Achterbrug Saxo bj 2002 1100 cc kapot. Iemand een oplossing?
Villyman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-09-2011

Gepost: 28 september 2011 08:02 PM

Goedenavond,

Ik woon in Eeklo, België, en ben helemaal nieuw hier.
Mijn vrouw rijdt met een Saxo 1100 uit 2002. Een goed wagentje waar ze nog graag enkele jaartjes mee zou willen ronduffen, ze is de eerste eigenaar.
Nu moest ze vnadaag naar de jaarlijkse autokeuring en volledig “out of the blue” wordt die helemaal afgekeurd op de achteras. Blijkt dat een zwak punt te zijn… Verderheeft de wagen geen enkele opmerking.
Garagist zegt; ofwel revisiekit erop (als dat nog gaat want lagers lopen soms vast en dan is er geen repareren meer aan) ofwel een ruilachterbrug.
Nu blijkt een ruilachterbrug met plaatsing al snel een 500 à 600 Euro te zullen gaan kosten en dan heb je ..... een tweedehandse achterbrug!

Heeft iemand een idee om ons te helpen of zijn er zelfs forumleden “uit de buurt” (rekbaar begrip) die deze klus (uiteraard tegen betaling) willen klaren?

Ik kijk uit naar elke reactie.
Alvast bedankt voor jullie tijd!


Mvg, Tim.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 28 september 2011 09:19 PM
  [ # 1 ]

Vraag eens aan de garage of ze de draagarmlager niet kunnen vervangen officiële prijs zal dan rond de 300euro liggen als je links en rechts doet.  Misschien goedkoper als je een garage vindt die de ganse draagarm (waar deze lager al in geperst is) vervangt ivm werkuren.  en dan kan de de universele garage vragen wat het kost om zon volledige draagarm te vervangen.

draagarmlager kost ong 66 euro montage 1 zijde duurt ongeveer 1 a 2 uur afhankelijk van de uitrusting die er op de werkplaats is. 

Een ruilachterbrug vindt ik geen optie want deze heeft het probleem ook na enige tijd.

Hebben ze bij de technische controle niet gemeld welke kant er teveel spelling heeft? Ik heb toen ik dat had enkel de zijde gedaan (rechts) die teveel spelling had en rij nu met de opmerking van dat ik de linkerzijde nauwlettend in het oog moet houden ben zo al een volgende controle gepasseerd.

Anders moet je hem even opkrikken en axiaal de band bewegen en kijken welke zijde het meest meegeeft. Wel niet onder de auto liggen maar met behulp van een spiegel kijken met eventueel een 2 de persoon of kijken welke band je het meeste uit zijn positie gaat. Ik zou persoonlijk enkel de kant repareren die het probleem heeft tenminste als er geen te groten kerven zichtbaar zijn.

Ik heb zelf niet de goede uitrusting om dit te doen ik wil het enkel veilig doen… , ik mag af en toe van iemand zijn put lenen met hem als professionele begeleiding maar met strikte afspraken .

tip voor de juiste parts als je iemand vindt die het kan doen als je originele parst wil even een gratis acount maken op http://service.citroen.com/ en dan vindt je zo de juiste part nrs.

Profiel  
 
Villyman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-09-2011

Gepost: 02 oktober 2011 08:40 PM
  [ # 2 ]

Ik kan aan een gereviseerde achterbrug van een 1500 diesel geraken. Deze heeft ook de 4 wielbouten.
Iemand een idee of die identiek is?
Zitten er eigenlijk verschillen op de assen, behalve dan de 3 of 4 wielbouten?
Alvast bedankt!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook