Als je een airco heb, dan zit er geen thermocontact in de radiateur, maar 3 sensoren in het thermostaathuis. Nou werkt deze constructie ook prima zonder airco, maar waarom er bij rechtsgestuurde Xantia’s (zonder airco) hiervoor gekozen is ???
Ik neem aan dat je echt geen airco heb, je zit lang genoeg hier op het forum om dat te kunnen beoordelen
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb een schuifdak airco
Maar ik reageer er op omdat ik (soms) ook problemen heb met het niet aanslaan van de fans. Ik heb daarom even een gezekerde noodschakeling gemaakt zodat ik desgewenst de fans handmatig kan aansturen via een schakelaar in het dashboard
. In mijn dagelijkse ritten hebben we zo weinig verkeer dat ik zelden of nooit te lang stil sta en de buiten temperaturen hier….
Ik heb 3 sensoren op thermostaathuis, thermostaat zelf natuurlijk, en zelfs het hele stuk bedrading uitgewisseld, de fan (die het dus gewoon doet) uitgewisseld, het relais en de bedrading daarvandaan kortom ik heb het helemaal nagelopen en ben er nog niet achter waarom die fans soms niet aanslaan.
Ik lig er niet meer wakker van, maar ik snap het nog steeds niet.
(De nieuwe thermostaat ook nog gecheckt, ging gewoon open)
vandaag de fan doorverbonden .moet maandag toch baasje toe .rijd dagelijks van leiden naar uithoorn.daar sta je altijd file.dus ff nood oplossing.de thermostaat vervangen is gelukt.alleen wil die fan bij het uitpunt meterje niet meeer aanslaan.
in ieder geval heb ook dak airco.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Heb je de boel ook goed ontlucht? Een kvs-sensor reageert namelijk erg slecht op een luchtbel