurk/papier) stof verwijderen. Hemeltje goed ontvetten en met nieuwe hemel bekleding verlijmen.
Stof is nog wel te krijgen bij diverse CX/XM specialisten.
Let op dat je bij de zonnekleppen de stof niet met teveel spanning verlijmt, dan komt de stof weer snel los.

Vriendelijke groet Hans Horters
Citroen C4GP, CX 2.5 IE automaat, MX-5, Soes Vstrom

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 16 september 2011 08:08 PM
  [ # 5 ]

Als vrachtwagenchauffeur weet ik dat er nogal wat
cabine bekleders gebruik maken van lijm.

Dus ik zou inderdaad lijm gaan zoeken bij stoffeerders, en dan speciaal
bij stoffeerders van auto’s of vrachtwagencabines.

Je moet een stugge soort lijm hebben die niet vloeit, maar met een kwast gestreken moet worden lijkt mij.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 februari 2016 11:43 PM
  [ # 6 ]

Een vriend van me zit ook met een hangende hemel in zijn XM Break, maar volgens hem zit de ‘karton’ vastgelijmd aan het stalen dak en kan je dus niet zoals van een CX de karton eruit halen en buiten de auto bekleden. Is de enige optie dan om het in de auto zelf opnieuw te bekleden?? Lijkt me nogal onhandig?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 15 februari 2016 08:55 AM
  [ # 7 ]

Die hemel zit niet verlijmd maar met stroken tweezijdig plakband aan het dak vast. Dus voorzichtig lostrekken.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 februari 2016 08:48 PM
  [ # 8 ]

Interessant, en er moet dan waarschijnlijk ook nieuwe tweezijdige plakband aan bij montage?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 15 februari 2016 09:00 PM
  [ # 9 ]

Ik heb het bij de mijne niet vervangen omdat het nog voldoende kleefde. Maar da’s een kwestie van bekijken.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 15 februari 2016 09:39 PM
  [ # 10 ]

Hmm.., bij mij zat de hemel vast met klitteband .
Ook een idee natuurlijk. Smile

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
ceesa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 02-09-2013

- XM BREAK 2.9 i V6 12v 1996
Gepost: 08 augustus 2021 02:18 PM
  [ # 11 ]

Mijn XM V6 12V Break lijdt ook aan een losgelaten hemel.
De grijze stoffen hemel heeft losgelaten van wat dan wellicht het door een collega-slachtoffer eerder gemelde ‘karton’ mag zijn. (dit veronderstelde? karton zit wel goed vast aan het constructieve dak). De hemel zit nog slecht min-of-meer ‘vast’ ter hoogte van de voorruit/zonnekleppen. Bijkomende ellende is de nog aanwezige lijmresten op het ‘karton’, maar tot overmaat van ramp ook op de finaal losgekomen hemel. Die vuiligheid kleeft niet voldoende om het hele verhaal weer terug te plaatsen, maar het kleeft aan zo ongeveer alle andere zaken (met name ook je vingers) en laat die shit daarop achter (nauwelijks te verwijderen!). Hoe heeft je vriend dit destijds opgelost? Enig idee of er her-of-der in de lande iemand is die een nieuwe hemel kan aanbrengen?
Cees Attema, Leeuwarden (sinds kort), eerder: Tessenderlo, BEL

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook