Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Het vervelende is dat op een gegeven moment het vertrouwen in zo’n auto weg is. Je zit er niet meer lekker in en hoor je ook echt alles. Als je dan de keus hebt om ‘m weg te doen koop je dan een andere.
@Poekoek: Netjes. Een ton op de klok. Hoe lang heb je ‘m?
Ik heb de mijne op 10 februari een jaar, hij staat nu op 55k en een beetje.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
3 keer een herrie makende waterpomp, 1 keer de krukaspoelie, 1 keer terugroepactie op de multiriemspanner en 1 keer de complete multiriem met alle rollen en spanners…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Terugroepactie? Die van jou is denk ik van ongeveer dezelfde productiedatum als die van mij, maar ik heb daar nooit iets van gehoord?
@ boons605: vanaf 28 mei 2011 heb ik de DS3. Voor 60.000 per jaar had ie op 27 januari (na 1 jaar en 8 maanden) op 100.000 moeten staan, dat was dus slechts een paar dagen later het geval. De looptijd van mijn leasecontract is 4 jaar of 180.000 kilometer, mag jij raden wat eerst komt Met 55k na nog net geen jaar doe je ook behoorlijk mee
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Hier ook een leasecontract van 4 jaar, maar dan 160k km. die gaat de 4 jaar ook niet halen gok ik zo. En dat te bedenken dat ik dit eerst met een privebak deed.
Overigens: een goed onderhouden TDI uit ‘99 rookt nauwelijks en kun je prima achter rijden. Doe ik regelmatig en ik ruik er niks van. Achmed in z’n afgetrapte 190D of een afgeragde berlingo 1.9D is een groter probleem. Voordeel can die TDI’s is dat ze rustig een half miljoen of meer kilometers draaien. Als je het dan cradle to cradle bekijkt, is zo’n oude TDI helemaal zo slecht nog niet. Het produceren van een nieuwe auto kost meer energie dan een auto ooit in zijn werkzame leven als brandstof zal verstoken. Als een motor dan door vervuiling eerder, laten we zeggen voor de 3 ton, stukgaat, is dat helemaal niet duurzaam, ook al stoot ‘ie de helft van de CO2 uit. Retrofit roetfiltertje erop en gaan met die banaan. Hij is alleen in de stad minder zuinig, maar als je alleen of voornamelijk in de stad rijdt kun je net zo goed een hybride of elektrowagen nemen.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Vandaag weer een brief voor een terugroepactie…
Ongeveer twee weken geleden stond ik met een zogenaamd oververhitte motor. De door mij al eerder genoemde storing in het koelvloeistofsysteem bleek de temperatuursensor te zijn…En wat ligt er vandaag in de brievenbus?! Zucht…
Jammer dat de brief voor mij net te laat kwam. Ik ben mijn auto trouwens een week kwijt geweest.
Renault 5
Peugeot 206
Citroen DS3 Gris Thorium/ Noir Onyx (1.6 VTI)
Ann schreef:En ook al een terugkomactie voor de distributieriem gehad. ..
Dit klopt trouwens niet, was een andere riem of idd multiriemspanner (blijf een vrouw….haha)
Renault 5
Peugeot 206
Citroen DS3 Gris Thorium/ Noir Onyx (1.6 VTI)
Ann schreef:Vandaag weer een brief voor een terugroepactie…
Ongeveer twee weken geleden stond ik met een zogenaamd oververhitte motor. De door mij al eerder genoemde storing in het koelvloeistofsysteem bleek de temperatuursensor te zijn…En wat ligt er vandaag in de brievenbus?! Zucht…
.
Ik heb hem ook gehad vandaag,
Maar gauw laten vervangen dan! Hoop voor je dat je je auto niet te lang kwijt bent!
Renault 5
Peugeot 206
Citroen DS3 Gris Thorium/ Noir Onyx (1.6 VTI)
Volgens de brief max. 1 uur. Is enkel een sensortje
Ja, bij mij moesten ze eerst uitzoeken wat er precies mis was (ik had natuurlijk geen brief met het probleem) en hij stond ook niet in mijn ‘eigen’ garage (is door een bergingsbedrijf naar de dichtsbijzijnde garage gebracht). Bij mij zou het eerst 24 uur duren, maar dat werd precies een week…
Renault 5
Peugeot 206
Citroen DS3 Gris Thorium/ Noir Onyx (1.6 VTI)
wss was je een van de eerste met dit probleem en het zoeken naar een storing kan idd erg lang duren, als er eenmaal bekend is wat er vervangen moet worden is het meestal een fluitje van een cent.
Voor welk type motor is de terugroep aktie ? Ik een e-HDI en nog geen brief.
Ik heb een 2010 1.4
Ik heb een VTI 1.6 van 02-2011
Renault 5
Peugeot 206
Citroen DS3 Gris Thorium/ Noir Onyx (1.6 VTI)