2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Leaklock
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 26 september 2011 12:30 AM
  [ # 16 ]

De tijdsduur lijkt mij minder belangerijk als je alleen naar de LHM kijkt!

Ik heb deze testjes de afgelopen week gedaan, dus niet in 1 dag. Er is werkelijk geen verschil tussen het glas met en die zonder!

De enige reële methode zou zijn;

-een gebruikte XM pakken
-spoelen
-vullen met schone LHM en daar leaklock aan toevoegen.
-rijden en kijken wat er gebeurt

Tot die tijd blijft het gissen!!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 september 2011 12:48 AM
  [ # 17 ]

Met de reactie van de fabrikant is niks mis krijg ik het idee. Je word niet met een kluitje in het riet gestuurd en ze gaan er wel degelijk achteraan in de vorm dat ook met de garage contact word gezocht. Er zijn er heel veel die een heel andere reactie zouden geven.

Waar ben je die 500 aan kwijt geraakt, bedoel, wat hebben ze er aan gedaan ?

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 26 september 2011 01:55 AM
  [ # 18 ]

Waar ben je die 500 aan kwijt geraakt, bedoel, wat hebben ze er aan gedaan

Verstopte HD regelaar vervangen door een andere 2e hands.
Spoelen systeem,hij zei dat `ie alles los gehad heeft; vervangen LHM door Hydraurincage.
Vervangen afdichtring op `t pas gereviseerde stuurhuis, die opgezwollen was door de Leaklock en er uit gefloept was.( kan dus ook nog)
Maar inderdaad , het blijft gissen.
(Zo kan er ook nog door de tussenhandelaar geknoeid zijn met het € 30,- kostende goedje wat er hetzelfde uitziet als water .
Je gaat je de raarste dingen in je hoofd halen .)
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 26 september 2011 10:39 AM
  [ # 19 ]

Ik vind het wel ene pluim waardig dat ze vd Laan hebben gebeld om eens te kijken hoe dat kan. Als je niet achter je product staat zou je dat niet doen.

Zo heb ik wel eens keer melkachtige LHM gehad; schuimde als een gek, werd lichtgroen/wittig en rook vreemd. Waarschijnlijk bijgevuld met LHM uit een fles waar ook wat anders bij in is gekomen. Helaas pindakaas Razz

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 26 september 2011 12:58 PM
  [ # 20 ]

Zat er pindakaas in dan? Laughing

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 05 oktober 2011 02:54 AM
  [ # 21 ]

Hier een foto van de verontreiniging door Leaklock .
Genomen en doorgemaild door Garage van der Laan , Abbenes.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 05 oktober 2011 09:59 PM
  [ # 22 ]

Vreemd hoor, ik gebruik het ook en met de laatste LHM wissel niks geks gemerkt. Ook mijn stuurbekrachtiging en diravi doen het nog goed. Ik vermoed geen reactie met het spoelmiddel, aangezien dat zo veel wordt gebruikt. Wellicht zou je bij wijze van test die 2 producten nog eens moeten mengen in een potje om het uit te sluiten.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 05 oktober 2011 10:24 PM
  [ # 23 ]

Ja , zeker vreemd.
Achteraf meen ik me te herinneren dat bij het leeggieten van het flesje er
op het einde een drap uit kwam.
Ik ging er van uit dat het geconcentreerde Leaklock was en wel zou mengen en
oplossen in de LHM en kon er ook niet meer bij omdat het al in het LHMvat
zat.
Dus of een produktiefout , of geknoei er na ?
Wie het weet mag het zeggen.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 09 oktober 2011 12:42 PM
  [ # 24 ]

Leaklock is altijd helder! Net nog gecheckt!
Ik ben nog wel even verder gegaan. Ik heb nu ook water en motorolie bij de LHM gekiept.
Roeren, verwarmen, afkoelen…..... Met de motorolie gebeurt er niets. Met water is er nu iets te zien dat op neerslag lijkt. Nog even een dag laten staan dan weet ik meer.
Overgens blijft het groenachtig en niet wit zoals op de foto’s!

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 09 oktober 2011 08:54 PM
  [ # 25 ]

Tja , er kan van alles in dat flesje gezeten hebben natuurlijk .
Er is geen beginnen aan om te testen wat dit soort vlokken geeft.
Jammer dat er geen sample meer van was.
Ik denk zelf dat er iets tijdens het produktieproces fout is gegaan, gezien de drap onder in het flesje .
Overigens kunnen nieuwe afdichtringen ook teveel opzwellen door de Leaklock, waardoor die er uit kunnen floepen.
Is bij mijn gerenoveerde stuurhuis dus gebeurd; kon de boel weer open.
Nee , voor mij geen additieven meer .
Goed dat je onderzoek doet , als je `t goedje kookt , wat gebeurt er dan ?
Bij mij werden sommige hydraulische delen behoorlijk heet.
Kijk wel uit hè met koken ,je moet nog langer mee Laughing
`t Is trouwens opvallend stil aan het Leaklockfront . 
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 11 oktober 2011 10:50 PM
  [ # 26 ]

Zit ik net aan te denken gezien de drap onderin het flesje Leaklock : wie weet hoe lang dat al in de glazen vitrine ( met spotje er op) stond.
Wat is de houdbaarheidsdatum van zo`n flesje?
Ik wed dat dat nog nooit onderzocht is .
Groeten,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 oktober 2011 02:45 AM
  [ # 27 ]

Onverwachts nieuws van het front: de fabrikant is zo sportief om mij de helft van de gemaakte reparatiekosten terug te betalen .
Een erg sportief gebaar natuurlijk.
Onder uitdrukkelijke vermelding, Quote:“dat hiermee niet is bewezen dat de ontstane situatie is ontstaan door het gebruik van Leaklock.”
Waarvan akte.
Dat de fabrikant van goede wil is en achter zijn produkt staat is hiermee wel duidelijk.
Jammer dat we er niet achter zijn gekomen wat de oorzaak van de vlokken was, doordat de olie incluis vlokken al afgevoerd bleek te zijn, zodat lab. onderzoek niet meer mogelijk was.
Ik hou het zelf op overschrijding van de houdbaarheidsdatum gezien de drap onderin het flesje, ook omdat er over het algemeen wel positieve ervaringen op het internet staan.
Wellicht een punt om op te letten voor de fabrikant en detailhandel.

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 oktober 2011 09:55 PM
  [ # 28 ]
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 oktober 2011 12:32 AM
  [ # 29 ]

Daar kom je niet verkeerd mee weg!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 15 oktober 2011 01:28 AM
  [ # 30 ]

Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn met Hydraurincage?
Wat is feitelijk het voordeel van dat spul? Is het resultaat merkbaar? (zo ja: hoe?)

Mijn idee ervan (en daardoor ben ik er wat huiverig voor) is altijd een beetje geweest, dat het reinigt, maar daarmee ook troep losweekt dat van lieverlee is opgehoopt, maar eenmaal plotseling verdwenen, weer lekkages tot gevolg heeft.

Ik vraag me af of de angst hiervoor reëel is en zo nee, wat de toegevoegde waarde is om het wel te gebruiken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook