12 van de 111
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 19 mei 2012 08:24 PM
  [ # 166 ]

Een wereld van verschil…

Zo, de conclusie van het samenkomen van de DS3 Racings van mij en Blue Dolphin vind ik een mooie start om het verslagje van vandaag mee te beginnen. Vanmorgen fris & fruitig vertrokken richting een klein dorpje onder de rook van Tiel, op bezoek bij Blue Dolphin om onze beide DS3 Racings eens aan een vergelijk te onderwerpen. De ene is een Racing van een gepassioneerde techneut met liefde voor audio en techniek, de ander mijn “problem-car” van 4 maanden oud.

Omdat ik door de vele problemen met mij DS3R weleens een vergelijk wilde doen met een andere Racing hebben Blue Dolphin en ik een afspraak gemaakt om eens in elkaars auto te rijden en te beoordelen. Na gearriveerd te zijn bij Blue Dolphin eerst eens de dealer ervaringen met elkaar besproken. Hier is een trend te zien die ik vrij jammerlijk vind; dealers denken dat elke klant gekke Henkie is en alles maar slikken wat er gezegd wordt. Helaas worden steeds meer klanten wijzer en mondiger, onder meer een forum als dit draagt daar natuurlijk aan bij.

Wat was er ook al weer aan de hand met mijn Racing?
- scheef trekken (vanaf de eerste kilometers)
- defecte schokbrekers (inmiddels nummer 4 onder de auto!)
- inhouden motor
- rammelen van achterophangingen
- veerpoot lager defect, inmiddels vervangen > trekt sindsdien scheef de andere kant op
- kraken in de voorwiel ophanging > opgelost

Wellicht ook aardig om het filmpje nog even te kijken en vooral te luisteren met betrekking tot het ophangingsprobleem: http://youtu.be/QSmNfXYVVQA

Als eerste gingen we rijden met Blue Dolphin’s Racing. Het eerste wat opviel is de rust in het interieur. Geen rammels, geen kraakjes, geen klapperende ophanging. Blue Dolphin reed zelf en ik luisterde alleen maar. Nog even de ‘acceleratie in tweede versnelling proef’ gedaan en niks bijzonders opgemerkt. Vervolgens wisselde we van plek en bestuurde ik Blue Dolphin’s Racing. De eerste meters vielen mij gelijk op dat de auto heerlijk soepel reageert op het gas en zonder hikken en haperen door de versnellingen heenloopt. Ook de ‘acceleratie in tweede versnelling proef’ verliep terwijl ik reed ook zonder hikjes. Zo kan het dus ook. En; we rijden allebei op BP Ultimate 98 benzine, om het benzine-excuus gelijk maar even om zeep te helpen.

De Racing van Blue Dolphin is veel stiller; er kraakt niks, richeltjes en hobbeltjes worden geruisloos genomen en de auto in geheel komt comfortabeler over, net of er meer vering in zit. Tevens rijdt de witte Racing rechtuit. En dat is best lekker! Het stuur staat recht en bij loslaten gaat Blue Dolphin’s Racing gewoon rechtdoor.

Als míjn DS3 Racing zó zou rijden zou ik een enorm gelukkig mens zijn…

En dan de grote switch! Mijn DS3 Racing wordt gestart en we rijden weg. Direct valt ook Blue Dolphin het gerammel aan de achterkant op. Bij het accelereren steekt gelijk een van de andere kwaaltjes de kop op; de auto hikt, rochelt een beetje uit de uitlaat en rijdt uiteindelijk wel gewoon verder. Verderop in het dorp draaien we een klinker weggetje op. Het feest begint en het is Blue Dolphin nu ook duidelijk dat ik niets teveel heb gezegd. De achterophanging rammelt en klappert dat het een lieve lust is.

Rijderswissel!

Blue Dolphin neemt het stuur over. Al snel valt ook hem het haperen en hikken in de acceleratie op. Zoals hij zelf zegt: “het lijkt wel elke 500 toeren even te hikken en weer verder te gaan”. Op een rechte weg valt hem op dat het stuur naar links staat. Bij loslaten blijft het stuur zo staan, maar de auto trekt naar rechts. En dit hebben we op meerdere wegen zo gedaan en steeds hetzelde resultaat: stuur staat naar links gedraaid, afwijking tijdens het rijden naar rechts. Volgens Blue Dolphin (testrijder voor een vrachtwagenmerk) zou het stuur moeten terugkomen naar het middelpunt en eventueel naar rechts afwijken. Helaas blijft het stuur naar links gedraaid en gaat ie alsnog naar rechts…En de ‘technische man’ van Citroën Nederland heeft het niet geconstateerd. Dus….

We kwamen beide tot de conclusie dat de rijgeluiden en ophangingsgeluiden op een andere manier ‘doorklinken’ in mijn auto. In Blue Dolphin’s auto worden oneffenheden door wat bandengeluid weggewerkt, bij mijn Racing lijkt er veel meer geluid door de carrosserie te worden doorgegeven. Tevens lijken alle rubbers van mijn auto meer te ‘werken’ en te kraken…

Terug bij thuiskomst waren we het er over eens…er zit een wereld van verschil tussen onze twee Racing’s.

Om de pech met mijn auto nog even kracht bij te zetten: Blue Dolphin ontdekte een breuk in mijn voorruit, die vanuit het niets onderaan (bij de motorkap) lijkt te zijn begonnen, zonder reden als steenslag of beschadiging of wat dan ook. Het vreemde hieraan is dat ik vanochtend mijn auto heb gewassen en de ruiten heb schoongemaakt met Glassex. Dat had ik moeten zien als het er had gezetten. Tja, dat kan er ook nog wel even bij.

Ik vond het een leuke en leerzame dag; zoals Blue Dolphin’s Racing rijdt, zo zou mijn Racing ook moeten rijden. Dan was ik gelukkig, hoefde ik de dealer niet lastig te vallen en was ik weer een happy camper hier op het forum. Helaas is het anders. Maandag 21 mei gaat Citroën Frankrijk met mijn auto aan de slag, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet meer in…

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
DS3R
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 02-01-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 20 mei 2012 09:26 AM
  [ # 167 ]

Een beter vergelijk test had je niet kunnen doen. Ik hoop echt dat ze het allemaal oplossen wat er niet goed is aan je auto.


Groetjes Eric….

Profiel  
 
AW@1492
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 20 mei 2012 12:01 PM
  [ # 168 ]

Het houd je wel bezig. Goed dat je een vergelijking hebt gemaakt met een goeie Racing. Waarschijnlijk gaan ze zoeken op die plaatsen waar je al je problemen zich uiten. Ik krijg uit je verslag echter het gevoel dat er (ook) ergens een constructiefout zit in de body van je auto (bv. een of meerdere kapotte, afgebroken of verkeerd geplaatste laspunten of gelijmdenaden), waardoor de auto niet meer in “lijn” zit en er onbedoelde krachten hun destructieve werk doen. Het is niet ondenkbaar dat ze aan symptoombestrijding doen, terwijl de feitelijke oorzaak ergens anders ligt.

DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 20 mei 2012 12:12 PM
  [ # 169 ]

Leuk dat je daar over begint, over zoiets had Blue Dolphin het gisteren ook nog even….

*kleine toevoeging: Doordat we gisteren de spontaan scheurende voorruit ontdekte hebben we nog even staan praten over de mogelijkheid dat de auto ‘onder spanning’ staat. Dat ligt in het verlengd van hetgeen AW@1492 zegt.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 20 mei 2012 12:33 PM
  [ # 170 ]

@ AW@1492

mooi gezegd, had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Dit idee kreeg ik ook na het lezen van het verhaal, wat een enorm goed vergelijk is tussen twee dezelfde auto’s.

Ben heel erg benieuwd hoe Citroën NL dit gaat oplossen.

In de UK is eenzelfde geval geweest, echt een opeen stapeling van problemen!
Deze beste man heeft een compleet nieuwe Racing gekregen!

Deel 1: http://ds3club.co.uk/showthread.php?2674-It-s-Back!

Deel 2: http://ds3club.co.uk/showthread.php?3212-Citroen-UK-Tech-Guys-Cowboys

Deel 3: http://ds3club.co.uk/showthread.php?2929-DS3R-Engine-Issue-Ongoing

Deel 4: http://ds3club.co.uk/showthread.php?3406-My-New-Racing-On-The-Way.............

Deel 5: http://ds3club.co.uk/showthread.php?3689-Soooooo-My-Replacement-DS3-Racing..................

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 20 mei 2012 12:52 PM
  [ # 171 ]

Nogmaals succes Iwan met de afhandeling…..
Wat mij betreft ging de auto linea directa terug naar Frankrijk en stond er binnen de kortste keren een Loeb edition als vervanger.. Uiteraard op kosten van Citroen. Je bent inmiddels met je 2de DS3 aan het klooien. Dus je hebt al meer dan 1 jaar gezeik.

Het lijkt me zinvol om je rechtbijstand af te gaan stoffen.

Die auto is gewoon niet goed van de band gekomen.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 20 mei 2012 01:02 PM
  [ # 172 ]

Thanks, en inderdaad…de rechtsbijstand leest mee hoor Wink

Fabian, bedankt voor de links!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 20 mei 2012 04:43 PM
  [ # 173 ]

Ik heb alle forum posts doorgelezen op het Engelse DS3 forum die Fabian hierboven neer heeft gezet. Mijn conclusie is dat mijn auto hier in iets mindere mate last van heeft maar de symptomen zijn herkenbaar.

Ook deze informatie staat natuurlijk haaks op het sprookje wat ze mij wij wilden maken, dat het aan de benzine zou liggen.

Mooi dus. Dit gaat ook mee in de dossiermap naar de jurist morgen. Ik heb nu wel een hoop stokken om mee te slaan en stop nu niet eerder dan dat alles is opgelost , omgeruild of is terugbetaald. Morgen verloopt de gestelde termijn om tot een oplossing te komen en ik geloof gewoon niet dat die er morgen ineens is. Keep you posted!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 20 mei 2012 05:46 PM
  [ # 174 ]

Ik hoop dat het je wat helpt!
Heel veel succes in ieder geval, en ben benieuwd naar de geboden “oplossingen” die nog zullen volgen.

Ik denk dat het voor Citroën verstandig is om jou te voorzien van een nieuwe DS3R en de jouwe te gebruiken voor onderzoek
om hier lering uit te trekken.
Klinkt namelijk heel erg als een maandag ochtend auto en gewoon fouten in de productie ervan!!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 20 mei 2012 06:00 PM
  [ # 175 ]

Dit helpt zeker. Alleen denk ik zelf niet dat het goed gaat komen…het is te veel bij elkaar, maar we gaan het meemaken…

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 mei 2012 02:17 PM
  [ # 176 ]

Helaas wordt er vandaag niks aan mijn auto gedaan…het hoe en waarom kom ik zsm op terug. Wat een #$%#$^#$ is het bij Citroën….er komt stoom uit mijn oren ;-(

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 mei 2012 03:45 PM
  [ # 177 ]

Hierbij de mail die ik vanmiddag aan zowel de dealer als Citroën Nederland heb gestuurd. Dit vertelt het complete verhaal van heden ochtend…

——
Beste xxxx,

Met enige ontzetting moest ik vanochtend vernemen dat de delegatie van Citroën Frankrijk / Nederland tóch niet zou komen nadat ik een uur eerder telefonisch op de hoogte was gesteld dat ze er om 13.00 uur zouden zijn en ik ook zou langskomen om de problemen nogmaals uit te leggen. De reden hiervoor zou zijn dat de onderdelen niet zijn gearriveerd(!?).

Ik vind dit te belachelijk voor woorden en snap niet dat een internationaal bedrijf als Citroën op zo’n discutabele manier met hun dealers en eindgebruikers omgaat. Ik ben veel gewend, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Helaas verstrijkt vandaag ook de gestelde deadline voor het oplossen van de problemen. Omdat ik persoonlijk vind dat Citroën Nederland / Frankrijk jullie als dealer nu in de kou laat staan heb ik besloten om uit coulance jullie de tijd tot donderdag te geven om alle problemen op te lossen, ondanks dat ik het vertrouwen er niet meer in heb dat het goed gaat komen met deze auto (waarbij ik graag verwijs naar het testverslag tussen een goede DS3 Racing en mijn probleemgeval op het Citroën forum: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213703/P165/#1619994).

Mijn geduld is a.s. donderdag 17.00 uur op. Is er dan geen bevredigende oplossing voor alle problemen met mijn auto, dan zullen we helaas andere wegen moeten gaan bewandelen, waarbij ik zal inzetten op de ontbinding van de koop.

———-

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 21 mei 2012 04:21 PM
  [ # 178 ]

Zo Iwan.

Ik zal het even netjes verwoorden maar het is K##.
om het ook maar kort en krachtig te houden.


Als je een chauffeur zoekt om je uit Frankrijk op te halen bij de fabriek dan komen we je halen. Razz
Voor het geval je jou DS3r terug de fabriek in zou willen rijden.


Maar goed, wat gaat er nu gebeuren??
wachten tot er een reactie van de “stille” overkant komt voor donderdag??

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 mei 2012 04:43 PM
  [ # 179 ]

Inderdaad, de situatie is beschamend en te gek voor woorden.

Op donderdag trek ik de grens.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 mei 2012 05:04 PM
  [ # 180 ]
blue dolphin schreef:

Voor het geval je jou DS3r terug de fabriek in zou willen rijden.

gulp

Ik neem aan dat dit natuurlijk een grapje is.  Zo niet, dan is dit bijzonder ongepast.

Graag binnen de fatsoensnormen blijven!

 

Profiel  
 
 
12 van de 111
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook