Totaal aantal Berichten: 735
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Zaterdag ben ik met een groepje kennissen naar Der Franzose Treffen in Duitsland geweest. Voor mij was dit, op Citromobile 2011 na, een van mijn eerste echte Citroën evenementen. Alleen kwam je op dit evenement ook Peug’s en Renaults tegen.
Het evenement vond plaats bij Der Franzose, een bedrijf met vele onderdelen voor oude Citro’s, Peug’s en Renaults. Vanwege het Treffen waren alle onderdelen 10 % goedkoper. Helaas voor mij, geen BX onderdelen. Verspreid over het terrein, dat bestond uit een grasveld en enkele parkeerplaatsen, ook van andere bedrijfspanden, stonden ook kraampjes met onderdelen, zolderopruimingen enz.
Over het algemeen veel 2CV’tjes… Beetje heel erg veel. Enkele DS’sen, GS(A)‘tjes, R4’tjes, een enkele AX, 2 BX’xen, 1 Traction, 1 Dyane, en ga zo maar door. Het is allemaal niet al te groot, zeker niet als je het gaat vergelijken met Citromobile. Toch was het een geslaagde dag! Voor mensen die in de buurt wonen is het aan te raden, maar ik zou er persoonlijk geen uren voor in de auto zitten.. Vanuit Enschede zit je anderhalf uur in de auto (tenzij je in de file staat.. Die pech hadden wij wel weer)
Genoeg gepraat, foto’s!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S