10 van de 111
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 05 mei 2012 05:28 PM
  [ # 136 ]

Even afkloppen, maar hier exact hetzelfde.
Dit is inmiddels mijn 5e Citroën en nog nooit een probleem gehad.
Bij elkaar denk ik 300.000km gereden, zonder ook maar 1 keer stil gestaan te hebben.

Ja, 1x met de DS3, maar dat kwam doordat ze m’n band lek hadden gestoken….

Kan niet oordelen over anderen, maar rij zelf altijd de auto zeer netjes warm, laat hem ook weer rustig afkoelen
en bespaar zeer zeker niet op het onderhoud. Met de DS3 nu 42.000 km gereden en heb hem 2x een beurtje laten geven (om de 20k)
Weggegooid geld? Zou kunnen. Maar voor mij voelt het goed.

Conclusie; tot nu toe zeer tevreden over de DS3 en over Citroën! Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 05 mei 2012 10:21 PM
  [ # 137 ]

Gelukkig zijn er mensen onder ons wel happy met hun auto Wink
In een onderonsje dat ik onlangs met een Citroën verkoper had, werd mij verteld dat het bij Citroën wel vaker problemen geeft met nieuwe auto’s. Als de problemen zijn opgelost blijven ze ook opgelost. En gelukkig maar.

Ik geef mijn auto ook netjes op tijd een beurt, heb geen bekeuringen met de Racing gekregen (vorige DS3 ook niet overigens) en het gemiddelde verbruik staat meestal zo rond de 6.4 per tank. In 3 maanden tijd heb ik 14.000 kilometer gereden, en dat doe je niet volgas of als een malloot. Twee liter olie bijgevuld, thats’s it. Ik ben zuinig op mijn spullen, zelfs de dealer durft mijn auto niet te wassen na een reparatie of beurt. Dit maakt wellicht een beetje duidelijk hoe ik met mijn auto omga. En dat maakt de ergernissen van de problemen alleen maar groter. Je werkt je ergens voor uit de naad en het doet niet wat het belooft. En dan gaat frustratie de boventoon voeren.

Ik hoop er op dat het met mijn auto ook goed gaat komen, linksom of rechtsom. Een nieuwe auto, terugkoop, een ander model, whatever. Maar soms moet je er even met gestrekt been in om iets voor elkaar te krijgen. Of om in auto termen te blijven: “Zonder poetsen geen glans”.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 06 mei 2012 10:59 AM
  [ # 138 ]

He iwan , wat een ellende , ik leef met je mee, ben dan zo blij dat ik nu al ruim 54000km zonder grote problemen kan rijden met mijn DS3. Ik geloof dat het citroen zou sieren als ze je auto zouden terugnemen en je een andere ds3 racing zouden leveren. Heb je nog veel opties erbij genomen toen je de auto bestelde. anders zou je een showroom DS3 racing zo kunnen ophalen bij een andere dealer. In Heerenveen staat er nog een in de showroom. succes ermee en dat het snel mag worden opgelost voor je

victor

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 06 mei 2012 08:12 PM
  [ # 139 ]

Soort ellende die je niemand kan of mag toewensen nono .
Mijn Ds3 doet het tot nu toe (15 weken & 8000 km.) prima.
Ooit heb ik een C3 van de eerste generatie gehad en die trok erg scheef naar rechts, maanden over en weer geschrijf met Citroën Belux en dreigen met rechtszaak hebben hen uiteindelijk laten beslissen die wagen te vervangen door een nieuwe. Geleverd binnen de 3 weken!!! Die was uiteindelijk niet veel beter
en had motorproblemen bij de vleet. Dan denk je idd. nooit of te nooit meer een Citroën.
Maar toen kwam de C4 coupé eraan en was ik toch terug verkocht, die was al heel wat beter en heeft beetje meer als 100000 km gedaan op dikke 4 jaar. Geen perfecte wagen en af en toe kleine probleempjes mee maar niks waar je haar van gaat uitvallen Laughing .
Met de vorige C5 2,0 Hdi heb ik problemen gehad met een doorslippende koppeling op 12000 km, vervangen in garantie. Maar toen hij op 61000 km de deur uitging vond ik die koppeling al terug maar zozo. Is een bekend probleem ook bij Peugeot en dan stel ik toch de vraag waarom ze daar zo weinig aan doen.
Maar voor de rest niks dan lof over die C5, zit ECHT HEEL GOED IN ELKAAR!!!
Nu heb ik dus een Ds3 Sportchic 1,6 112 e-Hdi, en tot nu toe prima. Echt waar, ik had wat schrik ivm met scheeftrekken / scheefstand stuur waar je hier en daar over leest (ook vooral bij C3’s) of bijgeluiden interieur. Maar blijkbaar heb ik een goed model getroffen want gaat als een speer rechtuit met het stuur netjes recht in het midden (zelfs bij stuur los) en rammels zijn hem tot op heden vreemd. Hopen maar dat het zo blijft.
Ook onze C3 1,6 Hdi 112 is na 2 jaar en nu zo’n dikke 40000 km een fijne en betrouwbare wagen.
Op het Belgische Autoforum is er momenteel iemand met een VW Sirroco 1,4 Tsi die al evenveel ellende heeft gehad als de meeste mensen in hun hele leven met al hun auto’s samen. En net als bij de Thp is dit geen allenstaand geval (ook hier bij VAG distributieproblemen).
Dit maar om te zeggen dat ieder merk soms (grote) steken laat vallen, maar het zal de jouwe maar zijn.
En er zijn natuurlijk ook schitterende Citroëns, mijn Xantia Activa V6 is er zo een voorbeeld van, bergen rijplezier en in feite erg betrouwbaar zelfs na bijna 14 jaar 170000 kilometers, had ik niet verwacht gulp .
Iwan, ik hoop echt dat er deftige oplossingen komen voor je problemen, mijn inzien zou het probleem van de schokdempers toch oplosbaar moeten zijn. Misschien even geduld hebben tot ze het in Frankrijk uitgezocht hebben.
Mocht je nog last hebben van scheeftrekken moeten ze de wagen zijn stuurinrichting eerst herkalibreren zodat het electrisch nulpunt (van de bekrachtiging) perfect overeenkomt met de rechte stand van het stuurwiel. Waarna ze de wagen eventueel nog moeten uitlijnen zodat ook de sporingstand van de wielen hier ook perfect mee overeenkomt.
Als ze dit PERFECT! doen zou hij moeten recht rijden, jammer genoeg zijn de meeste dealers hier nauwelijks bekwaam voor.
En daar loopt het volgens mij wel eens fout, met de kennis van hun producten en de techniek daarachter. De evolutie in autoland gaat zo snel dat het ook voor die mensen nog nauwelijks te volgen en te begrijpen is. Met jammer genoeg de klant als slachtoffer.
Misschien dat je daarom je wagen eens kan binnen doen of laten nazien door de invoerder zelf, meestal zitten daar wel mensen die meer in één bepaald domein kennis hebben.
We duimen met je mee voor een einde aan je lijdensweg.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 08 mei 2012 06:57 PM
  [ # 140 ]

Eindelijk iets positiefs te melden!

De dealer heeft de brief en fax met de ingebrekestelling ontvangen, dus da’s mooi Wink

Maar, a.s. donderdag komt er een techneut van Citroën Nederland naar de dealer in Alkmaar om mijn auto eens onder de loep te gaan nemen. Tevens heb ik via de dealer vernomen dat dit dus de tweede Nederlandse Racing is met deze problemen…dus heeft de techneut goed vergelijkingsmateriaal. Wellicht ook iemand van hier met de rammelende achterkant?

Een leuk weetje dat mij vandaag verteld is; er rijden 1500 Racings rond op de wereld. Betekent dus voor de liefhebbers dat er nog genoeg te koop staan Wink

Ik ben erg benieuwd naar donderdag en ik denk dat het e.e.a. momenteel ietsje sneller verloopt dankzij de inbreng van Jasper van Citroën Nederland.

Keep you posted!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 09 mei 2012 05:23 PM
  [ # 141 ]

Een filmpje van de schokbreker / ophangings problemen… Het maakt mijn standpunt wellicht duidelijk Wink

http://youtu.be/QSmNfXYVVQA

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
wesley2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-10-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
Gepost: 09 mei 2012 08:16 PM
  [ # 142 ]

das niet fraai

DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way

Profiel  
 
Michel_v_O
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 24-08-2011

- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Gepost: 09 mei 2012 10:18 PM
  [ # 143 ]

@IwanB: Ik heb je filmpje bekeken.
Hierbij komt bij mij gelijk de vraag naar boven: Waarom blijf je hiermee door rijden?
Enige oplossing is, mijns inziens, de auto bij je dealer neerzetten en de sleutels vragen van een gelijkwaardige leenauto tot het probleem opgelost is.
De brief voor ingebrekestelling had bij mij gelijk met de sleutels op zijn/haar balie gelegen.
Nu is het je schokbreker, maar zoals dit klinkt en eruit ziet blijft het daar niet bij als je hier “honderden” kilometers mee blijft rijden.

In ieder geval veel sterkte bij de dealer en hopen op een goede omruilactie.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 09 mei 2012 11:00 PM
  [ # 144 ]

Ik snap jouw standpunt, en zo zou ik ook hebben gehandeld als dit pas na verloop van tijd zou hebben opgetreden. Alleen is dit gedonder bij mij al vanaf de eerste kilometers. Ik rij al dik drie maanden zo rond.

Mijn idee zegt dat het meer is dan alleen maar een schokbreker. Ik heb de auto vanmiddag bij de dealer gebracht en ze waren uitermate verrast over de brief, maar snapte het wel. Er werd verteld dat de techneut van Citroën gaat rijden en luisteren, verder nog niks. Zijn verhaal gaat naar Frankrijk en dan mag ik weer wachten. Misschien moeten ze idd maar een leenauto gaan regelen.

Als de technische man het binnen de acceptatie grenzen vindt vallen rij ik dus straks nog rond met dit gerammel. Daarop heb ik de dealer wel gemeld dat ik deze auto dan even tegen de pui van Citroën Nederland in Amsterdam zal parkeren. Wink

Morgen hoop ik meer te weten….

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 09 mei 2012 11:02 PM
  [ # 145 ]
Michel_v_O schreef:

Nu is het je schokbreker, maar zoals dit klinkt en eruit ziet blijft het daar niet bij als je hier “honderden” kilometers mee blijft rijden.

NB: ik rij hier dus al duizenden kilometers mee rond…

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 10 mei 2012 12:39 PM
  [ # 146 ]

Ikzelf ben niet zo heel snel van de kook door rammeltjes in een auto (want ik heb ook een Morris Cooper S uit 1965 in een kale rally-uitvoering), maar dit is echt megavervelend. Ik snap niet waarom je dealer na twee pogingen er niet gewoon goede aftermarket-dempers onder geschroefd heeft en vervolgens met de afhandeling de strijd aangaat met Citroen. Een tevreden klant is immers belangrijk en levert uiteindelijk altijd meer op…Mijn dealer kennende: die had het zover nooit laten komen. Dat geluk heb ik dan.
Dit gedoe met je Racing heeft niet alleen een hoop gezever gegeven, je hebt al een ingebrekestelling gestuurd, maar dit blijft ook een hoop gezever opleveren. En de relatie is eigenlijk al flink verstoord. Toch?

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 10 mei 2012 01:04 PM
  [ # 147 ]

@willibrord

Ik ben ook niet zo heel snel meer van de kook door wat rammeltjes, maar ik vind deze situatie toch heel anders:

1. Het is reeds mijn tweede DS3 met soortgelijke klachten
2. Dit probleem is reeds sinds de aflevering in februari en gaat nu de vierde maand in(!)

Als ik eigenaar van Auto Klaver was, had ik het nóóit zo op z’n beloop gelaten. Ik heb zelf ook meerdere bedrijven en medewerkers. Als een klant met dergelijke klachten bij ons zóu aankloppen, zetten we als team een tandje bij en lossen het op. Goedschiks of kwaadschiks. Een tevreden klant is (bewezen) meer waard dan de beste marketingcampagne of hoogste notering in Google.

Ook zou ik als eigenaar van Auto Klaver zelf even de klant hebben gebeld, maar dat is wellicht bedrijfspolici of mentaliteit.

Ik blijf overigens wel vasthouden aan de deadline van volgende week maandag. Is er geen acceptabele oplossing, dan gaan we er met de botte bijl in. Er was gisteren alweer een voorbehoud: “er wordt naar geluisterd en het gaat naar Frankrijk toe”...ik hoop dat ze de auto dan gelijk meesturen. Volgende week maandag, daarna is het voor mij klaar.

Na dik drie maanden aankloten is het mooi geweest. Ik ben blij dat ik wel enige support vanuit Citroën Nederland heb, maar die invloed houdt ook een keer op.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 10 mei 2012 04:43 PM
  [ # 148 ]

De Racing is terug…De klachten zijn geconstateerd en zelfs het inhouden is erkend en reproduceerbaar. Tot zover het heugelijke nieuws.

De dealer meldde dat de rammel klachten gelijk blijken te zijn aan de andere Racing die dit soort problemen heeft. Bevindingen gaan naar Frankrijk, dus we staan weer in de wacht.

Voor wat betreft het inhouden wordt het een ander verhaal. Het is te reproduceren, maar wordt afgedaan als iets met software en de kwaliteit van de benzine. Een WTF!? momentje voor mij… Ik tank nagenoeg alleen BP Ultimate, dus wat moet je dan tanken om die auto normaal te laten rijden!?

Ik ben dan ook erg benieuwd of ik eens bij iemand anders in een Racing mag stappen om dit zelfde probleem te ‘ervaren’....ik geloof er namelijk helemaal niks van.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 10 mei 2012 05:57 PM
  [ # 149 ]

@Iwanb

We kunnen wel eens een keer afspreken dat je in mijn Racing rijd en ik in die van jou en dan de verschillen eens bekijken/bepraten.

Mijn racing rijd ook alleen maar op Shell Vpower of idd dat BP ultimat spul.
was net aan de pomp 181,9ct/ltr
ging weer voor 92,- in zeg maar. pffff

dus brandstof verschil is er dan niet.

zal je wel ff een PB sturen.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 10 mei 2012 07:22 PM
  [ # 150 ]

Zojuist met Blue Dolphin aan de telefoon gezeten! We gaan fijn een stukje rijden volgend weekend Wink

Thnx Blue Dolphin!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
10 van de 111
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook