Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Geluksvogel!! Met zulke snelheden snap ik het verbruik
King Karel schreef:gezien de recente plannen voor de MRB, wat gaan we doen? gaan we de LPG installatie nu weer uitbouwen?
Mensen als Wim V8 betalen hier dubbel en dwars de rekening, eerst de dure aanschaf en nu een wegenbelasting die jaarlijks bijna de van de complete installatie kost.
Dan moet je wel behoorlijk veel km gaan rijden met je GS(A) om nog op LPG te willen rijden.
Ik denk dat de meeste GS(A) rijders op LPG ook niet meer dan 15k per jaar rijden ofwel?
Als ik het goed lees:
http://www.autovandaag.nl/autonieuws/8630/belastingvoordeel-oldtimers-blijft-maar-wordt-beperkt/
dan blijft mijn gs uit 1973 op lpg dus belastingvrij!(40jaar)
en,
mijn brandstofvoordeel is 620,- euro per 6000km(voor mij 2jaar)met de belastingvrije regel,
en 220,- per twee jaar met het kwarttarief, maar die telt niet voor mij, alleen tussen de
26 en 40 jarige auto’s.
Uitgegaan van 1:10 gas en benzine, 1,80 ltr. benzine en 0,70 liter gas.
Aanschaf lpg-installatie uiteraard niet meegerekend(de gs is gewoon 895,- duurder geworden,opgeteld bij de aanschaf).
Gister nog even met gs op gas 400km= 38,6 ltr x 0,70euro = 27,- euro. (1:10,3) geen weg.bel.
Zou ik op benzine rijden, 400km= 38 litr x 1,78 euro = 67,- euro. (1:10,5) geen weg.bel.
C1 op benzine 400km= 25 litr x 1,78 euro = 45,- euro. (1:16) nog? geen weg.bel.
punto 3cil.turbo dsl. 400km= 18 litr x 1,45 euro = 26,- euro. (1:22) nog geen weg.bel.(2014)
Check, ik dacht dat jij een jongere GS had, maar dan mazzel je dus mooi met de voorgestelde plannen!
Loopt jouw gasinstallatie niet een beetje te zuinig? 1 op 10.3 lijkt me niet fijn, is dat door een uitlaatgasmeting zo ingeregeld?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Nee,ik heb geen uitlaatgasmeting gedaan, dat is tot >1974 niet nodig.
Gewoon het stationair aan de verdamper op het gehoor, zal ergens tussen 800-1100 tpm liggen nu(ook niet gemeten .
En de vollastschroef steeds dichter gedraaid tot ie inhield en toen weer een halve slag open, maar ook niet gemeten
uiteraard, maar ik weet wel zeker(met een beetje bluf) dat ie rond de 0,5 zit bij 3000.
Enne, als ik gewoon stadsverkeer rijd zit ie ergens rond de 1:8, die 1:10 is 400km bij 100km/pu,dus de meting lekker beinvloed door extra zuinig doen!
Gr. Wim
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
0,5 bij 3000 toeren is te arm. Dat moet zeker 1,0 zijn. Of je moet van nieuwe kleppen monteren houden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke, dan toch maar een keertje gaan meten, bedankt.
Vroeger(1988) moesten we afstellen bij 3000 op 0,3-0,5
of was dat volgens de wet?