Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Bij mij is de zekering nr 2 ( die het verste van het luchtfilter af zit) doorgebrand. Ik kwam erachter na zoekwerk waarom mijn ventilatoren niet op halve kracht draaien en de linker ventilator het niet doet. Waarschijnlijk is dit de oorzaak van het feit dat maar 1 ventilator van de koelradiator het doet. Ik ga morgen een nieuwe halen maar ben nieuwsgierig wat er nog meer achter deze zekering hangt. Ik heb al wat gezocht op het forum maar kan het niet vinden. De Haynes biedt ook geen uitkomst. Is er iemand die wel weet wat er achter hangt?
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
F2 hoort van de airco te zijn.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Er zit een nieuwe zekering in en nu gaan beide ventilatoren bij ongeveer 100 graden op halve kracht draaien. Dit is zoals het hoort geloof ik? Ik vind 100 graden wel wat laat maar de meter kan natuurlijk ook niet helemaal de goede waarde aangeven.
Dirk, de airco deed het nog wel dus dat zal die andere zekering van 40 A wel zijn.
In het doosje onder de motorkap zitten geen zekeringen voor de koelventilatoren.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ik heb het over de losse 2 zware zekeringen naast het doosje met de kleine zekeringen.
Zekering F2 in het doosje is er een van 30 of van 40A, afhankelijk van het orga nummer, voor de air conditioning. Buiten het doosje, leuk dat we dat nu weten, bevinden zich 2 zekeringen: een van 40A en een van 30A of beide van 40A, weer afhankelijk van orga nr.
Deze zekeringen zijn genummerd 48 en 49. 48 is 40A voor linker en rechter ventilator en 49 is 30 of 40A voor alleen rechter ventilator.
Plezierig dat je je probleem hebt kunnen oplossen
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Tja, alleen ik wil alles weten, volgens mij is de ene zekering ook voor de airco maar die andere? Zitten daar nog andere gebruikers achter? Dan had ik toch iets moeten merken dat iets het niet deed omdat die doorgebrand was? Wie weet hoe het exact zit?
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Jan-hendrik schreef:In het doosje onder de motorkap zitten geen zekeringen voor de koelventilatoren.
Misschien is dit zo bij een serie 2, maar bij mijn serie 1 zitten de zekeringen van de koelventilatoren wel degelijk in het doosje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
100 graden is wel hoog zat en met een 2.5td zou ik daar wel mee uitkijken.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Bij mijn V6 BJ 1992 zitten er twee zekeringen in het zwarte doosje die de ventilatoren zekeren.
F3 en F4
Eentje is voor de twee in serie (dus de lage stand) zodra beide op 12V draaien hebben ze elk een eigen zekering.
Het schakelen wordt geregeld door de relais 13, 14 en 15 (achter de linker koplamp.
Vriendelijke groet Hans Horters
Citroen C4GP, CX 2.5 IE automaat, MX-5, Soes Vstrom
Klopt , bij mij ook .
Maar TS heeft een `99 er.
Er zit verder niets gekoppeld aan de zekeringen( ze hebben het al zwaar genoeg)
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
bij ongeveer 100 graden op halve kracht draaien. ??
Vlgs mij zou dit helemaal niet kunnen/mogen,want juist bij deze hoge temperatuur moeten beide fan’s “op volle kracht"draaien om z.s.m. de temperatuur te laten dalen!Op halve kracht draaien de beide fan’s als de temperatuur iets hoger is als de bedrijfstemperatuur,tijdens het rijden in de bergen,met zware aanhanger o.i.d.en de airco aan staat?
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ok, ze zijn dus alleen voor de ventilatoren, niet erg handig want je merkt het dus niet dat er 1 kapot is, ik heb het gevoel dat dit al een tijd zo is bij mij, je merkt het dus pas als de temperatuur te hoog op loopt en dan hoor je op een bepaald moment toch de ventilator aan slaan en dat is er dus maar 1 en niet alle twee en eigenlijk slaat die dan dus te laat aan…...
Op een andere manier merk je dus niet dat de zekering voor de beide ventilatoren kapot is.
Op een andere manier merk je dus niet dat de zekering voor de beide ventilatoren kapot is
Jawel , je stoplampje gaat aan en je krijgt een waarschuwing in je linker display( als je die hebt )als de temperatuur echt hoog oploopt (110-120 graden)
Ik heb lekkekop ervaring
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ahum… das dus te laat.. ik hoop dat ik de meter nog wel zo goed in de gaten houd dat ik die omhoog zie gaan voordat hij 120 graden aanwijst…. ik geloof dat ik in mijn onderhoudsbeurten het checken van deze zekeringen mee ga nemen…
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dirk de Pirk schreef:Op een andere manier merk je dus niet dat de zekering voor de beide ventilatoren kapot is
Jawel , je stoplampje gaat aan en je krijgt een waarschuwing in je linker display( als je die hebt )als de temperatuur echt hoog oploopt (110-120 graden)
Ik heb lekkekop ervaring
Je krijgt eerst nog een melding dat de temperatuur wat hoog aan het worden is. Daarna pas de echte melding dat de temperatuur echt te hoog is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.