Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
De tijdsduur lijkt mij minder belangerijk als je alleen naar de LHM kijkt!
Ik heb deze testjes de afgelopen week gedaan, dus niet in 1 dag. Er is werkelijk geen verschil tussen het glas met en die zonder!
De enige reële methode zou zijn;
-een gebruikte XM pakken
-spoelen
-vullen met schone LHM en daar leaklock aan toevoegen.
-rijden en kijken wat er gebeurt
Tot die tijd blijft het gissen!!
Met de reactie van de fabrikant is niks mis krijg ik het idee. Je word niet met een kluitje in het riet gestuurd en ze gaan er wel degelijk achteraan in de vorm dat ook met de garage contact word gezocht. Er zijn er heel veel die een heel andere reactie zouden geven.
Waar ben je die 500 aan kwijt geraakt, bedoel, wat hebben ze er aan gedaan ?
Waar ben je die 500 aan kwijt geraakt, bedoel, wat hebben ze er aan gedaan
Verstopte HD regelaar vervangen door een andere 2e hands.
Spoelen systeem,hij zei dat `ie alles los gehad heeft; vervangen LHM door Hydraurincage.
Vervangen afdichtring op `t pas gereviseerde stuurhuis, die opgezwollen was door de Leaklock en er uit gefloept was.( kan dus ook nog)
Maar inderdaad , het blijft gissen.
(Zo kan er ook nog door de tussenhandelaar geknoeid zijn met het € 30,- kostende goedje wat er hetzelfde uitziet als water .
Je gaat je de raarste dingen in je hoofd halen .)
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Ik vind het wel ene pluim waardig dat ze vd Laan hebben gebeld om eens te kijken hoe dat kan. Als je niet achter je product staat zou je dat niet doen.
Zo heb ik wel eens keer melkachtige LHM gehad; schuimde als een gek, werd lichtgroen/wittig en rook vreemd. Waarschijnlijk bijgevuld met LHM uit een fles waar ook wat anders bij in is gekomen. Helaas pindakaas
Ouwe mopperkont
Zat er pindakaas in dan?
XM TCT Ambiance`94
Hier een foto van de verontreiniging door Leaklock .
Genomen en doorgemaild door Garage van der Laan , Abbenes.
XM TCT Ambiance`94
Vreemd hoor, ik gebruik het ook en met de laatste LHM wissel niks geks gemerkt. Ook mijn stuurbekrachtiging en diravi doen het nog goed. Ik vermoed geen reactie met het spoelmiddel, aangezien dat zo veel wordt gebruikt. Wellicht zou je bij wijze van test die 2 producten nog eens moeten mengen in een potje om het uit te sluiten.
Ja , zeker vreemd.
Achteraf meen ik me te herinneren dat bij het leeggieten van het flesje er
op het einde een drap uit kwam.
Ik ging er van uit dat het geconcentreerde Leaklock was en wel zou mengen en
oplossen in de LHM en kon er ook niet meer bij omdat het al in het LHMvat
zat.
Dus of een produktiefout , of geknoei er na ?
Wie het weet mag het zeggen.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Leaklock is altijd helder! Net nog gecheckt!
Ik ben nog wel even verder gegaan. Ik heb nu ook water en motorolie bij de LHM gekiept.
Roeren, verwarmen, afkoelen…..... Met de motorolie gebeurt er niets. Met water is er nu iets te zien dat op neerslag lijkt. Nog even een dag laten staan dan weet ik meer.
Overgens blijft het groenachtig en niet wit zoals op de foto’s!
Tja , er kan van alles in dat flesje gezeten hebben natuurlijk .
Er is geen beginnen aan om te testen wat dit soort vlokken geeft.
Jammer dat er geen sample meer van was.
Ik denk zelf dat er iets tijdens het produktieproces fout is gegaan, gezien de drap onder in het flesje .
Overigens kunnen nieuwe afdichtringen ook teveel opzwellen door de Leaklock, waardoor die er uit kunnen floepen.
Is bij mijn gerenoveerde stuurhuis dus gebeurd; kon de boel weer open.
Nee , voor mij geen additieven meer .
Goed dat je onderzoek doet , als je `t goedje kookt , wat gebeurt er dan ?
Bij mij werden sommige hydraulische delen behoorlijk heet.
Kijk wel uit hè met koken ,je moet nog langer mee
`t Is trouwens opvallend stil aan het Leaklockfront .
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Zit ik net aan te denken gezien de drap onderin het flesje Leaklock : wie weet hoe lang dat al in de glazen vitrine ( met spotje er op) stond.
Wat is de houdbaarheidsdatum van zo`n flesje?
Ik wed dat dat nog nooit onderzocht is .
Groeten,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Onverwachts nieuws van het front: de fabrikant is zo sportief om mij de helft van de gemaakte reparatiekosten terug te betalen .
Een erg sportief gebaar natuurlijk.
Onder uitdrukkelijke vermelding, Quote:“dat hiermee niet is bewezen dat de ontstane situatie is ontstaan door het gebruik van Leaklock.”
Waarvan akte.
Dat de fabrikant van goede wil is en achter zijn produkt staat is hiermee wel duidelijk.
Jammer dat we er niet achter zijn gekomen wat de oorzaak van de vlokken was, doordat de olie incluis vlokken al afgevoerd bleek te zijn, zodat lab. onderzoek niet meer mogelijk was.
Ik hou het zelf op overschrijding van de houdbaarheidsdatum gezien de drap onderin het flesje, ook omdat er over het algemeen wel positieve ervaringen op het internet staan.
Wellicht een punt om op te letten voor de fabrikant en detailhandel.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Kijk, dat is toch nog netjes.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar kom je niet verkeerd mee weg!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn met Hydraurincage?
Wat is feitelijk het voordeel van dat spul? Is het resultaat merkbaar? (zo ja: hoe?)
Mijn idee ervan (en daardoor ben ik er wat huiverig voor) is altijd een beetje geweest, dat het reinigt, maar daarmee ook troep losweekt dat van lieverlee is opgehoopt, maar eenmaal plotseling verdwenen, weer lekkages tot gevolg heeft.
Ik vraag me af of de angst hiervoor reëel is en zo nee, wat de toegevoegde waarde is om het wel te gebruiken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D