4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
dashboard CX serie 1 1981
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 oktober 2011 09:37 PM
  [ # 46 ]

Effe een voorbeeld voor mijn reactie van daarnet.

Jullie kennen allemaal een aanhanger met lengte lampjes?

Als je de de lengte lampjes aansluit,en je sluit de ene kant aan op de plus van de verlichting en de andere draad op de uitgaande draad van het knipperlicht waar aan de andere kant de plus zit van het knipper licht .
Dan brand het lengte lampje gewoon ( hij trekt massa via het knipperlicht.
Als je dan het knipperlicht aandoet gaan ze beide om beurten knipperen.

Als je begrijpt wat ik bedoel

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 oktober 2011 10:28 PM
  [ # 47 ]

Op het tellerblok zitten hoofdzakelijk massa schakelingen ,dus het is niet de plus die het veroorzaakt maar de slechte massa.
Het enige dat baat heeft bij een goede plus is de kachel ventilator

De koelwatertemp. meter heeft zijn massa op het motorblok. Een ‘dansende’ meter ligt dus niet aan een slechte massa in het tellerblok.
Ik ga eens even studeren waar de meter zijn voeding vandaan haalt.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Ceres
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 10 oktober 2011 10:43 PM
  [ # 48 ]

Ik zocht het in eerste instantie ook in de massa aansluiting, maar daarmee was het probleem niet opgelost. Met een draadje vanaf de accu rechtstreeks op de voeding van het tellerblok ging alles duidelijk feller branden en was het probleem van een dansende temperatuurmeter bij richtingaangeven verdwenen.
Uiteraard wil dat niet zeggen dat het daarom bij andere auto’s ook daaraan moet liggen…

Er zijn inderdaad een aantal lampjes geschakeld aan de massa kant, maar ook een aantal aan de plus kant. Overigens krijgen die massa-geschakelde lampjes dus voeding van het tellerblok en is daarmee de voeding nog steeds verdacht.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 oktober 2011 05:36 AM
  [ # 49 ]
maartens schreef:

Op het tellerblok zitten hoofdzakelijk massa schakelingen ,dus het is niet de plus die het veroorzaakt maar de slechte massa.
Het enige dat baat heeft bij een goede plus is de kachel ventilator

De koelwatertemp. meter heeft zijn massa op het motorblok. Een ‘dansende’ meter ligt dus niet aan een slechte massa in het tellerblok.
Ik ga eens even studeren waar de meter zijn voeding vandaan haalt.

Dan is dit dus een massa schakeling.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 11 oktober 2011 10:09 AM
  [ # 50 ]

Gepost: 11 oktober 2011 04:36 AM  

Jeetje Frank, wat voor uren draai jij?! big surprise

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 oktober 2011 10:17 AM
  [ # 51 ]

ik heb niet veel slaap nodig Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 11 oktober 2011 04:15 PM
  [ # 52 ]

@ceres: ik zie dat jouw tellerblok verschilt van de mijne. De zwarte draad bij jouw sateprikker gaat bij mij naar de verlichting van de snelheidsmeter, terwijl bij jou deze draad ergens bovenop het blok verdwijnt.

o, nee ik zie het toch verkeerd. Aansluitingen zijn toch hetzelfde. Blijkbaar ik ik met mijn 7,5 uur slaap toch nog te weinig gehad…. Wink

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 oktober 2011 12:29 AM
  [ # 53 ]

Ik denk dat bij mij het probleem over is,weet het bijna zeker.De test was tot nu toe goed.
Omdat ik overal ledlampjes in heb gedaan kan de stroom maar een kant op,kan dus nooit stroom weg trekken bij of via een ander lampje.
Of dit nu via de plus of min is.
Even voor de duidelijkheid.het teller blok is ongeveer half om half. De ene wordt door de plus geschakeld en de andere helft door een massa schakeling.
Alle sensoren in het blok zijn massa schakelingen en de remblok controle lampjes,en volgens mij alle onderdelen waar stroom op komt te staan zijn schakelingen mat een plus,zoals achterruit verwarming koplampen knipperlicht en mistlamp.
En zoals ik al eerder zie deze trekken stroom bij elkaar weg via de gemeenschappelijke plus of min.
Omdat dit vaak de korste weg is

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook