Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Bereik is toch prima van die HR-dingen? Mijn XM met zo’n HR AB kon ik op zo’n 20 meter op slot doen en weer openen. Die IR-dingen, tsja dat is een ander verhaal.
Misschien batterij bijna op?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik heb de batterij al vervangen. Maar ik heb geen idee wat het voor techniek is. Ik denk IR. Ik moet de afstandbediening echt bij het glas van de ruit richten op het ontvangertje in de hemel bij de achteruitkijkspiegel.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat klinkt idd als IR. Vreemd, ik dacht dat al die klapsleutels HF waren. De IR-zenders zitten in een niet-klapsleutel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ergens tussen ‘96 en ‘97 ging de AR over van infrarood naar radio.
Als je zo’n zwaart aanhangsel hebt bij de leeslampjes is het een IR, die moet je bewust op dat ding richten.
Met je VIN kan je bij service.citroen kijken wat er in hoort te zitten.
IR heeft één voordeel: hij raakt niet per ongeluk van het slot.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Maar zijn er dan ook klapsleutels met IR geweest?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Jazeker, alle XM’s voor die tijd. Ik heb er een paar gehad. Akelige dingen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
OK, mijn IR-XM’s hadden geen klapsleutel en mijn HF-XM wel, dus ik dacht dat de overgang vaste-sleutel naar klapsleutel samen ging met de overgang vaste sleutel naar klapsleutel. Niet dus.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Het gaat inderdaad om de knobbel die duidt op IR. Dus: een klapsleutel mét IR. Is hier iets te doen om het signaal sterker te krijgen? Sleutel open maken en de boel schoonmaken ofzo? Ik heb geen idee?
Nee, met Ir ben je gewoon de sjaak. Je kan evt het zaakje ombouwen naar RF, maar dan ben je wel weer ff bezig. Of toch een aftermarket sleutelhangetje aan je sleutel.
Ouwe mopperkont
Klote (excuse my French). Ombouwen naar RF is ook wel een specialistisch klusje lijkt me?
aftermarket prik je er binnen de 30 min in.. Of het orginele RF uit de latere type2’s er zo in kan? Ik weet niet of de kabelboom daar al een aansluiting voor heeft. Zo niet kan je er beter niet aan beginnen helaas.
Ouwe mopperkont
Dus als ik al ga klooien kan ik het beter after market doen.. Oke. En dan zou het helemaal mooi zijn als ik het mechanisme in de sleutel kan inbouwen in de oude behuizing…
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Van IR naar HF kan je vergeten, de hele opzet is anders. Er is bijvoorbeeld geen stekkerdoos voor het radiomoduul.
Aftermarket is echt het enige alternatief.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
clemsel schreef:Dus als ik al ga klooien kan ik het beter after market doen.. Oke. En dan zou het helemaal mooi zijn als ik het mechanisme in de sleutel kan inbouwen in de oude behuizing…
Andersom kan wel; je sleutelbaard laten kopieren op een handmodule van de aftermarket set. Brian heeft het wel eens gedaan, spymodule ofzo? Stuur hem eens een pb of hij zal wel ff reageren hier denk ik. Best netjes, geen losse sleutelhanger
Ouwe mopperkont
Andersom kan wel; je sleutelbaard laten kopieren op een handmodule van de aftermarket set. Brian heeft het wel eens gedaan, spymodule ofzo? Stuur hem eens een pb of hij zal wel ff reageren hier denk ik. Best netjes, geen losse sleutelhanger
Dit ontgaat mij even. Ik bedoel het nieuwe mechanisme in mijn bestaande sleutelhanger zetten?