Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
De GT heeft last van een lekkage rechtsvoor, veroorzaakt door een dynamoriem die langs een leiding heeft geschuurd. Het betreft de retourslang van de hoogteregelaars richting het voorraadvat. Ik heb al gekeken op http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/176843/ , en dat is de info die ik nodig had. Maar ik ben nu thuis op zoek naar iets waarmee ik deze leiding tijdelijk kan fixen, zodat ik er op zijn minst mee naar een garage kan rijden zonder dat er motorrijders over mijn oliespoor uitglijden. Helaas heb ik geen oude octopus en verbindingsstukjes liggen, en ik zat al naar oude balpennen en andere ongebruikelijke beunmiddelen te kijken, maar heb nog niets bruikbaars gevonden. Heeft iemand een leuk idee, of iets dergelijks gefixt met wellicht ietwat ongebruikelijke middelen? Mijn inspiratie is even op…
Ter info: Ik had daarstraks even geen schuifmaat bij de hand, maar een ruwe meting levert een binnendiameter van de slang op van ergens tussen de 6 en 7 millimeter.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Lamaar, ik heb al wat gevonden: een stukje plastic buis uit een leeg flesje gezichtsreiniger dat ik nog had rondslingeren. Eigenlijk net iets te dik, maar daardoor wel een lekker strakke passing. Voor voorlopig is het goed zo.