8 van de 52
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 20 april 2012 08:51 PM
  [ # 106 ]

hm, ik heb de oude thermostaat er zo uitgehaald, met de veer in de slang zo je wil, maar ik zal het gauw weten, ik klungel er snel wat aan en draai hem eens om, want daarnet nog net hetzelfde als gisteren, naar 107° nu, en dan pas zakken, en er kwam geen fluit lucht uit, direct kvs.

tot straks Laughing

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 20 april 2012 10:31 PM
  [ # 107 ]

ok, thermostaat er eens anders ingestoken, eens laten warmdraaien, ontlucht, kwam wel zo goed als niets uit, maar bon, ziet er allemaal goed uit. Kort ritje, ze blijft continu rond de 79-81°, zowel bij snel verkeer, traag, of zelfs stilstand, dus ik denk dat dat wel goed is?

maar dan, dat acculampje blijft maar branden… ik vrees dat mijn dynamo zijn tijd gehad heeft, heb hem nog eens zo goed mogelijk afgedroogd, morgen de haardroger er nog eens op, maar kan ik anders nog iets doen dan een nieuwe te bestellen?

en dan nog een probleem, blijkbaartast kvs iets aan mijn uitlaat vooraan aan, ik ben precies op weg met een Honda CRX, amai, zo’n kot… wat zal dat nu weer zijn… grrrr

ik vrees dat de DS zondag naar Ronquieres zal moeten (mogen) zweven.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 april 2012 11:54 PM
  [ # 108 ]

Dat van het eerst heel warm worden en dan terugvallen is precies wat er gebeurt met een thermostaat verkeerd om. Als de boel nu netjes oploopt en dan wat gaat schommelen (helemaal constant is het nooit, al was het maar omdat de snelheid niet constant is en fans aan en af slaan) is het inderdaad helemaal goed.

Je uitlaat heeft het niet begeven door koelvloeistof - dit is gewoon toeval. En als alle draden op de accu, dynamo e.d. netjes vast zitten - tja, dan is er waarschijnlijk iets met de dynamo. Geen idee, van stroom heb ik niet zo veel verstand. Gelukkig heb je ook nog je ID.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2012 11:32 AM
  [ # 109 ]

Ik zou eerst eens gewoon de laadspanning bij de accu meten.
Als je met draaiende motor ruim 14 volt heb dan wordt de accu in elk geval gewoon bijgeladen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 april 2012 11:47 AM
  [ # 110 ]

hehe, dat mijn uitlaat het begeven heeft, heeft inderdaad wel niks met die kvs te maken, maar het komt weer allemaal samen, het is altijd gevaarlijk als je roert aan die oude dame… heb eerlijk gezegd geen zin om er nu nog een nieuwe dynamo in te hangen ook, want dan zal er wel eer iets zijn. Maar inderdaad, we gaan eerst eens de laadspanning meten, en de bekabeling bekijken, en dan zien we wel.

Om het gaatje in mijn uitlaat te localiseren heb ik altijd gehoord, motor doen draaien, en de uitlaat achteraan even afstoppen, dan zie je waar de uitlaatgassen uitkomen, ok?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 april 2012 12:41 PM
  [ # 111 ]

het draadje dat vooraan (dicht bij de radiator dus)vast zit met zo’n oog aan de dynamo zit er niet fris meer uit, isolatie op verschillende plaatsen weg, en hier en daar groen, dus dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn, alleen, naar waar loopt deze draad? hij loopt precies richting startmotor, maar dan is het ... kijken .Zit hij soms samen met een kabel van + naar de startmotor? want als ik goed kijk zie ik 2 kabels van mijn + pool v:d batterij in 1 buis vertrekken richting startmotor, onder de dynamo heen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 april 2012 09:29 PM
  [ # 112 ]

heb hier al zoekende de tip gevonden (van Waterman, enja, water genoeg gezien vandaag shut eye) om eens naar de draad te kijken van de dynamo naar de startmotor, was op verschillende plaatsen zijn isolatie kwijt, en nogal toegetakeld en hier en daar gecorodeerd. Nieuwe gaan halen, ingebouwd, maar ondertussen was mijn accu al onder de 12 volt gezakt. Als ik de auto nu start, heeft de dynamo dan ook weer enige tijd nodig om de batterij op te laden, en kan het dan zijn dat mijn acculampje blijft branden? of laad ik hem beter met de acculader volledig op, en dan eens rijden, dan zou het lampje (als die kabel de oorzaak was) toch moeten doven?

het gat in de uitlaat, hm, ik ben uitgekomen bij dat flexibel gevlochten stuk net achter de motor, daar is het gebrom het ergst, vreemde is dat er nergens een zwart uitslag of zo te zien is, en gaten ‘zie’ ik ook niet. Vanaf dat flexibele stuk tot achteraan is nog goed. iemand tips of ervaring waar soms een klein addertje (gaatje) onder het gras kan zitten?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 april 2012 10:31 PM
  [ # 113 ]

update, er zat 12,5 Volt op met de acculader, eraf gehaald, ritje gemaakt van 10 minuten, lampje blijft branden, na aankomst thuis bij draaiende motor 12,4 Volt… toch maar de dynamo ook vernieuwen zeker…?

gat in uitlaat zit bij de klem waar dat flexibele stuk aansluit op de 2naar1 pijp komende uitlaat van aan de motor, het komt precies door dat gleufje wat erin zit. is dit te fixen, of toch maar een nieuwe flexibel stuk zoeken?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 april 2012 03:56 PM
  [ # 114 ]

Je zou eigenlijk rechtstreeks moeten meten wat de dynamo levert, niet zozeer de accuspanning.

En de uitlaat klinkt als klem eraf, uitlaatpasta er tussen en klem er weer op.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 22 april 2012 08:58 PM
  [ # 115 ]

dat is dan meten op die kabel van de dynamo naar de starter (die ik dus vernieuwd heb) en de andere pin dan ergens op de massa? je kan daar natuurlijk weer zo fijn aan…

de klem zit nog vast, maar ik dacht inderdaad om ze te lossen, er één of andere uitlaatproduct rond te doen en weer te monteren, ik kan het maar proberen Wink

ik mistde de CX toch vandaag, op lange autostrade ritten is een CX toch stiller en comfortabeler dan een 4 bak DS,maar ach, de DS heeft zich prima van zijn taak gekwijt en veel bekijks gehad onderweg (één iemand was zelfs zo aan het kijken dat hij op een haar na zijn afrit miste! Very Happy)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 april 2012 04:35 PM
  [ # 116 ]

Gewoon op de polen van de accu. Als je een 10 minuten hebt gereden en je houd de toeren op 2000 RPM, moet je op de accu minstens 13,8 volt meten. Zonee dan is dynamo/ en of regelaar kapot. OF draad van dynamo naar accu (via starter).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2012 09:17 PM
  [ # 117 ]

Is dat niet aan de minimale kant?

Volgens mij doet die van mij ruim 14 volt bij stationair.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 april 2012 09:49 PM
  [ # 118 ]
bogaard77 schreef:

moet je op de accu minstens 13,8 volt meten.

Arjan, er staat minstens….. Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 april 2012 10:45 PM
  [ # 119 ]

owkee, gaan we morgen even meten bij de brompot. kabel van dynamo naar starter is vernieuwd, ik had gehoopt dat het daarmee opgelost was, want die draad was echt wel gaar!

leuk karweitje trouwens, hitteschildje oliekoeler demonteren, hitteschildje dynamo verwijderen, hitteschildje startmotor verwijderen… en terugplaatsen dan…

meer nieuws morgen, bedankt voor de tips!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 april 2012 11:34 PM
  [ # 120 ]

Fijn hè? Echt een mecanoodoos voor grote jongens.

Profiel  
 
 
8 van de 52
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook