Bij men c15d loopt de rem links voor aan, had de klauw eraf gehaald schoongemaakt nieuwe rubbers… probleem niet verholpen daarna sloop klauw probleem is er nog altijd ondertussen ook al nieuwe olie schijven en blokken (flexibels zijn in het begin mee vervangen) dit alles zonder resultaat en een hoop fustraties.
Nu zou ik links voor een nieuwe klauw zetten maar vroeg me af of ik dan de 2 kanten (ook rechts) MOET vervangen of niet…..
Als rechts goed is, dan lijkt me het niet persee noodzakelijk.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vaak zijn de remzuigers kromgedrukt door een beun die met een breekstang de zuigers “gangbaar” probeert te maken.
Voorzichtigheid is geboden, en wanneer je zuigers terugdrukt, altijd met een versleten remschoentje ertussen terugdrukken.
Hopelijk heb je niet teveel remverschil met die 2 verschillende klauwen
Verder sluit ik mij aan bij stoterstangen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Mischien was ik die beun dan wel want heb wat lijmklemmen gebruikt en veel gevloek om dat ding open te krijgen.
Hoe doen julie dit?
Ga toch de twee vervangen ben het echt beu het knoeien met die remmen en alle fustraties, dan ben ik zeker.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vraag of je statiegeld kan krijgen op je oude remklauwen, die worden nog wel gereviseerd.
Hier hebben ze ook gereviseerde klauwen voor een vriendelijke prijs (en remmenvet en remmenreiniger kado!)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je de remslang ook al vervangen? Als die poreus is, deeltjes loslaat en dus je DOT smerig maakt, kan je klauwen blijven vervangen maar blijft het probleem.
En nee, je hoeft een goede remklauw niet te vervangen. Blokken en schijven wel.
Krijg inderdaad statiegeld terug, hier in brussel 109€ per klau zonder statiegeld (45€ per klauw).
Flexibels heb ik in het begin al vervangen gehad en remolie ook (die was nu 1 jaar oud).
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
ben vandaag naar de keuring geweest met de c15 de linker voorrem zit vast.Dus afgekeurd.
Bestaat er een herstelkit om de zuiger los te maken + dichtingen etc. of is er nog een alternatief?
groeten
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je kunt even contact met deze firma’s opnemen;
http://www.abs-bv.nl/nl/producten
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hier bestaan inderdaad setjes voor, zuiger kan je er uit blazen met een compressor maar hem er dan netjes in krijgen is wel wat anders. Zeker als je niet wil dat je rem aanloopt. Mischien beter laten doen of een goed sloop exemplaar vinden.
Zelf heb ik na veel knoeien en fustraties er nieuwe klauwen opgezet.
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
ik zal een goeie 2 de hands zoeken
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Vandaag nieuwe remklauw geplaatst is vlot verlopen.Werkt terug perfect.
Nu nog enkele plekjes roest weg werken en nog even chassis behandelen
Met wat behandel jij het chassis?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er zijn zoveel verschillende middeltjes, GEK wordt je ervan.
Ik heb hier ergens laatst iets gelezen over Tencopal verf, dat ga ik in het voorjaar eens proberen op mijn benzinetank
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Vandaag terug naar de keuring geweest alles in orde
Voor de behandeling van het chassis gebruik ik geen dikke troep om de 2 jaar met zwarte hammerite
(verf tegen roest) en het blijft ok.
Af en toe tijdens de winter met hoge druk wielkasten en onderkant afspuiten helpt ook
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
vandaag terug naar de jaarlijkse keuring .rem rechtsvooraan remt te laat ondanks de remklauw precies een jaar geleden vervangen geweest is ,de zuiger zat weer vast,doordat de remklauw maar 1 jaar oud is zou ik ze zelf reviseren of is het niet aan te raden?
Toch vreemd dat de klauw na een jaar terug vast zit?