Toch maar die mega rally spoiler monteren… Die drukt dan netjes je kofferbak voor je dicht




Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012
- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Iwanb schreef:Zou zomaar kunnen dat je hier een punt hebt. Zojuist 100 meter met kofferbak omhoog gereden en dan is het minder. Niet weg, wel minder.
misschien dan toch een puntje om naar te laten kijken. voor t zelfde zou het dus een eind verbeterd kunnen worden door gewoon doodeenvoudig wat rubber kokertjes in de scharnieren?
DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl
mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio
Ter verduidelijking zet ik het volgende uiteen. Dit heb ik vanochtend ook tegen Auto Klaver aangehouden. Wellicht heeft een van jullie nog een geniale ingeving.
Klaver, de dealer, heeft 3 of 4 keer de linker achterschokbreker vervangen. Het geluid was steeds een ‘plok’ rammel, dus NIET het geluid uit het laatste filmpje, wel te horen in het eerste filmpje.
De laatste keer dat de schokbreker links vervangen is, constateerde de dealer dat het niet was opgelost en besloot link met rechts te verwisselen.
Rechts openbaarde zich nu de rammel rechts zoals duidelijk op filmpje 2 te horen is. De linkerkant bleef het plok rammeltje houden.
Afgelopen week heeft Citroën NL in elk geval de einddemper vervangen. Of de schokbrekers zijn vervangen kan niemand ons vertellen.
De situatie is nu als volgt: de plok rammel was weg, maar lijkt weer terug te komen en de rammel die eerder rechts zat is nu ook links goed te horen. Dit is nu natuurlijk goed te horen omdat de hardere plok rammel nagenoeg weg is.
Strekking: rechts was goed totdat de linkerschokbreker daar geplaatst werd. Nieuwe schokbrekers zijn dus niet de oplossing, maar ook niet de oorzaak is mijn logische conclusie. Wat wordt er dan gewijzigd bij het vervangen van die schokbrekers wat uiteindelijk resulteert in dit gerammel?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Een gooi in de ruimte..
De torsie-as of constructie?
Daar zitten de nodige onderdelen die best voor rammelen/klapperen/bonken enz. kunnen zorgen
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens mij staat een DS3 rondom op wokkels, schroefveren dus.
En heeft dus geen torsievering, zoals de achteras van een AX.
Of bedoel je een stabilisatorstang?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
OMG!
Volgens mij heb ik het gevonden…....
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic





Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
hmmzz..1+1=2 even vlug gerekend met een paar berichten…zit ik in de richting met gebroken stabilisatorstangen?
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je houdt ons wel lang in spanning, hoor!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Morgen 10:15 bij de dealer…de achterbumper zit niet lekker vast en lijkt aan de onderkant in het midden het geklapper te veroorzaken…
Laten we hopen dat dit het is en dat ik morgen kan zeggen dat dit gefixt is! Ik hoop dit echt…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0





Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
oke….dit had ik niet gedacht…
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Ik ook niet, laten we hopen dat dit in de goede richting is. Zou niet de eerste keer zijn dat ik een hardnekkig issue zelf weet te vinden.
Als het zo is toch maar eens een open sollicitatie naar Citroën stuur voor de functie Chef Rammel, klapper en ander geneuzel. En daarna eet ik mijn schoen op.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0





Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
wie weet nemen ze je wel aan… ik denk,dat we namens ons allen,hopen op een goede afloop.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Thnx allemaal voor de support de afgelopen tijd, dat wordt gewaardeerd.
Die carièrre move moet ik zonder meer maar eens gaan maken geloof ik…:-)
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 04-03-2012
- C3 e-HDi Selection 2
Maar zonder die rammel is het inhouden van de motor nog niet opgelost natuurlijk..