16 van de 52
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 februari 2013 09:49 PM
  [ # 226 ]

Siliconekit lijmt niet genoeg. Je hebt een polyurethaan kit nodig, siliconenkit gaat niet lang werken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 februari 2013 09:53 PM
  [ # 227 ]

Dit heb ik meegekregen: Terostat 9220 ‘Powerlijm’

“hard elastisch-hoge verouderings-, weers-, uv- en zoutwaterbestendigheid-voorrtreffelijke afdichtingseigenschappen-snelle uitharding-siliconenvrij-oplosmiddelenvrij-Isocyanatenvrij-reukloos”

?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 februari 2013 09:54 PM
  [ # 228 ]

Dat is dus géén siliconen kit hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 februari 2013 09:55 PM
  [ # 229 ]

T zit in een tube hé, dan is dat voor mij silicone, hahaha Laughing

Maar wat denk jij waterman, OK? Want in de zaak moesten ze toch even nadenken wat ze mij gingen meegeven…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 februari 2013 09:56 PM
  [ # 230 ]

T zal wel werken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 februari 2013 09:58 PM
  [ # 231 ]

Merci!

Morgen lekker bij de kachel gaan zitten tongue wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 maart 2013 11:29 AM
  [ # 232 ]

Beetje laat, maar toch al enkele fotootjes:

Afbeelding Bijlagen
LAMPEN KLEIN.jpgKOPLAMPEN KLEIN.jpgFRAME KOPLAMPKLEIN.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 maart 2013 03:48 PM
  [ # 233 ]

Vandaag de CX uit de stalling gereden, op de betonvloer een mooie kring…. hmm

Naar huis gereden en de blokjes erronder. Motor en boite klein druppeltje hangen, afgeveegd. Ondertussen standlicht/pinker vervangen rechtsvoor. Daarna even op de vloer kijken, weeral een vijftal druppels olie!
Blijkbaar komt het van boven het vliegwiel, op het vliegwiel, op de uitlaat, op de grond… is dit de krukaskeerring die de laatste loodjes legt?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 maart 2013 04:51 PM
  [ # 234 ]

Vandaag cx even gewassen, en er dan een dik halfuur mee rondgetoerd. Oliepeil van boite en motor blijft lekker tussen de streepjes, dus dat is al goed. Maar ze blijft dus hier en daar een (paar) druipertjes achterlaten Wink

Wel lijkt de snelheidsmeter er geen zin meer in te hebben, hij reageert o zo traag, je ziet de naald haast niet bewegen. Even die verbinding onder de motorkap uit elkaar halen en bekijken… Je staat dan stil bij de lichten en je naald staat op 60 Laughing

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2013 06:51 PM
  [ # 235 ]
demuywo schreef:

Blijkbaar komt het van boven het vliegwiel, op het vliegwiel, op de uitlaat, op de grond… is dit de krukaskeerring die de laatste loodjes legt?


Kun je zien/voelen/ruiken of het ATF of motorolie is?
Kan trouwens ook je nokkenaskeerring zijn. Of de pakking van het ‘huis’ van de ontsteking (die er niet opzit, maar het huis nog wel)

Als je pech hebt is het de krukaskeerring. Of prise-as keerring.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 maart 2013 08:18 PM
  [ # 236 ]

Gooi er anders eerst effe zo’n wondermiddeltje in,Misschien helpt dat nog.
Want hij lekt nog maar heel iets.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 maart 2013 09:11 PM
  [ # 237 ]

Nou, ruiken kan ik niet zo bijster goed, maar ik heb 1 groot voordeel: de vloer in mijn garage is witgrijs. En onder de boite ligt altijd al wel een druppeltje rode olie (Dexron) en dat wordt nu vergezeld van een (paar) bruin/zwart druppeltje(s) van het vliegwiel.

Ik heb daarnet nog eens met het licht zitten kijken, maar bovenaan kan je daar dus niks van zien hé, alles zit daar in de weg…

Ik weet niet of je op één of andere manier, zonder dus vanalles uit te bouwen, kan weten welke keerring het kan zijn? Sowieso lekt het zowel bij draaiende als bij stilstaande motor.

Ik ga misschien wel Frank zijn tip gebruiken, voorlopig er iets in gieten, en dan deze zomer eens bij een specialist binnen doen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2013 09:34 PM
  [ # 238 ]

Denk wel even goed na over een lapmiddel.
Als het eenmaal in je motor zit en het krijgt ongewenste bijeffecten krijg je het er nooit meer uit.

Persoonlijk houd ik ervan om de bron op te zoeken en het goed op te lossen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 maart 2013 10:59 PM
  [ # 239 ]

oil saver liquid moly bvb. welk ongewenst bijeffect verwacht je daar?
Zelf ook net zoiets (maar van dat merk met grafiet, kan er even niet opkomen) in gedaan, merk alleen een dikke plus.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2013 11:32 PM
  [ # 240 ]

Dat soort spulletjes werkt alleen als het een keerring betreft. Een gescheurde pakking of een lekkende oliedrukschakelaar wordt een stuk lastiger om te dichten, zo niet onmogelijk.

Waarom niet eerst even op een brug gereden, alles schoon spuiten, kijken en dan pas een plan trekken. Wat Arjan zegt: als de bron kan worden opgelost is dat altijd beter.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
16 van de 52
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook