4 van de 23
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
BX GTI 16v mk 2 uit ‘89: distributievraag
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 09 oktober 2011 10:28 PM
  [ # 46 ]

Is het de olietemperatuurmeter?
Ik dacht dat het de koelvloeistof was.
Dan is het inderdaad best dat je die eerst even ververst.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 09 oktober 2011 11:11 PM
  [ # 47 ]

haha. Inderdaad de olie. Nog een ritje naar Eindhoven van 90 km en dan krijgt ie een dikke beurt.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 oktober 2011 11:23 PM
  [ # 48 ]

Ik zou naast die rit inderdaad niet rijden voordat de riem is vervangen, want dat zou erg zonde zijn als die knapt.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 11 oktober 2011 03:55 PM
  [ # 49 ]

Als je olie echt 140 graden is zakt je oliedruk flink.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 12 oktober 2011 02:09 PM
  [ # 50 ]

@Gais: ah, dat is absoluut niet het geval, dus dat is goed.

De 16v staat nu bij een garage. Daar wordt het volgende gedaan:
- grote beurt (olie, kv, bougies, etc.)
- nieuwe bougiekabels
- achterdraagarmlager rechts
- stab stang RV
- stuurashoezen links en rechts
- distributie

Veel dus.

Ik voel me nu wel een beetje genaaid, omdat het ding dus compleet onterrecht een APK heeft gekregen. Niet netjes van de verkoper. Stuurashoezen waren echt helemaal stuk. Dat kan niet in 2 maanden tijd zijn gebeurd. Gesjoemel dus. Naja. Doordat ik er veel aan mag doen wordt het nu wel echt ‘mijn’ 16v Smile

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 12 oktober 2011 04:15 PM
  [ # 51 ]

Vind je dat veel???

Voor een auto die al zo lang heeft stil gestaan, nou ik vind het een peanut list.

Ff ter verdedeging van de verkoper denk ik dat een rubbere hoes wel degelijk kan scheuren net na een apk waneer deze op een auto heeft gezeten die zo lang heeft stilgestaan en kort na die apk een hoop km heeft gelopen dus ik vind het een zwaar twijfel geval.

Al met al heb je zometeen een zeer mooie en unieke wagen!!!! wees er trots en zuinig op.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 12 oktober 2011 04:32 PM
  [ # 52 ]

Als je een 1400 basis in goed onderhoud gewend bent, is dit veel.

Over de stuurashoezen. Het is niet alleen dat. Het is ook de niet werkende ABS en de droogtescheurtjes in de voorbanden. Ook afkeurpunten, maar goed.

Ik ben er nog steeds blij mee hoor:) Ik haal ‘m (waarschijnlijk vrijdag) dan ook weer op met een glimlach.

Beetje jammer dat ik nu moet rondrijden in een golf cabrio als leenauto hahahaha. Ik hoop dat ik niet te vaak van de weg gehaald wordt.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 oktober 2011 08:01 PM
  [ # 53 ]

Nou, de ashoezen kunnen best kapot gaan!

Bij de digit scheurde de ashoezen na ongeveer 4maanden…  Wat dus me een hoop plezier gaf… hmz

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 oktober 2011 09:38 PM
  [ # 54 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Als je een 1400 basis in goed onderhoud gewend bent, is dit veel.

Over de stuurashoezen. Het is niet alleen dat. Het is ook de niet werkende ABS en de droogtescheurtjes in de voorbanden. Ook afkeurpunten, maar goed.

Ik ben er nog steeds blij mee hoor:) Ik haal ‘m (waarschijnlijk vrijdag) dan ook weer op met een glimlach.

Beetje jammer dat ik nu moet rondrijden in een golf cabrio als leenauto hahahaha. Ik hoop dat ik niet te vaak van de weg gehaald wordt.

Dan ben je niet naar de ons welbekende garage gegaan. Jammer hoor.

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 12 oktober 2011 09:46 PM
  [ # 55 ]

Mooie bak, een GTI.

Maar eeh, heb ik een linkje over het hoofd gezien, of heb je nog geen foto’s geplaatst?

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 12 oktober 2011 10:04 PM
  [ # 56 ]

@Hilko: Dit kwam me even een stuk beter uit voor de broodnodige en acute reparaties en logistiek gezien tussen buitenlandreizen voor mijn werk door. Trust me, er is nog genoeg werk aan de winkel waar ik graag voor naar de ‘ons welbekende garage’ ga Wink

@CBXtype1: ik moet nog steeds foto’s maken. Hopelijk dit weekend!

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 13 oktober 2011 02:53 PM
  [ # 57 ]

Morgen ga ik de 16v weer ophalen.

Het was de garage niet gelukt de juiste bougiekabels op tijd binnen te krijgen. Dit moet ik dus nog even zelf regelen. Iemand een idee waar ik de juiste bougiekabels voor een 16v regel?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 oktober 2011 04:30 PM
  [ # 58 ]

Op http://www.mijnautoonderdelen.nl kan je Bosch en Beru sets krijgen. Even nummberbord invoeren en bij ontsteking kijken. Beru deed het bij mij perfect en is ook de goedkopere van de twee.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 14 oktober 2011 12:09 PM
  [ # 59 ]

Thanks Vermond! Ik zal het gaan bestellen.

Ik hoop later vandaag, de zon schijnt, foto’s te nemen.

Ik heb de 16v terug Smile. Volgende is gebeurd:

- grote beurt (olie, kv, bougies, etc.)
- achterdraagarmlager rechts
- stab stang RV
- stuurashoezen links en rechts
- distributie + spanrollen
- nieuwe remblokken

Opvallend is dat de olie temp. meter nu weer normaal doet Smile

De bij mij nu bekende to-do list:

Optisch:
- andere achterlichten monteren
- nieuw stuur monteren
- zonneklep rechts vinden voor origineel open dak
- moderne radio erin
- naden in voorstoelen fixen
- one-touch lv voor elec. raam vinden&plaatsen;
Technisch:
- nieuwe banden voor + uitlijnen
- lhm olie op termijn / bollen vullen - geen prio
- ABS fixen (de sensoren zijn gecheckt, daar is niks mis mee)
- klein lekje uitlaat in voorpijp lijkt er te zijn.
- nieuwe bougiekabels
- accu lijkt niet al te goed
- benzinemeter werkt niet goed

En wat er zoal nog allemaal aankomt

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 14 oktober 2011 05:51 PM
  [ # 60 ]

netjes hoor, ik heb evt nog wel een mooie pioneer autoradio voor je voor 50€.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
4 van de 23
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook