Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Dat benzineverhaal is kul! Grote kul! Die zwaar opgefokte 47 jaar oude Cooper S van mij loopt uitstekend op Euro 95. Ik gooi er altijd wel loodvervanger bij, ook al is dat niet nodig want hij heeft een loodvrije kop. Maar het octaangehalte stijgt dan ook en hoef ik dus niet bang te zijn voor pingelen. Maar die Racing van jouw moet prima op normale 95 euro kunnen rijden. Mijn C2 VTS destijds moest volgens de boekjes van Citroen ook op euro 98 rijden, maar mijn dealer verklaarde mij voor gek als ik dat erin mieterde. Loopt prima op 95 zei hij en dat deed de VTS ook. En nog steeds naar ik begrepen heb…
De dealer heeft vanochtend mijn tankhistorie opgevraagd. Gelukkig heb ik een tankpas en heb ik direct de facturen toe kunnen sturen waarop mijn BP Ultimate netjes vermeld staat.
Op naar de volgende stap
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Willibrord schreef:Dat benzineverhaal is kul! Grote kul! Die zwaar opgefokte 47 jaar oude Cooper S van mij loopt uitstekend op Euro 95. Ik gooi er altijd wel loodvervanger bij, ook al is dat niet nodig want hij heeft een loodvrije kop. Maar het octaangehalte stijgt dan ook en hoef ik dus niet bang te zijn voor pingelen. Maar die Racing van jouw moet prima op normale 95 euro kunnen rijden. Mijn C2 VTS destijds moest volgens de boekjes van Citroen ook op euro 98 rijden, maar mijn dealer verklaarde mij voor gek als ik dat erin mieterde. Loopt prima op 95 zei hij en dat deed de VTS ook. En nog steeds naar ik begrepen heb…
Maar bij een racing staat al in de benzine tankklep dat je euro 98 moet tanken.
Groetjes Eric…
Dat wil nog niet zeggen dat hij het op euro 95 niet doet. Je hebt misschien wat minder vermogen maar verder zou je motormanagement het allemaal bij moeten kunnen regelen.
Er staat ook in de meeste andere auto’s dat er euro 95 in moet, maar 98 kan dan ook gewoon.
Gelukkig blijkt uit mijn facturen dat ik altijd netjes 98 getankt heb (met naam van de gebruiker van de tankpas erbij), dus daar kunnen ze het mijn inziens niet op gooien.
@DS3R Wat ze bij mij deden om het inhouden op te roepen is het volgende; uit laten rollen in twee, tot stationaire loop (wel rollend uiteraard) en dan volgas geven. Zou jij dat eens willen proberen met jouw Racing?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Iwanb schreef:Gelukkig blijkt uit mijn facturen dat ik altijd netjes 98 getankt heb (met naam van de gebruiker van de tankpas erbij), dus daar kunnen ze het mijn inziens niet op gooien.
@DS3R Wat ze bij mij deden om het inhouden op te roepen is het volgende; uit laten rollen in twee, tot stationaire loop (wel rollend uiteraard) en dan volgas geven. Zou jij dat eens willen proberen met jouw Racing?
Ga ik morgen eens doen Iwan, want dan mag ie weer mee.
Ik laat de uitkomst aan je weten.
Groetjes Eric…
Zo, goed nieuws! Althans, zo ervaar ik het
Maandag 21 mei komt er een delegatie van Citroën Frankrijk naar Alkmaar om eens naar mijn Racing te gaan kijken. Én ik krijg een leenauto mee. Eerlijk is eerlijk: hier ben ik gewoon blij mee. Er gaat wat gebeuren!
Als het niet naar mijn zin gaat meld ik me, maar ook als het voor mijn gevoel zoals nu ergens heen gaat. Ik heb de dealer dan ook even een bedankmail gestuurd.
Zo rollen we een stuk vrolijker het weekend in!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 24-08-2011
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
En dit is ook precies zoals het vanaf begin af aan al had moeten gaan natuurlijk.
Laten we er vanuit gaan dat het probleem opgelost wordt.
Suc6 en een goed weekend.
@DS3R Wat ze bij mij deden om het inhouden op te roepen is het volgende; uit laten rollen in twee, tot stationaire loop (wel rollend uiteraard) en dan volgas geven. Zou jij dat eens willen proberen met jouw Racing?
Ga ik morgen eens doen Iwan, want dan mag ie weer mee.
Ik laat de uitkomst aan je weten.
Groetjes Eric…
Ik heb vandaag gedaan div. malen zoals jij dat vroeg om zo te doen.
Bij mij geen enkel probleem, ik hoop dat je hier wat mee kan doen.
Groetjes Eric…
Geen hikje, geen hapering, helemaal niks?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Iwanb schreef:Geen hikje, geen hapering, helemaal niks?
Nee geen van bijde
Groetjes Eric..
Zojuist een bijzondere mail gekregen van de andere Nederlandse Racing eigenaar met schokbreker problemen. Zijn dealer blijkt een goede oplossing te hebben. Deze oplossing zullen we deze week telefonisch bespreken. Toch een aardige verrassing zo’n mail!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
DS3R schreef:Iwanb schreef:Geen hikje, geen hapering, helemaal niks?
Nee geen van bijde
Groetjes Eric..
Bedankt voor het testen Eric, Mads en Blue Dolphin!
Mads met zijn THP156 heeft het ook niet. Ik gok op een haperende benzinetoevoer of turbo die niet altijd wakker is. Overigens is de testmethode een manier om het te reproduceren. Bij mij komt het ook regelmatig voor bij normaal rijden.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Graag gedaan Iwan.
Groetjes Eric…
Vandaag heb ik de DS3 Racing eigenaar gesproken die mij afgelopen weekend een e-mail stuurde over de identieke problemen met zijn DS3 Racing. Deze eigenaar leest mee op dit forum, maar wil verder niet bij naam genoemd worden en reageert ook niet op het forum. Vandaar dat ook ik zijn naam niet zal noemen.
Deze eigenaar heeft een zeer goede dealer die zeer gericht naar oplossing heeft gezocht. Ook wilde deze dealer wanneer er echt geen oplossing mogelijk was de auto terugnemen. Citroën Nederland probeerde het nog even op “een producteigenschap” te gooien, maar dat is natuurlijk waanzin. Een zoektocht op internet leverde hem meerdere eigenaren van Racings met soortgelijke problemen op.
Onderstaande citeer ik zijn mail:
“de dealer heeft de auto naar een schokdemperspecialist gebracht, nadat de heren van de technische afdelingen bij de importeur en fabriek hadden geconstateerd dat het rammelen een “producteigenschap” betreft die geen kwaad kan en waar zij derhalve ook niets aan hoeven op te lossen (?!).
De schokdemperspecialist heeft de dempers vorige week getest en de conclusie is dat de werking goed en veilig is, maar dat een zuiger bij sterke invering in een olievrij gebied komt (voor zover ik dat heb begrepen), hetgeen zorgt voor gerammel. De specialist bevestigt dat het geen kwaad kan, maar het is technisch eenvoudig mogelijk om het te voorkomen.
Besloten is nu dat de specialist nieuwe dempers maakt met de juiste dempingskarakteristiek maar zonder het lawaai. Levertijd 6 weken. Importeur betaalt.
Voor het overige herken ik jouw verhaal op het forum: ik heb mijn auto sinds augustus 2011 en vanaf de eerste kilometer was er lawaai uit de kofferbak. Nadat alle andere mogelijke oorzaken waren weggenomen, zijn de schokdempers in oktober vervangen. Dit ging 3 kilometer goed, daarna weer geluid. Iemand van de importeur bij geweest met een andere Racing ter vergelijk. Deze bleek nog meer geluid te maken. Doorgespeeld aan fabriek. Ondanks veel bellen van mijn kant niets meer van gehoord. Begin april heb ik de dealer (netjes) gevraagd om ofwel het op te lossen of de auto terug te nemen. 12 april heb ik de auto ingeleverd, deze is 3 weken in Amsterdam geweest, daarna een week bij de schokdemperspecialist en sinds gisteren heb ik ‘m terug. Ondanks het gerammel, maar doordat de oplossing in het vooruitzicht ligt, groot feest!”
Afgelopen maandag heb ik zelf mijn dealer Auto Klaver een mail gestuurd met de vraag of zij bekend waren met deze mogelijke oplossing en wat de insteek is van het bezoek van de afvaardiging uit Frankrijk die maandag 21 mei met mijn auto aan de gang gaat. Het antwoord was dat de dealer niet op de hoogte was van deze oplossing en zij ook niet weten wat de mensen van Citroën Frankrijk komen doen. Opmerkelijk vind ik persoonlijk dat een (in mijn ogen) welwillende dealer deze informatie wordt onthouden.
Mijn idee is dat ze uit Frankrijk overkomen omdat de problemen zich bij mijn auto niet alleen tot de schokbrekers beperken (helaas). Al met al ben ik benieuwd of er dus meerdere Racing eigenaren zijn met schokbreker problemen…
Wordt vervolgd.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0