Totaal aantal Berichten: 151
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
@bakkiebakmeel
Zie je wel….je kunt er op wachten, hij komt vanzelf.
Ben benieuwd wat het is.
Totaal aantal Berichten: 176
- DS 3 racing 207 pk
ik ook eerlijk gezegd.tot nu toe heb ik nog geen negatief gevoel van dat het niet goed komt.
maar voor de toekomst voor als ik buiten de garantie kom is een ander verhaal.
mijn andere keuze was de RCZ maar daar zit ook zo’n motor in.
wat Iwan zei om een ongecompliceerde dacia te kopen is achteraf misschien niet zo gek haha
maandag gaan ze contact hebben met de expert uit amsterdam ,expert omdat ze daar vol op met de beroemde racing bezig zijn geweest denk ik haha..
mijn racing komt ook uit amsterdam ,dus tis een beetje zijn thuis wat was eigenlijk bij jou de storing?? voordat je op vakantie ging??
rij nu trouwens weer ff in mijn opgevoerde polo maar wat voelt dat raar spartaans aan dan hahaha..
Mijn storing voor de vakantie was de distributie, welke precies weet ik niet want er zijn er blijkbaar 2.
Ik had in ieder geval de meest ernstige waarbij ze de spanrol en nog wat onderdelen vervangen voor gemodificeerde exemplaren in plaats van alleen de ketting weer op tijd zetten.
Hij loopt nu weer als een zonnetje….zelfs met dit snertweer.
bakkiebakmeel schreef:
mijn andere keuze was de RCZ maar daar zit ook zo’n motor in.
Het blok van de RCZ (EP6 DTX) is anders dan het blok van de DS3R (EP6 DTS)
Kijk vooral naar de opstelling rondom de turbo
2 foto’s:
EP6 DTX
EP6 DTS
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Ik had al maanden last van een krakende bestuurdersstoel. Bij elke bocht of bij verzitten kraakte de hele zitting. De dealer had er al eerder eens naar gekeken, maar dat hielp niks. Gister hebben ze het hele onderstel uit elkaar gehaald en gesmeerd en nu is het weg. Wat een verademing, wist niet dat die zo stil was
Enig nadeeltje is dat mijn hele auto nu naar vet/olie ruikt, maar dat trekt nog wel weg.
Nu hopen dat ik niet meer terug hoef naar de dealer buiten de service beurten om.
- DS 3 racing 207 pk
uiteindelijk komt alles weer goedhe.
ik heb gister mijn auto weer opgehaald na een week logeren bij de garage.
denk dat ze het probleem hebben gevonden, die jongens hebben zich rotgezocht.
maar ik heb al het vermogen weer terug en het rijd weer als een speer,schrok alleen van het brandstof verbruik ,waar ik voorheen gemiddeld 1:13 reed doe ik nu 1:10.
maar ik zal het ff een keer goed meten.
lambda sonde en nog een hydr klepje zijn vervangen.
prettig weekend..
- DS 3 racing 207 pk
en het plezier zit er weer op .
ben weer terug bij af.zelfde probleem
maandag maar weer heen.
en nu maar eens vragen voor een vervangende auto want ik ga niet weer een week op de fiets door de regen .
@#%&@#
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Kevin3 schreef:Ik had al maanden last van een krakende bestuurdersstoel. Bij elke bocht of bij verzitten kraakte de hele zitting. De dealer had er al eerder eens naar gekeken, maar dat hielp niks. Gister hebben ze het hele onderstel uit elkaar gehaald en gesmeerd en nu is het weg. Wat een verademing, wist niet dat die zo stil was
Enig nadeeltje is dat mijn hele auto nu naar vet/olie ruikt, maar dat trekt nog wel weg.
Nu hopen dat ik niet meer terug hoef naar de dealer buiten de service beurten om.
Mijn bijrijdersstoel kraakt continue bij de minste of geringste beweging in een bocht. Alleen wanneer er iemand op zit natuurlijk. Erg irritant! Moet de dealer ook maar even smeren..
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
bakkiebakmeel schreef:en het plezier zit er weer op .
ben weer terug bij af.zelfde probleem
maandag maar weer heen.
en nu maar eens vragen voor een vervangende auto want ik ga niet weer een week op de fiets door de regen .
@#%&@#
Dezelfde dag alweer.. Wordt dit een geval “iwan” ??
- DS 3 racing 207 pk
gevalletje iwan? nou het begint er op te lijken he.
vrijdag opgehaald,zaterdag ff 30 km gereden /neergezet en bij het starten was het weer over.
en dit allemaal nadat ze mijn ketting op tijd hebben gezet,daarvoor reed hij perfect..
- DS 3 racing 207 pk
waarschijnlijk de wastegate die de problemen veroorzaakt,blijft open staan.dat verklaard ook wel een beetje waarom ik geen vermogen heb he.
blij dat er iets is uitgekomen.
heb gelukkig een monteur gevonden bij mijn garage met veel know how.
Juich maar niet te vroeg…
Totaal aantal Berichten: 346
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Zo. Vrijdag heeft m’n DS3 z’n 40k km beurt gehad. Gelijk een set nieuwe voorbanden. Zaten op 2.4mm profieldiepte. Had overigens niet om die banden gevraagd, aangezien er zaterdag wintersloffen om komen. Ach, scheelt weer in de zomer.
De DS3 nodigt zelfs in de e-HDI uitvoering best uit tot een sportieve rijstijl waarbij ik liever weggetjes met bochtjes opzoek dan de saaie rechte snelweg. Leasemaatschappij stuurt vanzelf een brief of ik de volgende set banden zelf ff lap.
Conclusie na 40k km: fantastisch wagentje.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
@ bakkiebakmeel
Ik heb ook al een nieuwe BOV, deze was na mijn vakantie defect en bleef bij mij ook soms open staan wat een vreemd geluid veroorzaakte.
Ik heb dit trouwens zelf moeten ontdekken want bij de dealer zeiden ze niets te horen of te merken in het vermogen.
De standaard BOV is trouwens ook wel een zwak punt aan de turbo.
Het hogere brandstofverbruik heb ik trouwens ook ervaren na het vervangen en stellen van de distributie, dit heeft te maken met de hoek van de kleptiming.
- DS 3 racing 207 pk
het is niet de bov.die werkt perfect
het is de wastegate klep of misschien de aansturing daarvan ,(sollenoid) of de stekker maakt geen goed kontakt.
de waste klep zorgt er voor dat je bij elk toerental en dus verschillende laaddrukken ongeveer de zelfde turbo druk blijft behouden.bij mij staat hij dus op 69% en dat is bijna open.heb dus geen turbodruk,dat gaat door de wastegate heen verloren.
auto gaat niet op noodloop.het is dus gewoon een ds3 1.6 zonder turbo nu.
en ik juich nog niet maar ben wel positief..