Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Avond,
Nadat ik de lampjes van de kachelunit van mijn Xantia heb vervangen doet zich een vreemd probleem voor.
De blazer is niet meer met de juiste knop te bedienen en de warmteregeling werkt niet volledig.
Als ik het schuifje volledig naar rechts zet (warm) wordt het ook daadwerkelijk warm in de auto, maar zodra ik hem een klein beetje uit de hoek verschuif (naar links) komt uit er koude lucht uit de roosters.
Daarnaast, als het schuifje halverweg (tussen warm en koud) instaat gaat de blower op volle toeren draaien. Dit laatste is te verhelpen door de schuif op koud te zetten (helemaal links).
Daarnaast merk ik ook totaal geen verschil met aircoknop ingeschakeld of uitgeschakeld.
Om deze reden het plaatje van de verwarming ook nog steeds niet teruggeplaatst (heb ik helemaal losgehaald, bleek niet nodig) omdat ik vermoed er nog bij de moeten en misschien de unit zelf te vervangen. Betekent wel dat er ‘s avonds fel licht af komt, haha.
Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen is en als het verwarmingsbedieningspaneeltje zelf vervangen moet worden, is deze unit gelijk aan een Xantia zonder airco? Anders wordt het zoeken op de autosloperij weer iets bemoeilijkt.
Bedankt alvast.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)