Totaal aantal Berichten: 83
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Hallo allemaal,
ik ben sinds één jaar eigenaar van een c4 picasso uit 2009. Vorige week deden mijn koplampen opeens niks meer. Dankzij mijn mistlampen kon ik toch naar huis rijden in het donker. Omdat ik niet verwachtte dat 2 lampen het tegelijk begeven hadden, en ik nog garantie op de auto heb, bracht ik hem naar de garage. Hier bleek echter toch dat 2 dimlichten én 2 stadslichten defect waren, ik kon 64 euro aftikken!
Of die stadslichten al eerder kapot waren weet ik niet, maar de dimlichten deden het nog tot vorige week. Het lijkt me heel toevallig dat beide lichten in één week kapot gaan. Heeft iemand anders misschien dezelfde ervaringen en is er iets te zeggen over de levensduur van de verlichting op deze auto?
Alvast bedankt voor uw reactie, groeten, Olaf
Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Ik heb het idee dat de auto lampen vreet.
Gaan snel kapot. Ik druk er goedkope lampen in, kwa levensduur maakt het nauwelijks uit.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb in de vier jaar dat ik mijn Grand Picasso heb gehad denk ik ongeveer een setje H7 lampen per jaar versleten. De stadslichtjes ongeveer twee setjes in die vier jaar.
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
In de bijna 4 jaar heb ikzelf 2x een rechter dimlicht vervangen en is een defecte linker en uit voorzorg gelijk de rechter door de garage tijdens een onderhoudsbeurt vervangen.
Mijn lampen staan nu altijd aan en ze gaan nu langer mee dan toen ze nog op automatisch stonden.
Of de lampen zijn verbeterd of ze gaan eerder stuk van het steeds aan en uit gaan (tunnels)
Bij mijn volgende auto Xenon, hopenlijk gaan die een lease periode mee
al een aantal jaren rij ik een xsara picasso, gemiddeld 2 tot 4 setjes per jaar gaan hier door heen. sinds enkele jaren ook een c1, geen problemen. Maar afgelopen jaar een nieuwe c4 picasso gekocht. en ik ben er achter gekomen wat het probleem (mogelijk) is.
verschillende lampen uitgeprobeerd maar telkens gingen deze dus na een maand of 2 stuk. uiteindelijk maar hele goedkope gekocht van de action. blijven langer branden dan merk lampen van de halfords.
de c4 picasso heeft vanuit de fabriek lampen erin zitten die lang mee gaan, zo ook bij mijn C1. al 2 jaar geen problemen. In de C4 zitten nu weer van die action dingen in, om de 2 maanden weer stuk. maar die lampen die vanuit de fabriek erin hebben gezeten, zijn nog steeds heel. ik vermoed dat zoals bij de C1 deze lampen veel sterker zijn.
wil binnenkort de lampen in de C4 weer omwisselen want het 3e setje is er dit jaar weer doorheen gegaan. wat ik ook gehoord heb, is dat er soms een hogere spanning door het net gestuurd wordt om de lampen te testen. tja, zou dit het probleem zijn. weet ook dat veel Peugeot rijders dit probleem ook kennen. vreemd, dit is ook een franse auto…
Totaal aantal Berichten: 83
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
donald schreef:Mijn lampen staan nu altijd aan en ze gaan nu langer mee dan toen ze nog op automatisch stonden.
Of de lampen zijn verbeterd of ze gaan eerder stuk van het steeds aan en uit gaan (tunnels)Bij mijn volgende auto Xenon, hopenlijk gaan die een lease periode mee
Wat mij inderdaad opvalt is dat wanneer je lichten op automatisch staan, en je start je auto in het donker, dan gaan als eerste je koplampen aan, voordat je de auto start. Omdat de motor dan nog niet loopt, branden de lampen feller dan wanneer de motor is gestart. Wellicht dat de spanning hierdoor wat te hoog is voor de lampen. Ik gebruik de auto-schakelaar dan tegenwoordig ook pas nadat ik de auto heb gestart.
Groeten, Olaf
Totaal aantal Berichten: 205
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Twee maal vervangen in 3 jaar tijd.