10 van de 52
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 april 2012 10:54 PM
  [ # 136 ]

of de P? (daar staat ie nu in)

bedankt alvast, maar der zitten daar heeeeel wat stekkers bij mij, ik probeer even…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 april 2012 11:04 PM
  [ # 137 ]

okee, ik heb een grote zwarte platte stekker, waar 2 draden (waarschijnlijk van de startmotor?) toekomen, en dan nog een kleinere stekker met 2 draden, en dan nog 3 stekkertjes met maar 1 kabeltje in, ik heb eerst geprobeert met die dikke zwarte, maarja, die draden krijg je daar niet uit, zit daar precies in ‘vastgesmolten’

dan denkt een mens een rustig zijn kleppen te stellen…morgen eens een hulplijn bellen

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 april 2012 11:15 PM
  [ # 138 ]

Die dikke zwarte connector waar meer draden in gaan moet je niet hebben het zal een van die 3 losse kabels zijn.

Zit hier een deelbare bij ? en anders ff kijken welke dunne kabel ook richting startmotor loopt die moet je hebben.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 april 2012 02:26 PM
  [ # 139 ]

dank je Mark, gisteravavond toch nog eens gezocht, en al die dunne geprobeert, en plots was het prijs.Dan direct maar de kleppen gesteld. ik heb gewerkt met de methode van de open uitlaatklep. De uitlaten stonden iets te strak (net geen 0,15mm erdoor krijgen) maar de inlaten stonden veel te strak, iets van een 0,05 (0,10 kon er niet door) bij het stellen van de inlaatkleppen wel 3 problemen, van cilinder 1, 2 en 4 zijn die stoterstangen gebroken (en ik maar draaien aan die stang en de tuimelaar niet zien bewegen…) bij eentje is er een stuk afgebroken waar je je schroevedraaier moet insteken, dus je kan die stang niet meer ‘vasthouden’, bij de andere 2 is de stang gewoon gebroken. Ik neem aan dat het niet slim is om hiermee te rijden?

nu is mijn vraag, is er soms iemand die er 3, of direct vier liggen heeft? en hoe bouw je dat uit en in?

klepdekselpakking, is dat dezelfde als van een ds DY3 motor? ik heb ze op mekaar gelegd en van afmetingen en vorm klopt dat, of zit er ergens nog een verschil? anders steek ik die erop.

alernator is terug binnen ook, allé ja, een ruilstuk (100 euro incl BTW), de oorspronkelijke was niet te herstellen voor het geld van een nieuwe (blijkbaar maakten 2 windingen contact met elkaar, en dat mag dus niet, en dan nog iets van de rotor en de stator ) Rolling Eyes
die kunnen we vannamiddag ook weer inbouwen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 april 2012 03:21 PM
  [ # 140 ]

Stoterstangen, bedoel je niet klepstelboutjes?

Stoterstangen zitten tussen de nokkenas en de tuimelaars.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 april 2012 04:15 PM
  [ # 141 ]

hm, klepstelbouten zou ook kunnen, Laughing hahaha, mijn gebuur zei iets van stootstangen maarja,... het zijn dus die lange’bouten’ die vast zitten aan je tuimelaar, met op het uiteinde dat contramoertje en die uitsparing voor je platte schroevedraaier. Hoe krijg ik de kapotte eruit?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 april 2012 10:04 PM
  [ # 142 ]

ondertussen dacht ik even de alternator terug te hangen… not dus, hij hangt aan die bout, maar dat is het dus ook na anderhalf uur. Probleem is dat moertje die met een rubbertje vast zit aan je alternator, en waar die lange bout, dan draad moet op pakken om alles vast te zetten. Als ik duw en draai aan die bout dan floept dat moertje eruit (en mag je heel de boel er weer uit wringen) en als ik gewoon draai, tsja, dan kan je daar een uur blijven draaien, maar hij wil duidelijk niet. Ik heb daar al met hefbomen en al gewerkt, en op het zicht ook zo recht mogelijk gehangen, maar ze wil duidelijk niet pakken. iemand toevallig een tovertrucje?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 april 2012 10:10 PM
  [ # 143 ]

Moer met kit vastzetten in het rubber.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 29 april 2012 12:03 AM
  [ # 144 ]

De beugel met de moer moet gecentreerd worden met de grote bout. Je neemt de losse dynamo, de bevestigingsmoeren van de beugel iets losmaken terwijl je de bout in de moer draait. Daarna de twee moertjes vastzetten.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 29 april 2012 01:03 PM
  [ # 145 ]

@waterman, heb dat geprobeerd, alleen kwam nu het rubbertje er ook uit… misschien nog eens proberen rubbertje en moertje vast te kitten… het is toch niet mogelijk dat dat zo moeilijk is om die bout draad te doen pakken in dat moertje! ben ondertussen al bijna 5 uren bezig, maarja, ze hangt er nog steeds los in… er moet toch een bepaalde truc voor zijn!

@tibor, ik heb geen dynamo met zo’n ‘boomerang’-achtige beugel. of bedoel je met beugel de ‘stelbeugel’ om je dynamo dan op spanning te brengen met je riem? heb geprobeerd met deze beugel gemonteerd, riem er ook op, maar geen succes.

Eigenlijk zou je moeten kunnen duwen en draaien aan de bout teglijkertijd, maar dat gaat dus niet, je kan niet draaien met je sleutel, en duwen.

Ik denk dat ik ze even een paar dagen laat staan, heb het wel even gehad Grrrr

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 mei 2012 09:55 PM
  [ # 146 ]

ondertussen is ze blijkbaar wat gaan bezinnen, en liet ze alle werken dan toch maar toe Very Happy dus e zit weer volledig in elkaar, nieuwe alternator vlot kunnen plaatsen (dankzij een variant op tip van Tibor, waarvoor dank) alle riemen er weer op, HD pomp weer vast, koelwaterslangen, kapotte stelboutjes vervangen, deksel er terug op, inlaatstuk er terug op, hitteschildjes… en dan, ... starten, ging vlot, lichtje van accu doofde direct (ikke dus yes )

proefritje ok, 14 volt bij 1000 tr/min, dus ook goed, koelwater moeten bijvullen, maar ontluchten voorlopig niet nodig, thermostaat gaat mooi open en de temp. blijft rond de 80-81°.

nu nog dat lek in de uitlaat, en ze kan 300km snorren naar CitroMobile!

(en dan deze zomer nog lekzak vervangen, en die pakking van de ZF automaat, iemand advies ervaringen hiermee? het is dus het voorste ‘deksel’ -vlakbij de radiator dus- die eraf zou moeten, en daar de nieuwe pakking erop, want op die naad lekt ie onderaan)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 mei 2012 10:16 PM
  [ # 147 ]

Goed werk verricht, demuywo!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 01 mei 2012 10:19 PM
  [ # 148 ]

Mooi man en zo zie je de volhouder wint.  bravo

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 mei 2012 09:30 PM
  [ # 149 ]

na wat ligwerk onder de cx verdenk ik toch het flexibel stukje van de uitlaat dat er aan de bovenkant (dus niet zichtbaar) een lek moet zitten (de herrie daar is niet te doen!) ik heb zo’n nieuw stuk besteld vandaag (84€) zodat ik het morgen kan plaatsen, maar hoe haal ik best dat oude stuk eruit. Vooraan zit alles star vast met bouten/moeren aan het blok, achteraan heb je wel wat speling, maar waarschijnlijk niet genoeg. De oude klemmen zijn er al af, maar nu moet ik dat stuk er nog uit krijgen (en het nieuwe erin…) iemand tips?

de moeren van 14 waarmee de middenpot vastzit aan die beugel kan ik niet lossen, er past geen sleutel op omdat ze langs de kant vlak tegen het ijzer zitten…(geen dop-, geen steek- en geen ringsleutel)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 mei 2012 09:45 PM
  [ # 150 ]

Tja,

ik ben vorig jaar ook met de uitlaat aan het kl%$#%te geweest en heb van ellende maar alles er onderuit gehaald en toen van elkaar gescheiden. Als je het onder de auto laat zitten beweegt dat flex stuk steeds mee en krijg je de pijpen nauwelijks uit elkaar (althans ik dan).

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
10 van de 52
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook