Geachte dames en heren (in het begin altijd beleefd voordoen want je weet nooit wie meeleest )
De knoop werd enige tijd geleden al, in juli om precies te zijn, doorgehakt. Ik heb ‘m gekocht, een spiksplinternieuwe Berlingo.
Hopelijk staat hij nu al ergens op de band en komt hij snel richting Belgenland (als dat tegen die tijd nog bestaat) want zo maanden wachten is niet goed voor de gezondheid van deze ongeduldige consument!
De verkoper zei “geleverd ten laatste 6 december” Wat!!! Zo lang wachten. Blijkbaar een populaire auto. Je ziet die ook heel veel onderweg.
Nu rij ik nog met een tweedehandse toyota stationwagon die zijn houdbaarheidsdatum overschreden heeft en die dus zijn oude dag als recyclage onderdelen mag verder zetten. Een tijd van komen en van gaan.
Hopelijk heel snel.
Ik snack naar de Berlingo. Geurend naar nieuw, en klaar om van alles en nog wat te vervoeren. Dat is de reden dat hij het uitverkoren vervoermiddel is geworden. Een grote koffer omdat ik nogal actief ben binnen het verenigingsleven en als handige Harry ook al eens de koffer vol laadt.
Hoelang wachten nog?
Het gaat geen kilometervreter worden dat weet ik op voorhand. Daar dient mijn motor voor . Daarom heb gekozen voor de basis versie. Een Tentation, met een extra schuifdeur en een radio. Punt. En de ardent rode basiskleur past ook beter met de burnt orange van de motor . Want voor andere kleurtjes durven ze nogal wat vragen! En zo blijven er ook wat euro’s over om een trekhaak te zetten.
Laat ‘m maar komen nu, ik ben er klaar voor!
En nu heb ik hier nog heel wat leestijd voor de boeg.
Groetjes Bruci
Leuk om nog een landgenoot tegen te komen. Je moet wel behoorlijk lang wachten op uw Berlingo. Ik had de mijne de 17e september besteld en ben hem de 4e oktober kunnen gaan halen. Ik wou nog eventueel wat veranderen aan de keuze (kleur, interieur, ed…) om ze vlugger te hebben. Maar dat was blijkbaar niet nodig. Zie dat je ook een gemotoriseerde tweewieler hebt? Of heb ik dat verkeerd begrepen uit je post?
Welkom hier
Groetjes Harry
Alvast dank voor de reacties.
Het is inderdaad lang wachten vind ik. Nochtans, denk ik dan, het is een basisversie zonder al de extra’s en dan zou die eerder beschikbaar moeten zijn. Maar ik heb geen voeling met de auto industrie dus weet ook niet hoe ze de bestellingen verwerken.
Ik rijd ook met een motor, een Kawasaki Versys. Het hele jaar door als de weersomstandigheden het toe laten. Misschien gaat de Berlingo zo goed meevallen dat ik minder met de motor ga rijden?
Je hebt die Berlingo van jou in september besteld en een jaar moeten wachten??
Euhhh, een jaar?? Nee nee,. Ik heb twee weken en een paar dagen moeten wachten. Ze hebben bij het bestellen op de computer gekeken om te zien als die wagen in een andere garage stond te wachten op een nieuwe eigenaar.
Zelf rij ik ook het hele jaar door met de moto. Eens je dat virus te pakken hebt kan je het niet meer laten.
Sorry, slecht gelezen, dacht dat jij behoorlijk lang had moeten wachten en daarmee mijn verkeerde conclusie. Van september tot oktober is wel heel snel in tegenstelling tot bij mij.
Veel geluk, plezier en veilige km toegewenst met je nieuwe Berlingo.
Ik ga eens een nieuwsgierig mailtje sturen om uit te vissen als er eventueel al een leveringsdatum in zicht is.
Het is voor veel motorrijders inderdaad een soort virus als je er één keer aan begint blijft het kriebelen. Ik heb nu een dikke week niet kunnen rijden omdat ik de lekke achterband (stak een schroef in) moest laten herstellen, en als ik ‘s morgens noodgedwongen met de auto naar het werk moest en een motorrijder tegen kwam dacht ik, “volgende week rijdt ik hier ook weer zoals jij”
Vorige week donderdagavond mocht ik hem eindelijk gaan afhalen. De oude japanner mocht daar blijven. Ik moet je niet vertellen dat het een heel verschil is. De hoge instap is even wennen maar voor de rest rijdt hij heel soepel en gemakkelijk.
De dag erna heb ik de achterzetels al er uit gehaald omdat ik een grote laadruimte nodig had. Wat een ruimte en gemak met die schuifdeuren en de grote achterklep! Een minpuntje is de ongelijke bodemplaat. Ik ga daar nog een dikke mat, tapijt of iets dergelijks op leggen.
En nu bang afwachten als ik ergens moet gaan parkeren want ik ben nog niet vertrouwd met de afmetingen.
En voor de rest is het nog wat zoeken hoe sommige zaken werken en nieuwe gewoontes aanleren.
Ach die afmeting went snel, als je achteruit denkt er bijna tegen te zitten heb je nog een zee van ruimte, zo is het toch bij de type 1 en 2.
Welkom vanuit Oelegem.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017